Portiervergrendeling achteraf
Gommel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 19-09-2012

Gepost: 19 september 2012 09:45 PM

Hoi allen,

nou heb het al bij meerdere auto’s ingebouwd maar voor de Xantia kan ik gewoon geen info vinden.

Ik wil graag een aftermarket setje portiervergrendeling inbouwen in me xantia (type spy zeg maar).

Maar wat moet ik waarop aansluiten? NOrmaal alle info te vinden maar kan bijzonderwaardig niks vinden van de xantia.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 september 2012 10:31 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 september 2012 10:42 PM
  [ # 2 ]

En betreft het dan het inbouwen van CV in een Xantia zonder CV of wil je de bestaande CV uitbreiden/modificeren?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Gommel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 19-09-2012

Gepost: 19 september 2012 11:44 PM
  [ # 3 ]

Het is een 1.8 16v uit 1998 en zit nu geen cv op afstandsbediening in.

Alvast bedankt voor de reakties trouwens.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 september 2012 01:20 AM
  [ # 4 ]

Dat is een type-2, die heeft standaard CV op de afstandbediening.
Kwestie van een afstandsbediening (klapsleutel) kopen, inleren en het werkt.
Een klapsleutel op chassisnr, kost € 100 bij de dealer, voor het inleren ben je arbeidsloon kwijt bij de dealer, of iemand met een Lexia vragen om hulp.

Profiel  
 
Gommel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 19-09-2012

Gepost: 20 september 2012 09:10 AM
  [ # 5 ]

En als ik toch dit setje wil gebruiken of is dit helemaal niet mogelijk.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 20 september 2012 09:58 AM
  [ # 6 ]

De CV van een type 2 wordt geregeld via een BSI, een klein computertje. Groot kans dat daar niet zonder meer iets op of aan te bouwen valt. Het is geen op zichzelf staande CV met een paar servootjes aan de deuren en een oogje voor de afstandsbediening, maar computergestuurd en daarmee ook uitleesbaar.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 september 2012 01:46 AM
  [ # 7 ]

En die BSI regelt nog meer zaken, zoals startblokkering, bij voorkeur niet aankomen dus Wink
Een type-2 Xantia is eigenlijk al half-multiplex.

Waarom moeite doen om iets in te bouwen, als het al aanwezig is, je heb alleen een originele afstandsbediening nodig.

Profiel  
 
Gommel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 19-09-2012

Gepost: 23 september 2012 11:19 AM
  [ # 8 ]

Heeft alles met kosten te maken. Heb nu een universeel setje van 15 euro terwijl ik net lees dat de sleutel een tienfout hiervan is.

Gezien we de auto tijdelijk hebben vind ik dat te duur.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 september 2012 12:55 AM
  [ # 9 ]

Autorijden is niet goedkoop, gelukkig maar, anders werd het nog veel drukker op de weg Smile

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 24 september 2012 09:09 AM
  [ # 10 ]

En, als je de auto toch tijdelijk hebt, waarom zoveel moeite.
Gebruik gewoon je sleutel.

Profiel  
 
Gommel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 19-09-2012

Gepost: 24 september 2012 07:01 PM
  [ # 11 ]

Bijzonder zinnige reply’s, bedankt.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 september 2012 09:13 PM
  [ # 12 ]

Wil je een zinnige reply? Hier dan: het kan niet. Punt.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 september 2012 11:56 PM
  [ # 13 ]

De meeste reply’s zijn best wel zinnig en vooral bedoeld om je te waarschuwen dat het niet mogelijk is bij deze auto, en om er vooral af te blijven.
En een beetje humor moet kunnen, we bedoelen het goed Smile

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 18 oktober 2012 06:42 PM
  [ # 14 ]

Achteraf een setje van SPY inbouwen moet geen probleem geven. Verleden week een dergelijk setje ingebouwd in een Berlingo waar de originele CV niet meer werkte. Heb me ook blauw gezocht en hulp op het forum gevraagd maar niet veel wijzer geworden. Ook mijn Berlingo is voorzien van zo’n betweterig BSI-kastje. Uiteindelijk met het schema uit de Haynes gaan zoeken en puzzelen. Draadkleuren zeggen niets, maar de bedrading is genummerd en zo terug te vinden in een schema. Uiteindelijk heb je 2 draadjes nodig: één voor het sluit- en één voor het open signaal. Je kunt deze draadjes vinden in het kabelboompje wat door de rubber doorvoer in je voorportier verdwijnt. Als je met een spanningzoeker met scherpe punt en een draadje met krokodillenbek aan de gang gaat is het niet moeilijk. Klem de krokodillenbek op een massapunt en prik met de punt van de spanningzoeker één voor één de draden aan. Je moet wel even de vergrendeling in het portier, die in de slotvanger valt even omzetten met een schroevendraaier om de schakelaar te laten denken dat de deur dicht is. Als je de goede draad aanprikt, zal het slot op slot springen. Dit is de sluitdraad. Ga door met de andere draden tot het slot weer open springt en voila, da’s de open-draad. In mijn geval waren dit hele dunne draadjes die van de schakelaar in het portier afkomstig zijn. Kastje aansluiten volgens het principe van de massa-sturing en klaar is Klara. (althans bij mij!)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook