Hoi allen,
nou heb het al bij meerdere auto’s ingebouwd maar voor de Xantia kan ik gewoon geen info vinden.
Ik wil graag een aftermarket setje portiervergrendeling inbouwen in me xantia (type spy zeg maar).
Maar wat moet ik waarop aansluiten? NOrmaal alle info te vinden maar kan bijzonderwaardig niks vinden van de xantia.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wat voor Xantia heb je?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En betreft het dan het inbouwen van CV in een Xantia zonder CV of wil je de bestaande CV uitbreiden/modificeren?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Het is een 1.8 16v uit 1998 en zit nu geen cv op afstandsbediening in.
Alvast bedankt voor de reakties trouwens.
Dat is een type-2, die heeft standaard CV op de afstandbediening.
Kwestie van een afstandsbediening (klapsleutel) kopen, inleren en het werkt.
Een klapsleutel op chassisnr, kost € 100 bij de dealer, voor het inleren ben je arbeidsloon kwijt bij de dealer, of iemand met een Lexia vragen om hulp.
En als ik toch dit setje wil gebruiken of is dit helemaal niet mogelijk.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De CV van een type 2 wordt geregeld via een BSI, een klein computertje. Groot kans dat daar niet zonder meer iets op of aan te bouwen valt. Het is geen op zichzelf staande CV met een paar servootjes aan de deuren en een oogje voor de afstandsbediening, maar computergestuurd en daarmee ook uitleesbaar.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
En die BSI regelt nog meer zaken, zoals startblokkering, bij voorkeur niet aankomen dus
Een type-2 Xantia is eigenlijk al half-multiplex.
Waarom moeite doen om iets in te bouwen, als het al aanwezig is, je heb alleen een originele afstandsbediening nodig.
Heeft alles met kosten te maken. Heb nu een universeel setje van 15 euro terwijl ik net lees dat de sleutel een tienfout hiervan is.
Gezien we de auto tijdelijk hebben vind ik dat te duur.
Autorijden is niet goedkoop, gelukkig maar, anders werd het nog veel drukker op de weg
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
En, als je de auto toch tijdelijk hebt, waarom zoveel moeite.
Gebruik gewoon je sleutel.
Bijzonder zinnige reply’s, bedankt.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wil je een zinnige reply? Hier dan: het kan niet. Punt.
De meeste reply’s zijn best wel zinnig en vooral bedoeld om je te waarschuwen dat het niet mogelijk is bij deze auto, en om er vooral af te blijven.
En een beetje humor moet kunnen, we bedoelen het goed
Achteraf een setje van SPY inbouwen moet geen probleem geven. Verleden week een dergelijk setje ingebouwd in een Berlingo waar de originele CV niet meer werkte. Heb me ook blauw gezocht en hulp op het forum gevraagd maar niet veel wijzer geworden. Ook mijn Berlingo is voorzien van zo’n betweterig BSI-kastje. Uiteindelijk met het schema uit de Haynes gaan zoeken en puzzelen. Draadkleuren zeggen niets, maar de bedrading is genummerd en zo terug te vinden in een schema. Uiteindelijk heb je 2 draadjes nodig: één voor het sluit- en één voor het open signaal. Je kunt deze draadjes vinden in het kabelboompje wat door de rubber doorvoer in je voorportier verdwijnt. Als je met een spanningzoeker met scherpe punt en een draadje met krokodillenbek aan de gang gaat is het niet moeilijk. Klem de krokodillenbek op een massapunt en prik met de punt van de spanningzoeker één voor één de draden aan. Je moet wel even de vergrendeling in het portier, die in de slotvanger valt even omzetten met een schroevendraaier om de schakelaar te laten denken dat de deur dicht is. Als je de goede draad aanprikt, zal het slot op slot springen. Dit is de sluitdraad. Ga door met de andere draden tot het slot weer open springt en voila, da’s de open-draad. In mijn geval waren dit hele dunne draadjes die van de schakelaar in het portier afkomstig zijn. Kastje aansluiten volgens het principe van de massa-sturing en klaar is Klara. (althans bij mij!)