Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Op vrijdag 28-09-2012 opgehaald bij Citroen garage Dijkstra te Emmeloord.
DS3 1.4 HDI EGS automaat met start/stop
Blue Belle Ile met Blanc Opale dak
Pack Perfo (kuipstoelen met stoffen bekleding)
Pack Look (verlichting en chroom accenten)
Pack Connect Hifi (bluetooth en radio)
Manuele Airco
Trekhaak
Lease matten- en lampenset
... en direct zilverkleurige knipperlichtbolletjes bij Halfords gehaald en geplaatst.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Hoop je niet te veel dat het al morgen is. Voor je het weet ben je 100 en hoop je dat je weer jong was.
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 17-09-2012
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Spannend Wim! Ik heb hem zelf gisteren op mogen halen. Veel plezier morgen
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Voor een mooie foto van mijn wagen klik je op de DS3 link links van deze post.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Zo, de eerste 5000 heerlijk relaxte kilometers zitten er op.
Plus punten :
Motor en versnellingbak dwingen je min of meer in een ontspannen modus. De 14 HDi is niet krachtig genoeg voor stoplichtsprints en de automaat is dermate traag in zijn handelingen dat je de sprint gewoon een keer probeert en daarna vergeet. Ik heb een gemiddeld verbruik van 1:19,6 maar dat gaat zeker nog beter worden. Top snelheid is boven de 160 maar ik ga binnenkort even de grens over en dan weet ik hoeveel meer. De motor is lekker stil. Overall mening van de aandrijflijn ruim voldoende.
Het meubilair is confortabel. Zit voorin is ruim, de stoelen ondersteunen goed in bochten en is ruim verstelbaar in alle richtingen. De zit achterin is wat krap. De pubers klagen over beenruimte, instap en hoofdruimte maar ik zit daar nooit dus dat boeit niet.
Stereo en bluetooth carkit bevallen me zeer. Werkt probleemloos, installatie van nieuwe telefoon is fluitje van 1 cent, systeem kan hard genoeg, USB stick met MP3 of telefoon via bluetooth als mp3 speler gebruiken of iPod via kabel is allemaal geprobeert en werkt zonder mankeren.
De waardering voor de wagen is hoog, collega’s in hun bedrijfs Polo zijn best een beetje jaloers. Kicken.
Min punten :
Versnellingsbak (zie boven)
Interieur is zwart met metallic grijze dash paneel en stuur inlay. Rond de handel om de deur te openen zit zwart glimmend plastik en dat had best ook in grijs metallic gekund. Mooer zou zijn geweest om de hele grijze massa de kleur van het dak en de spiegels te geven omdat dat harmonieerd. De 12 volt aansluiting had voor mij best meer naar voren mogen zitten. Als iemand me kan vertellen hoe ik de middenconsole los kan maken dan zet ik er een tweede in links boven in de voetruimte van de passagier.
Komend vanuit een Berlingo is de ruimte (of het gebrek eraan) erg wennen.
De korte wielbasis geeft een heel andere beleving van verkeersdrempels. Zit wel eens met mijn kop dicht bij het dak ondanks de gordel.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Welk gedeelte wil je precies los hebben? Ben aardig expert
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
@ Wim van den Bergh
Misschien heb je hier iets aan.
http://ds3club.co.uk/showthread.php?2285-How-to-Remove-dash-panel&s=5485096680e18a67b71b2b8d7d95acac
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Prachtige turorial. Ik denk dat ik mijn extra 12V aansluiting binnenkort al kan aanbrengen.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Ja, tutorial is wel heel duidelijk zo. Het hoogglans zwarte gedeelte rond je middenconsole kan je ook als eerste los halen door deze naar voren te trekken. (zo kan je je dashboard laten zitten en voorkom je dat het plastic klik systeem slijt wat weer trillingen kan veroorzaken!) Plus, heb je hier sowieso weinig te zoeken .
Want afhankelijk van waar je de 12V wilt plaatsen kan je jezelf ook veel werk besparen door je vinger in de 12V stopcontact te steken, en dan wip je zo die unit heel makkelijk omhoog en eruit door hem naar voren of naar achter te drukken. Je kan dan de originele stekker/draad aftakken en een nieuwe kabel naar beneden voeren. De mat donkergrijze bak (tunnelconsole?) die tussen de stoelen loopt heb je van onderaf wel redelijk ruimte om de draad naar voren te brengen. Vervolgens is het dus even van belang om te kijken waar je de nieuwe aansluiting precies wil maken. De bovenkant van de beenruimte van de passagier is heel makkelijk los te maken dmv 3 (of 4?) plastic splitpennen, trek eerst het middelste gedeelte omhoog en vervolgens trek je de hele split pen er uit. Vervolgens neem je de bovenkant makkelijk weg. Maar ik neem aan dat je de 12 V in de zijkant wil hebben? Als ik het me goed herinner is dan de juiste volgorde van demonteren als volgt:
1. Hoogglans zwarte middenconsole, 2. De radio, 3. Evt. Armsteun, 4. Tunnelconsole (begin achteraan), 5. Zijkant van de beenruimte.
Heb je vragen? Gewoon stellen. Oja, en volgens mij heb je een torx schroevendraaiersetje nodig. Succes!
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Oja, ik las alleen 12 Volt aansluiting verplaatsen . Was het Fabian niet die ook de zwart plastic gedeelte rond de deurhendels wit had gespoten of gewrapt? Deze worden inderdaad alleen maar in hoogglans zwart geleverd, net als de middenconsole. Het hele dashboard vervangen kan ook, inclusief de gedeeltes rond de roosters. Klikt allemaal zo in elkaar, maar is redelijk prijzig om dit achteraf te doen. Op marktplaats heb ik ze wel eens voorbij zien komen. Zelf heb ik mijn hoogglans zwarte dash (4 delen) in de berging liggen. Wel vreemd dat jouw dash niet hetzelfde kleur is als je spiegels en dak. “toen ik die van mij bestelde…” was dat verplicht. Maar ja, heb ook laatst al de term DS3 classic voorbij zien komen. Mooi is dat met een auto van 1,5 jaar oud.
Toevoeging/aanvulling: zwart gedeelte rondom deurhendel is ook in zwart mat leverbaar,ik heb destijds een zeer unieke DS3 geleverd gekregen met links glimmend paneel en rechts mat (volgens mij de oude Chic versie). Dus als mat zwart iemand beter bevalt dan is dit leverbaar.
O wat is het toch mooi op de weg met al die CitroĆ«ns…
Nu na lange Citroƫnloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Ik heb voor mijn DS3 een set van 5 Citroen 16 inch Leopard velgen in de kleur wit op de kop getikt voor minder dan 100 euro. Ik denk dat het mijn Belle Ile met wit dak zal verfraaien.
Deze velg maar dan dus wit !
De stalen velgen ga ik dan met http://www.plastidip.nl ook wit maken voor de winterbanden ...
Nog even een update:
Ik zit nu op 6500 kilometer en gemiddeld 1:20,4 en de topsnelheid ligt inderdaad rond de 168-170 km/u (op de vrij naukeurige teller). Ik moet nog naar Duitsland voor een langere “meting” (heen en terug).
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Zo staat hij er tegenwoordig bij, in bagger camouflage en met (nu nog) witte velgen.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 05-01-2012
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
Witte velgen zijn vind ik vele malen mooier dan standaard grijze. Jammer dat je ze flink moet bijhouden, maar dat heb ik er wel voor over. Dus join the club (ook al is die niet zo groot voor de witte velgen bezitters )
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Misschien is er wel een rode DS3 met wit dak en witte velgen in de club zodat onze smurfjes hun grote smurf hebben.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;