Afgelopen zaterdag was het zover. Ik heb de vervanger voor mijn deauville aangeschaft
En wel een bx 19tzi. Ik heb de tzi uitvoering van de bx namelijk altijd al een erg mooie uitvoering gevonden, of het nou een 1.6 of 1.9 benzine of tzd diesel was.
In mijn geval is het dus een donker blauwe 1.9 tzi uit 1992 geworden. Wat een verschil met de deauville!!
Ik heb nu 4 electrische ramen, cv, stuurbekrachtiging, veeeel meer motor vermogen en het ding rijd gewoon geweldig
Zoals met eigenlijk alle auto,s die ik koop moet ook aan deze nog wel het ea gebeuren, wat ik nu weet zonder dat hem uitgebreid geinspecteerd heb is het volgende
-pokkepokstangetjes
-voorraadbol
-distributieriem met waterpomp (is al 12 jaar geleden!!)’
-kachelkraan zit vast, deze smeren of vervangen
-lampjes achter de bedieningsknoppen van de kachel
en dat was het. Auto heeft net een nieuwe apk tot 20 oktober 2013 en ziet er prachtig uit!
geen schade,s en mooi strak in de lak. Ik ben er blij mee.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Nou, dat wordt wel tijd voor fotootjes!
Gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Pics or it didn’t happen Gefeliciteerd, en veel plezier ermee!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dat is waar, nou bij deze heb ik een paar foto,s gemaakt.
Ik was vandaag vrij en dus heb ik ook alvast de verlichting achter het kachelpaneel gemaakt door er 2 nieuwe lampjes in te steken. Ook heb ik de kachelkraan gesmeerd en flink heen en weer gehaald met de hand.
Deze werkt nu ook weer acceptabel maar ik ben nog wel op zoek naar een andere.
Tot slot heb ik alle spullen uit de deauville over geplaatst naar deze bx. Ook de radio en wind geleiders van de zijruiten.Ik wilde de auto eigenlijk ook nog ff poetsen, maar wegens de dreigende regen heb ik daar maar vanaf gezien. Andere keer maar.
foto,s
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ziet er netjes uit! Leuk!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Mooie bx, veel plezierige km’s toegewenst
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
heel mooi exemplaar en de grijze bumpers kun je met zwarte leder schoensmeer (kost een euro) weer mooi zwart maken
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ziet er goed uit hoor! Toch ook wel een erg mooie kleur dat donkerblauw.
Zo te zien zit er een ander ruitje in de achterdeur bestuurderskant, dat kleine ruitje is blank glas.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Iedereen bedankt voor de reactie,s .
@ Timo, Goed gezien! dat klopt inderdaad, er staat in dat ruitje zelfs een nl kenteken van bx gegraveerd uit 1985. Maargoed. dat ruitje vervang ik nog wel een keer als ik zo,n ruitje in t groen tegenkom.
(of ik moet hem wisselen met het ruitje uit m,n deauville, maar das ook weer zowat)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als ik nog een kachelkraan kan vinden sla je twee vliegen in 1 klap want zo’n groen ruitje heb ik volgens mij ook.
kijk, dat zou mooi zijn! Ik hoor het nog wel van je.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Vandaag heb ik de distributieriem, met spanrol en de waterpomp van mijn bx vervangen.+ 2 nieuwe v-snaren
Dat viel opzich allemaal wel mee, het ontluchten van zo,n ding is altijd wat lastig maar ook dat is uit eindelijk goed gekomen. Ook heb ik de voorraadbol vervangen omdat het hd systeem vaak tikte. tot slot heb ik de pokke pok stangetjes vervangen, waardoor ik nu geen last meer heb van dat irritante gerammel op hobbelweggetjes en putdeksels. Tot zo ver alles goed.
Bij het vervangen van de distributie bleek een dikke retour?? slang verdroogt en deze besloot in te scheuren. #@*&^^. . Wat nu? Ik heb er uit nood maar een ruitensproeierslang stukje tussen gefrot met 2 slangklemmetjes. Bleek dat ik die klemmetjes te strak had aangedraait zodat de retourstroom het reservoir niet meer kon bereiken waardoor de slang onderweg naar huis van de accumulator af knalde. Alle lhm op straat. Toen de slangklemmetjes wat losser gedraait, afgeschoten slang weer terug gezet, systeem gevuld en de rit naar huis vervolgd. pfffff wat was ik het ff zat zeg!
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe retourslang. Heeft iemand er 1 liggen toevallig? Of heeft iemand een tip voor een betere noodreparatie wat betrouwbaarder is dan een ruitensproeierslangetje? Ik moet namelijk vrijdag met deze auto naar frankrijk.
Hier nog 2 foto,s ter verduidelijking.
deze slang gaat het om., tussen de 2 slangklemmetjes zit het stukje ruitensproeierslang.
en hier loop die slang dus naar toe. Op deze plek was ie dus onder het rijden van de stalen leiding afgeschoten.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
om de boel goed aan elkaar te zetten: koop een stukje koperen of gelvanisé buis met als diameter de binnendiameter van die slang. wring beide uiteinden van de slang een paar cm over het buisje en zet er dan klemmetjes op.
klemt goed en kan niet dichtgeklemd worden.
finale oplossing: vervang heel die retourbundel want als er nu 1 breekt breken er binnenkort nog
voor wat dat kost (zeker als je het zelf kan monteren) kun je tenminste zorgeloos rondrijden.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
En is dat de grote, of de kleine octopus??
En wat kost zo,n ding ongeveer? Ik kan hem er zelf wel inzetten
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Prachtige auto! Heb hem zien staan op marktplaats. Had al het vermoeden dat het om deze auto ging toen ik je mailde over de deauville.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Dankje!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)