Ik ben opzoek naar gordels voor achter in onze visa.
Het moeten wel 3 punts gordels zijn ivm kinderstoeltjes.
1. is het origineel geleverd op een club 1982
2. is er iemand die een tip heeft voor gordels achterin.
Ik hoor het graag.
MVG Tom
Dans son jus
Als hier niemand gordels heeft, kun je Eendimport in Kraggenburg eens proberen. Hij heeft veel Visa spullen.
Gordels voor achterin een Visa zijn volgens mij wel altijd 3 punts.
Ja ik moet maar even langs Ron. Hij heeft het ongetwijfeld liggen. Enig idee of GAOS nog een visa heeft staan?
Dans son jus
Kun je toch gewoon eenders welke gordel inzetten, ZX-AX-205
Moet je gewoon even kijken of je 4 gaten hebt, onderaan het oprolmechanisme, het keerpunt van de gordel, de sluiter, het einde van de gordel.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
GAOS heeft nog twee Visa’s staan, ik heb alleen geen flauw idee of daar (nog) gordels achterin zitten.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er kunnen geen rolgordels in, er is geen plaats voor de rol-automaat.
De drie bevestigingspunten zitten;
-onder de bank
-naast de bank onder de zitting
-in het blinde paneel afgeschermd met een dopje.
Ik denk dat je een goede kans maakt bij een Volvo-daf 66 of iets dergelijks, die hebben vaste gordels.
In Frankrijk en Duitsland waren gordels “altijd”* standaard achterin.
(hierbij neem ik wel een slag om de arm)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Mijn ‘85 2cv visa heeft idd een 3 puntsgordel achterin, zonder rolmechanisme. Het is ff wat langer klooien met de maxi cosi maar eenmaal goed ingesteld werkt het prima!
Way of life; Citroen!
2004 Picasso 1.8 16v, 1985 Visa 2cv, 1985 Visa 11 RE, 1998 Xantia V6 Aut. , 1980 Acadiane
Bedankt voor de tips allen. Ik ga van het weekend is even opzoek naar fatsoenlijke gordels.
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
ik heb nog wel een setje klassieke heupgordels voor achterin (nieuw, jaren 70) Mocht je interesse hebben…
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als je ooit een modern kinderzitje vast hebt gesnoerd zul je ook wel weten dat dat helaas niet met heupgordeltjes gaat…
Je kunt natuurlijk ook een vintage kinderzitje kopen, bij onze Talbot Horizon zat die vroeger gewoon met banden en bouten vast op de wagenbodem onder de achterbank
Nee, zonder gekheid, driepunts zijn een vereiste…
Ik heb wel eens gekeken of er rolgordels in pasten, maar dan moet je een hoop aanpassen/verzagen.
Gordels mogen voor de APK ook alleen maar aan de “originele bevestigingspunten” vastzitten
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
nee, geen ervaring met kinderzitjes en hoop ze ook nooit nodig te hebben… Maar dat terzijde. Daar was ik dus niet van op de hoogte
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hihihi
Michiel van Ginkel schreef:nee, geen ervaring met kinderzitjes en hoop ze ook nooit nodig te hebben… Maar dat terzijde. Daar was ik dus niet van op de hoogte ;)
[quote
Als je ooit een modern kinderzitje vast hebt gesnoerd zul je ook wel weten dat dat helaas niet met heupgordeltjes gaat…
Je kunt natuurlijk ook een vintage kinderzitje kopen, bij onze Talbot Horizon zat die vroeger gewoon met banden en bouten vast op de wagenbodem onder de achterbank :cheese:
Nee, zonder gekheid, driepunts zijn een vereiste…
Ik heb wel eens gekeken of er rolgordels in pasten, maar dan moet je een hoop aanpassen/verzagen.
Gordels mogen voor de APK ook alleen maar aan de “originele bevestigingspunten” vastzitten.
Hahaha…. bedankt voor de tips. vrijdag even kijken bij de wbv 205 van mijn broer. dat zou maybe ook nog kunnen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
idd maurice standaard in de mijne
dus met een universele bij de brezan (carpoint ) zou het ook moeten lukken hoor zolang het maar 3 punts is…
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur :smt220
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 150
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Ook Halfords heeft driepuntsgordels, zonder rolautomaatm in de verkoop.
C-15D & Berlingo
ja dat kan ik ook doen gewoon langs de automaterialenzaak.
leuk dat je even een foto post marcel14trs.dan heb ik even een beeld
goed weekend allen.
Dans son jus