hey
sinds kort doet mn zx 1.8i furio van 1994 erg raar, vooral veel sputteren en inhouden bij laag toerental en slecht starten
ik moet bv bij het starten vol gas geven anders slaatie gelijk weer af, ook voor het stoplicht wil het stationair niet helemaal lekker lopen….en slaat soms zelfs helemaal af
ik heb de bougies en het vacuumslangetje van de mapsensor al gecheckt…....
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
oei…..rustug hier, ik ben het xm sub-forum gewend en daar had je al een reactie als je ff met je ogen knipperde, ik heb inmiddels veel zitten lezen met de zoek functie en verdenk nu zelf de injectie en/of onluchtingsslangetje brandstof vulpijp….....
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Probeer eens een flesje injectiecleaner, dat deed het em bij mij destijds…
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als die moeilijk stationair loopt etc., is misschien ook de stappenmotor ook een verdachte. Brand ook het motormanagmentlampje?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
injectiecleaner maar eens proberen, is een vrij goedkoop probeersel, geen diagnoselampje…..ik heb daarmee de ecu en lambdasonde uigesloten is dat een juiste conclusie ???
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Hee Ronald, heb je geen XM meer ?
Heb je de bougiekabels en de Dis-bobine al gecontroleerd ?
Dis bobines gaan helaas stuk
Wat is de km-stand? het zou kunnen dat de kleppen gesteld moeten worden, is het een (ex)gas bak.
Anders proberen om uit te lezen met een Lexia, als de auto een 30-polige stekker heeft.
hey ,man…..nee kheb helaas geen XM meer, heb nu een ZX furio en een oldtimer van een duits merk…..kleppen stellen geloof ik ook wel in, hij klinkt wel een beetje als een diesel af en toe !!
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Kleppen stellen bij een ZX 1.8i betekent dat de nokkenas eruit moet en er gesteld moet worden met plaatjes. Zelfde blok als mijn Xantia heeft. Als de stappenmotor op het gasklephuis zit dan is die ook verdacht, die willen nog wel eens vervuilen en daardoor slechter gaan werken.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
d8 dat stappenmotor alleen voor stationair was, hij houd namelijk ook in en stottert tijdens rijden…..
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Stappenmotor is inderdaad alleen voor stationair.
Klepspeling is gelukkig te meten zonder demontage van de nokkenas, alleen het kleppendeksel moet er af en de motor moet koud zijn.
Wat je nog zelf kunt controleren, vonken alle bougies netjes ? Kapotte DIS Bobines zijn berucht.
Anders proberen om uit te lezen met een Lexia, ik heb zo een ding.
Volgende week ben ik vrij, dan kan ik wel een dag of avond prikken om even naar je ZX te kijken, is alweer een tijdje geleden dat we elkaar gezien hebben. Toen had je nog een XM, met een ZX gaat het de goede kant op
thx sohail, mss wil ik wel van je lexia gebruikmaken dan…..eerst ff injectiecleaner er doorheen jagen en het brandstofslangetje checken.
de furio heeft zowiezo wat tlc nodig hoor, heb hem voor een prikkie gekocht maar mn vrouw en ik vinden hem zo lkkr rijden dat ik best wel bereid ben er wat geld in te stoppen !
ze lekt ook olie )-:
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
gister weer ff bezig geweest, vooral met de olielekkege…..ik had 2 gescheurde olieretourleidingen gevonden naast het oliefilter, er stond olie bij 2 bougies, 2 inbussen van de carterpan zaten los, injectiecleaner door de brandstof, luchtfilter schoongemaakt, oliefilter vervangen en leek ook los te zitten…..ging iig heeel makkelijk los !!!
resultaat: olie lekken is verholpen, stotteren niet !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl