Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
En vanuit je paravanbak?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Heb je alleen de deurpanelen eraf of ook de folie daarachter? Als die folie ontbreekt dan kan het via de deuren ook binnenlekken.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Paravanvak is roestvrij en dicht.
Isolatie achter de deurpanelen die ik nog niet heb teruggemonteerd zit er niet op. Dan zal daar wel het nodige vocht vandaan komen.
Ik heb een gat in m’n kofferbak bij de uitlaatsteun. Bij het rijden in de regen komt daar vocht langs naar binnen, wat tijdens remmen en/of stilstaan naar voren kan lopen. Daarom was het onder m’n achterbankzitting nat. Volgende week wordt dit gat + een gat in m’n rechter achterscherm (waar de tankontluchting vast hoort te zitten) + nog een ander gat achter m’n achterbumper dichtgelast. Ik zal voor foto’s zorgen.
Verdere update:
Problemen met m’n carburateur zijn opgelost. Met jullie hulp, en de kennis van Bartcmd, ben ik er achter gekomen dat het het nadieselklepje (sluit de brandstoftoevoer af bij stationair lopen) was dat de boel zo slecht deed lopen en starten. Ik heb dit provisorisch opgelost door de gasklep in rust een klein beetje open te zetten, waardoor ie dus stationair loopt mbv de hoofdsproeier. Het nadieselklepje kreeg gewoon mooi 12V, maar bewoog niet meer. Gelukkig had ik nog m’n reserve carb waar ik de handchoke vanaf heb gehaald. Het nadieselklepje hiervan werkte in uitgebouwde toestand alleen als ik ‘m meehielp met m’n vinger, maar eenmaal gemonteerd werkt ie perfect. Ik hoor ‘m schakelen als ik het contact aan zet. Motor loopt nu harstikke mooi en regelmatig stationair met 750 toeren/minuut. Enige wat me nog niet bevalt is het starten bij een standtijd van > 1 à 2 dagen. Dan kost het zeker 10 seconden en 2 of 3 pogingen om ‘m aan de gang te krijgen (bij chokehendel volledig uitgetrokken). Maar ik ben ontzettend blij dat ie verder weer loopt zoals het hoort. Hopelijk komt nu ook het lage verbruik van vroeger terug.
Wat ik de laatste weken heb ingebouwd:
- centrale vergrendeling
- elektrische ramen voor
- elektrische spiegel rechts
- interieurlampje b-stijl rechts
- portierschakelaars achter
Waar het meeste tijd in kruipt is het wegwerken van de kabels. Ben nog steeds niet klaar met het terugmonteren van alle panelen en andere zooi…
Wat nog op de planning staat maar waar geen haast bij is:
- achterruitenwisser
- chokelampje in instrumentenpaneel
- deurpanelen met hetzelfde patroon als m’n GTi-stoelen en zonder raamslingergaten voor
- elektrische spiegel links
- olietemperatuursensor
- middendemper en handremslangmantel voor apk 2013
Eén dezer weken ook maar eens een kleine beurt, want de olie zit er alweer 11.000 km in.
Auto weggebracht naar de lasser voor de volgende plekken:
Hoek kofferbak/uitlaatsteun:
Wielkast rechts achter. In de wielkast hoort hier volgens mij de tankontluchting vast te zitten. Doorgerot.
En nog een plek uit het zicht achter de achterbumper.
deurpanelen met hetzelfde patroon als m’n GTi-stoelen en zonder raamslingergaten voor
Ik heb nog vier GTI-deurpanelen liggen die weg mogen. PM maar als je interesse hebt.
He bedankt voor het aanbod, maar ik beschik al over GTI-deurpanelen met hetzelfde patroontje als op
Wat ik ga doen of in ieder geval ga proberen is een setje donkergrijze deurpanelen scoren en dan het stofje van de zwarte GTI-panelen hiermee te combineren. Dan kan ik meteen ook het gat van de raamslingers dichtmaken want dat ziet er niet uit nu. Heb nu immers elektrische ruiten voor.
Laswerk is klaar! Laten doen bij Toon van Het Voorportaal. Hij heeft zelf foto’s gemaakt tijdens de werkzaamheden, erg leuk. Vind het er piekfijn uitzien, maar oordeel zelf:
Slangklem van de vulpijp was stuk:
Tankontluchting vastgekit:
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ziet er netjes uit! Ben erg benieuwd naar je bx morgen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Vandaag bollenvuldag. Zat om 7:30 al in de auto. Wat was het mistig zeg. Heel de rit met mistachterlicht aangereden.
Voorraadbol was nog goed. Pomp tikt ook niet vaak. Veerbollen zaten op zo’n 25 bar, wat blijkbaar 15 te weinig is. Zijn op 45 gezet. Auto veer gevoelsmatig iets beter. Pas 1,5 jaar geleden en 37k km geleden zijn er nieuwe bollen op gegaan, dus had er nog best ff mee door kunnen rijden, maar ik kan nu weer jaren vooruit
Bruin interieur van de type 2 van medeforummer Jamooga:
De Chic van een medeforummende Rotterdammert:
Grrr, ik ben zo kwaad dat ik er spontaan van ga roesten.
SM-blok. Heb er drie gezien. Wat een fetishisten daar bij Van der Laan!
Hee, die ken ik!
De TRS type 1 van Twan238. Die gast heeft een leuk stel auto’s staan!
O ja, een tank lang voornamelijk korte ritjes en veel stadsverkeer heeft geleid tot een verbruik van 1 op 12.
Je zal vast niet vermoeid zijn geweest. Tsjonge jonge wat zitten jouw stoeltjes lekker vergeleken met de mijne. Was leuk om nog een verdwaalde bx tegen te komen tussen al dat v6 geweld
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik moest helaas werken, anders was er nog wel een BX extra geweest. Zo te zien was het wel gezellig, met lekkere groene oliebollen. Gebakken in LHM?
Kwam bij het wisselen van m’n wielen naar winterwielen het volgende tegen rechts voor. Waar zijn deze slangetjes voor? Kan het kwaad dat ik tijdje rond heb gereden terwijl deze los waren?
Met die winterbanden merk ik weer dat ik veel meer grip heb in de regen. En dat terwijl m’n zomerbanden vóór Uniroyal RAIN experts zijn…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Bedoel je die bruine dingetjes bovenin beeld? Dat zijn denk ik de stekkertjes waar de remblokslijtageindicatorkabeltjes (bent u er nog?) op aangesloten kunnen worden.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik kan het niet helemaal goed localiseren, maar volgens mij zie ik de veerpootretourslangetjes die los/gescheurd zijn? Áls ze dat zijn, is het niet zo’n ramp, maar ze moeten wel gemaakt worden. Als je veerpoten nog goed zijn, druppelt die af en toe.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Felice, daar wordt de interne lekkage van de veerpoot door afgevoerd. Kan je ze er gewoon weer in schuiven?