31 van de 49
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 23 oktober 2012 12:56 AM
  [ # 451 ]

Gaaf!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 27 oktober 2012 12:55 AM
  [ # 452 ]

Dankjewel!

Mijn Solex-carburateur begon wat slijtageverschijnselen te vertonen aan de gasklepbediening (af en toe erg hakerig), dus wilde ik een andere carb opscharrelen, liefst een Weber. Nou heb ik een Weber-carburateur van een GSA Break Spécial 1300 met vijfbak op de kop kunnen tikken, inclusief de hotspot en spruitstukken, maar zonder de kap er bovenop richting luchtfilterhuis. Die moet ik nog zien te vinden, want die van een Solex past niet op een Weber. Het is een Weber met de trekveer naar voren, niet naar het luchtfilterhuis.

Ik ga ‘m natuurlijk voor plaatsing nog wel schoonmaken en voorzien van nieuwe pakkingen en O-ringetjes. De hamvraag voor mij is: kan ik m’n Solex nu één op één omwisselen voor de Weber? Passen gas- en chokekabel en andere zaken zonder meer?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 27 oktober 2012 02:15 AM
  [ # 453 ]

Dat pijpje op de laatste foto, rechtsvoor wat uitsteekt, da’s de benzine retour. Heb je die nu ook?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 oktober 2012 02:34 AM
  [ # 454 ]

Zo niet dan heb ik nog wel een bovenstuk zonder retour. Lies rijdt nml met een carb die uit drie verschillende is samengesteld. Laughing Volgens mij zat er ook nog wel ergens zo’n rubber bovenstuk bij.

Het uitsteeksel met schroef, naast de acceleratiepomp, die kun je voor de econometer gebruiken trouwens. Indien je die hebt is’t een kwestie van schroefje eruit draaien, slangetje aansluiten en klaar.

Chokekabel is volgens mij uitwisselbaar, de gaskabel niet.

Wat anders… wordt er ergens een break gesloopt?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 oktober 2012 02:42 AM
  [ # 455 ]

En over de stickers… Ik vind de tekst “nouvelle moteur 1300 économique” geniaal, ruim 30 jaar na dato. Staat achterop de brek. tongue rolleye

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2012 09:52 AM
  [ # 456 ]

Je moet wel even opletten, de carbu voor een 1300 motor kan een andere sproeierbezetting hebben dan een carbu voor een 1100 motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 oktober 2012 11:34 AM
  [ # 457 ]

De carb. van Lies had opvallend grotere sproeiers dan die van Brek en Geesk, beide ook 1299’s. De bezetting wisselt blijkbaar ook per model, of de vorige eigenaar van Lies is creatief bezig geweest.

Volgens mij is het gunstiger om een 1300 carb op een 1100 te zetten dan andersom. Of is dat een denkfout?

Lies doet ‘t nu in elk geval al een aardig tijdje prima met de carb van een 1220 met het deksel van eentje met een retour. De sproeierbezetting is nog origineel. Heel erg kritisch is het dus niet. Denk wel dat je het zal zien als je ‘m op een testbank zet.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 oktober 2012 11:49 AM
  [ # 458 ]

Natuurlijk maakt het veel uit of je de juiste sproeiers bij het juiste blok hebt. Te klein, dat kost vermogen, te groot dat kost brandstof ( ergo: vervuiling!!) en een auto met verkeerde sproeierbezetting zal nooit kunnen rijden zoals de constructeur het bedoeld heeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 27 oktober 2012 01:14 PM
  [ # 459 ]

De Break in kwestie staat binnen bij een particulier in Assen en heeft volgens mij nog heel aardig (beige) plaatwerk, zie http://link.marktplaats.nl/606225739 voor zijn MP-advertentie. Er ligt ook nog een los en op het oog net bruin X3-interieur in. Interieur van de Break zelf is ook bruin. Het is al met al een vrijwel complete donor. Snel erbij zijn, komende week komt er een opkoper als ik het goed heb begrepen. En hij vraagt hele schappelijke prijzen.

Mijn huidige Solex heeft ook een brandstofretour, dus dat is geen probleem. Ik heb geen econometer op m’n 1129 zitten, die hebben ze volgens mij ook nooit op een 1129 geleverd, but correct me if I’m wrong. En ik ben ook benieuwd in hoeverre een 1300-sproeierbezetting kwaad zou kunnen op een 1129.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 oktober 2012 07:11 PM
  [ # 460 ]
japv schreef:

En ik ben ook benieuwd in hoeverre een 1300-sproeierbezetting kwaad zou kunnen op een 1129.

Lees het bericht van waterman.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 27 oktober 2012 08:43 PM
  [ # 461 ]

Die had ik even over het hoofd gezien.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 01 november 2012 10:55 AM
  [ # 462 ]

Even wat zoekwerk gedaan, en idd is de sproeierbezetting van een 1300-Weber met name in de 2e trap nogal anders dan die van een 1130-Weber. Zie ook dit stukje Citroën-documentatie:

Bron afbeeldingen: http://www.gs-gsa-ig.de/gsa/vergaser.htm

De Weber 30 DGS 17/250 W 97-50 is voor 1130 met handbak, de 16/250 W 96-50 voor 1300 met handbak, en de 18/250 W 98-50 voor 1300 met C-matic.

Ik heb nu dus een 16/250 W 96-50 terwijl ik voor mijn 1130 dus eigenlijk een 17/250 W 97-50 moet zien te vinden. Iemand die wil ruilen? Of er zo eentje heeft liggen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 november 2012 08:34 PM
  [ # 463 ]

Je kunt toch ook de sproeiers aanpassen? Me dunkt dat er wel andere maten inkunnen.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 01 november 2012 08:45 PM
  [ # 464 ]

Waar vind ik andere, losse sproeiers?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
 
31 van de 49
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook