2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Pieter’s eerste BX (16 TGI)
Gepost: 15 november 2012 10:12 AM
  [ # 16 ]

Ha, heb precies zo’n BX, zelfde kleur. Alleen geen Progressstyping. Goed dat je de adals laat doen, want die wielen staan inderdaad wel erg in de /-\-stand. Normaal gesproken merk je dat de wagen als een winkelwagentje door de bocht gaat (als het heel erg is met de lagers) en de banden slijten inderdaad schujn af!

Succes,

Groet

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 november 2012 10:19 AM
  [ # 17 ]

Ik ben van de zomer met mijn BX bij Hegru geweest voor de draagarmlagers, en kon er inderdaad op wachten. Binnen een uur, en 220 euro armer stond ik weer buiten met een super strak rijdende BX. Bij mij was het inmiddels zó erg geworden dat het rechterachterwiel aanliep bij inveren… (al heb ik wel bredere banden en velgen).
Ik zou wel van te voren even bellen of zo, want ik had de laatste kant- en klare set. En wat ik begreep gingen ze die ook alleen nog maar op verzoek/afspraak maken. Scheelt weer tijd!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 november 2012 10:30 AM
  [ # 18 ]

Ze hadden overigens ook nog mijn veerbollen op druk gecontroleerd en indien nodig bijgevuld. Wellicht ook nog de moeite waard als je er toch bent.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 15 november 2012 09:08 PM
  [ # 19 ]

Ik heb Hegru gemaild wat het handigste is. Zelf woon ik in Zwolle, dus “effe” naar Veldhoven is lastig; alleen al vanwege werkverplichtingen. Vandaag toch maar eens met een waterpas gekeken. Kan het zijn dat links het wiel wel recht staat en rechts wel (erg) schuin? Het lijkt mij dat je lagers links en rechts gelijktijdig vervangt en dat ze dus allebei min of meer scheef behoren te staan?

Iets anders dan… is er een forummer met een BX of BX-ervaring hier in de buurt die met raad en daad kan en wil bijstaan?

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 november 2012 09:10 PM
  [ # 20 ]

De wieltjes horen gewoon recht onder je wagen te staan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 15 november 2012 09:55 PM
  [ # 21 ]

Recht, inderdaad, maar het is heel goed mogelijk dat het ene lager naar de vaantjes is en het andere (nog) niet…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 15 november 2012 10:23 PM
  [ # 22 ]
waterman schreef:

De wieltjes horen gewoon recht onder je wagen te staan.

Daarom gaat dat dan ook in orde gemaakt worden.

Mja, uit voorzorg laat ik de linker dus ook gewoon vervangen. Ik kan in de reparatiebonnen niks vinden over de ADALs, dus ik ga ervan uit dat de linker uiteindelijk net zo oud is als de rechter, maar gewoon minder versleten.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 november 2012 10:43 PM
  [ # 23 ]

Je zou ook Citrotech in Zwolle kunnen proberen, daar was medeforummer Japv ook met zn Xantia geweest voor de ADAL. Was alleen wel beduidend duurder uit dan Hegru, omdat er iets volgens mij gruwelijk vastgerot zat. Maar goed, misschien een belletje aan wagen?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 november 2012 11:24 PM
  [ # 24 ]

Niet Zwolle, maar Oldebroek Wink http://www.citrotech.nl

Bij mijn Xant zat de borgpin tyfusvast, dat kostte extra tijd, en dus geld. De mensen bij Citrotech zijn vaklui, maar hanteren in tegenstelling tot Hegru, geen vaste prijzen voor bepaalde klussen volgens mij, alleen uurloon en materiaalkosten. Verder geen onvertogen woord Smile

De rechter ADAL slijt doorgaans harder, omdat in Nederland (en andere landen waar rechts wordt gereden) de weg aan de zijkant doorgaans slechter is dan in het midden, en dus krijgt die ADAL meer voor z’n kiezen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 15 november 2012 11:39 PM
  [ # 25 ]

Top! Ik denk dat ik Trix binnenkort daar even langs stuur voor de ADALs; iets dichterbij huis dan Veldhoven.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 16 november 2012 07:36 PM
  [ # 26 ]

Leuk! Da’s mijn oude BX Smile! Ik was die liefhebber waarover gesproken werd… Ik heb destijds met erg veel plezier rondgereden in deze BX. Superbetrouwbaar heb ik er bv een winter lang vrijwel elke weekend mee op-en-neer gereden van Almelo naar Tilburg. Ik heb de auto destijds gekocht bij Ras in Leiderdorp (Citroënspecialist) en het klopt dat er toen recent aan één zijde de ADAL is vervangen. Dus ‘t zou zó maar kunnen dat nu de andere kant vervangen voldoende is. Mooi om te zien dat deze BX weer bij ‘n liefhebber is terechtgekomen. Ik heb er destijds afscheid van genomen omdat ik m’n werk op loopafstand heb en de BX op ‘n gegeven moment meer stilstond dan reed. Wel is er door mij nog ‘t nodige onderhoud gepleegd: nieuwe remschijven en blokken rondom, nieuwe uitlaat,  winterbanden, en de kofferbak is op enkele plaatsen gerepareerd.Ik hoop dat je er net zo veel plezier mee zult beleven als dat ik er mee beleefd heb!

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 16 november 2012 09:05 PM
  [ # 27 ]

Grappig dat een eerdere eigenaar gewoon ook forummer is! Als je nog reparatiebonnen e.d. toevallig hebt liggen, houd ik me aanbevolen. Je kan wel zien dat er veel aan gedaan is in het verleden Smile De laatste twee jaar is er veel minder aan gedaan, maar goed, het is nu aan mij om hem weer in orde te maken Wink.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 16 november 2012 11:17 PM
  [ # 28 ]

Mooie BX!

En ja, die vraag heb ik ook vaak gehad.. Velen vinden het ook niet wat, zo’n ‘oud barrel’. Als ze meerijden ben ik degene die lacht, in plaats van zij… !

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 17 november 2012 12:30 AM
  [ # 29 ]

Helaas heb ik geen bonnen meer, die heb ik toen aan de nieuwe eigenaar gegeven. Ik heb de BX van ‘t najaar 2009 t/m voorjaar 2011 gehad. En zit me te bedenken dat toen ook nog de veerbollen opnieuw gevuld zijn (allemaal, bij Citrotech). Daarnaast alle vloeistoffen (ook koelvloeistof, LHM en versnellingsbakolie). Dat stroef schakelen bleef-ie idd ‘n beetje doen. Ik vermoed dat ‘t in de schakelstangen zit.
Toen ik de advertentie laatst zag op mp kreeg ik idd de indruk dat er daarna niet veel “groot onderhoud” meer gepleegd is…
Enige storing die ik er ooit mee heb gehad was ‘n vervuilde stappenmotor. Maar dat was relatief snel opgelost door deze ff schoon te maken. Erg fijn vond ik ‘t schuif-kanteldak wat erin zat.

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 17 november 2012 12:58 AM
  [ # 30 ]

Hij is inderdaad stroef qua schakelen in vergelijking met waar ik mee bekend ben. Zelfs mijn Peugeot 205 diesel was minder “hakerig”, maar verder floept hij netjes de versnellingen in dus lijkt het me prima.

De woordkeus van de advertentie “de afgelopen twee jaar 0 euro aan onderhoud” was wat verwarrend gekozen. De BX werd weinig gebruikt en daardoor ging er niet veel stuk. Een deurgreep was de enige uitgave, blijkbaar.

Jaa, dat open dakje is prima. Zit op de goede plek, gaat lekker ver open. Dat afdekscherm is ook wel praktisch. Kan niet wachten tot ik met open dak kan zoeven in de zomerzon!

Hoe zijn jouw ervaringen met Citrotech? Ik sprak vandaag een collega en die vond ze kortaf, (klant)onvriendelijk, onnodig duur, ongeïnteresseerd en geïrriteerd. Zijn verhaal schrikte me een beetje af en nu overweeg ik alsnog de BX naar Hegru te Veldhoven te brengen, ondanks de vele kilometers.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook