21 van de 25
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Brandstofverbruik DS3
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 05 november 2012 01:45 AM
  [ # 301 ]

@ Neufeglise,

Als ik de auto de sporen geef, en dat heb ik in Duitsland eens een keertje gedaan, dan nog had ik niet dat verbruik. En dan bedoel ik een minuut of tien op topsnelheid over de autobahn. Reed toen op de teller dik 190, hij wilde echt niet sneller. Weet nog wel dat de auto die snelheid prima kon hebben, gaf geen krimp. Was leuk voor een keertje, ik ben geen Raser. Rij wel vlot door en het nieuwe rijden alleen als dat op dat moment goed kan. Dus uitrollen naar het rode verkeerslicht, niet terugschakelen en vlot optrekken naar de gewenste snelheid. Schakel wel start stop systeem volledig uit. Daarvoor rijd ik te veel in de stad en ik denk dat slijtage op de lange duur toch hoger uitvalt met het systeem ingeschakeld.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 05 november 2012 11:31 AM
  [ # 302 ]
Willem1671 schreef:

Pedal to the metal kennelijk? Hoe krijg je dat voor elkaar? Kan me niet voorstellen dat die 17 inch velgen dat doen, integendeel zelfs.

Geen gekke capriolen, maar ik ga wel rijkelijk om met het gas. Rustig doortrekken ben ik niet van. Wel snel doorschakelen ook.

Verder op de snelweg netjes 126, of 129 waar je 120 mag, en 136 of 139 waar je 130 mag.

Ik woon 9 kilometer van mijn werk vandaan. Zal niet gunstig zijn.

Verbruik is niet noemenswaardig omhoog gegaan met mijn 17 inch velgen. Heb er wel Pilot exalto’s onder zitten. Plakken aardig.

Profiel  
 
Blue+Noir
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 06 november 2012 10:31 PM
  [ # 303 ]

Beste collega DS3 liefhebbers,

Mag ik hier even tussndoor om aandacht te vragen voor de ‘DS3 Club Nederland’ Topic?
in genoemd Topic vraag ik ieders mening m.b.t. de eventuele oprichting van een ‘eigen’ DS3 Club Nederland.

zouden diegene die hier een mening over hebben even naar het ‘DS3 Club Nederland’ Topic willen komen om daar hun mening te geven?

alvast bedankt!

gr. Hans

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 11 november 2012 11:29 AM
  [ # 304 ]

Zo: gemiddelde verbruik van mijn e-hdi 92 na 10.000 kilometer is 1 op 22,72. Dat is netjes, heel netjes.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 11 november 2012 12:00 PM
  [ # 305 ]

En wanneer ga je de snelweg op ?  tongue rolleye

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 11 november 2012 03:35 PM
  [ # 306 ]

Rij je nooit afwisselend 100 en dan weer 70 op een linkerbaan waar je 130 mag?
Indien ja: dan rij je, met vele anderen, achter iemand die 1:23 rijdt. En zo nu en dan komt er zo eentje van 2 meter achter z’n hypermilehulpje (vrachtwagen) vandaan schieten in het kleinste gaatje, er niets om gevend dat de rest achter ‘m op de rem moet. Dat is het moment dat je even 70 rijdt. En ja, je moet ook even voor ze remmen: hun brandstofbesparing gaat immers boven de verkeersregels.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Gepost: 23 november 2012 12:12 PM
  [ # 307 ]
Willibrord schreef:

Zo: gemiddelde verbruik van mijn e-hdi 92 na 10.000 kilometer is 1 op 22,72. Dat is netjes, heel netjes.

Willibrord,

Volgens mij toont jou gemiddeld verbruik aan dat in Den Haag beleidsmakers zitten die door handjeklap en zakkenvullerij beleid bepalen.

Mijn e-hdi 1.4 heeft na 10.000 kilometer (gem. snelheid 78 km/u) een gemiddeld verbruik van 1:20 en ik kon geen 1.6 meer leasen omdat de regels in Den Haag aangescherpt waren.

WTF ???

Ik rijd in een kleiner gemotoriseerde auto die volgens Den Haag het milieu streelt maar verbruik meer dan jou vervuilende “stinkbak”.

2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 23 november 2012 12:44 PM
  [ # 308 ]

Ha ha ha, mooi opgemerkt en helemaal waar!  De motor in jouw DS3 is beduidend ouder qua ontwerp en ook nog eens geknepen. Om mee te komen moet je dus “poken” en dat komt het verbruik beslist niet ten goede. Zakkenvullerij, inderdaad. En ook nog eens automaat?

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Gepost: 23 november 2012 12:57 PM
  [ # 309 ]
Willem1671 schreef:

Ha ha ha, mooi opgemerkt en helemaal waar!  De motor in jouw DS3 is beduidend ouder qua ontwerp en ook nog eens geknepen. Om mee te komen moet je dus “poken” en dat komt het verbruik beslist niet ten goede. En ook nog eens automaat?

DS3 Chic 1.4 e-hdi, automaat en start/stop systeem. Hier is op zich niets mis mee en het is een stuk zuiniger dan mijn Berlingo 1.4 op LPG.

Het principe dat “Den Haag” op basis van theorie een beslissing neemt ipv op basis van de werkelijkheid stoort mij al een poosje.

En de leasemaatschappijen doen er ook geen F#$@ aan want die baseren hun berekeningen ook allemaal op de theoretische waarheid die de fabrikanten aanleveren. Je zou toch verwachten dat zij (de leasemij) met de hun bekende werkelijke gemiddelde verbruikscijfers zouden gaan werken maar niets is minder waar.

2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 23 november 2012 01:14 PM
  [ # 310 ]

Ja, en daar speelt de autoindustrie vervolgens handig op in. Op papier is het altijd mooier dan in werkelijkheid. Bij alle merken trouwens. In die wetenschap heeft Citroën dus de 1.4 diesel variant handig in het gamma ingepast. Onze DS3 1.6 e-HDi gaat steeds zuiniger rijden. Gemiddeld nu ruim 1 op 24,5. Maar ik moet erbij zeggen dat ik er niet meer zoveel mee rijd, hij wordt door vrouwlief voor woon-werkverkeer ingezet, afstand 38 km enkele reis. En zij rijdt beduidend behoudender dan ik, maximaal 110 op de snelweg bijvoorbeeld. Maar harder heeft in de spits totaal geen zin ook.

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Gepost: 23 november 2012 01:37 PM
  [ # 311 ]
Willem1671 schreef:

... maximaal 110 op de snelweg ...

Rijden op de Cruise Control en nooit de airco aan (tenzij de mussen van het dak vallen) moeten het verbruik ook drukken.

Bij 90 doet ie 1:28
Bij 100 doet ie 1:24
Bij 120 doet ie 1:20
Bij 140 doet ie 1:15

Mijn gemiddelde over 10.000 km is 1:20 omdat ik op binnenwegen zeer behoudend rijd (wel de max maar niet harder) en op de snelweg dus wat harder kan zonder mijn gemiddelde te verneuken.

2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 23 november 2012 01:38 PM
  [ # 312 ]

Het probleem is dat de snelheden en de rijstijl in de NEDC test totaal niet realistisch is. Er wordt in een test van totaal 1200 seconden hooguit 10 seconden 120km/h gereden. En langzamer opgetrokken dan in het dagelijks verkeer.
Grotendeels 70km/h en zelf een groot stuk 50km/h op een buitenweg. Buitenwegen is 70, 80, 100 en 130km/h. En vlot optrekken.

Traagrijders zijn alleen maar vervelend. Komt er weer zo’n aap met 100 achter de vrachtwagen vandaan, z’n auto in het kleinst mogelijke gaatje rammend waardoor iedereen op de rem mag. Verkeersaso’s zijn het. Ze remmen maar voor me. Door dit soort gedrag ontstaan de files en rijden we hier altijd zo langzaam op de snelweg en kun je je cruise control nooit gebruiken.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 23 november 2012 01:58 PM
  [ # 313 ]

En doordat ik moet remmen voor die trage figuren die hem zo de linker baan op flikkeren met 90 zodat ze een vrachtwagen voorbij kunnen kruipen gaat mijn verbruik omhoog, ik moet dan remmen en weer extra optrekken van 90 naar 120 of 130. Best als mensen langzaam willen rijden, maar blijf dan rechts en rijd met het vrachtverkeer mee, dan heeft niemand er last van. Het woord “snelweg” word toch een snelle weg mee bedoeld, dus snel rijden en in mijn geval is dat 120 en 130 plus een beetje (km correctie).

Mijn woon-werk verkeer is een klein stukje bebouwde kom en dan een stuk snelweg waar je 120 mag (en 130 in de avond/nacht uren) tussendoor een heel klein stukje parallelbaan waar je 100 mag. En het laatste stuk is 80 km weg met wat stoplichten en rotondes en dan nog 500 meter ofzo een 50 km weg. Mijn enkele reis afstand is 25 km en mijn verbruik ongeveer 1 op 18 volgens de BC.

En ja de auto kan zuiniger, maar rijplezier en een beetje doorrijden vind ik ook belangrijk.

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Gepost: 23 november 2012 02:00 PM
  [ # 314 ]
boons605 schreef:

Traagrijders zijn alleen maar vervelend. Komt er weer zo’n aap met 100 achter de vrachtwagen vandaan, z’n auto in het kleinst mogelijke gaatje rammend waardoor iedereen op de rem mag. Verkeersaso’s zijn het. Ze remmen maar voor me. Door dit soort gedrag ontstaan de files en rijden we hier altijd zo langzaam op de snelweg en kun je je cruise control nooit gebruiken.

BOONS605 : dit is een repost die jou blijkbaar hoog zit.
In de wegenverkeerswet staat een clausule dat een voertuig op de snelweg minimaal 70 kilometer per uur moet kunnen halen. Iedereen die boven die snelheid rijd heeft dus recht op een plaatsje op het asfalt. Omdat sommigen harder willen rijden zullen zij bedacht moeten zijn op deze rijdende chicanes. Het is niet anders. Je kan op een afstandje echt wel zien dat de betreffende persoon het gaatje zoekt en daar anticipeer je dan gewoon op. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ook ik me wel eens op zit te vreten achter zo’n muts (sorry dames) die niet “mijn” snelheid rijdt op de linkerbaan en tussen twee vrachtwagens ook niet naar rechts gaat.

2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

Profiel  
 
adirem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 01-01-2012

Gepost: 24 november 2012 01:52 PM
  [ # 315 ]

Eens Wim,
Het toverwoord is idd anticiperen. Natuurlijk zou het in een ideale situatie zo zijn dat het langzame verkeer rechts rijdt en het snellere verkeer links, maar dat weten we allemaal, zo werkt het in de praktijk niet. Als iemand van de rechterbaan naar de linkerbaan wil en er wordt hem of haar vaak geen enkele ruimte gegund (stel je voor dat ik 20 seconden later op mijn werk kom), zou betekenen dat je niet genoeg ruimte tussen je voorganger en jezelf laat wat ook weer gevaarlijke situaties met zich mee kan brengen. Nogmaals, anticiperen, vooruitzien en een ander ook wat asfalt gunnen zal het een stuk aangenamer maken op de snelweg.

Profiel  
 
 
21 van de 25
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook