Totaal aantal Berichten: 416
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
boons605 schreef:ik vind de auto’s die in de zomer op mooie LM-velgen rondrijden en in de winter op die lelijke zwarte stale velgen zonder wieldoppen een beetje triest. ‘Hey, kijk mij winterbanden hebben!’
Wel veel geld uitgeven voor mooie velgen in de zomer en dan vervolgens in de winter te krenterig zijn om een paar wieldoppen te kopen zodat het er dan ook nog een beetje netjes uitziet.
Ja,vind ik ook verschrikkelijk rijdt je met een fraaie en mooie wagen en dan zo’n 4 lelijke zwarte wielen eronder, lijkt nergens op .
Vroeger was ik ook sceptisch over het verschil winterrubber / zomerrubber, tot mijn vriendin op haar leasing C3 winterbanden ter beschikking kreeg. Ik vond het verschil overtuigend zeker bij het remmen en vertrekken op gladde ondergrond. Het verschil was heel wat groter dan ik had verwacht.
Bovendien ben je tegenwoordig bijna verplicht om er te hebben als je naar het buitenland gaat.
Luxemburg, Frankrijk, Duitsland een boete als je er geen hebt en er winterse neerslag zou vallen.
Weer een reden meer om ze aan te schaffen, bovendien heb ik het geluk om de banden aan een héél mooie prijs te kunnen aankopen.
Dus voldoende argumenten .
Vreemd dat de meeste onder jullie een beetje meer afrolgeluid vermelden, terwijl de Conti’s onder mijn Ds3 net stiller zijn. Misschien omdat ze van de laatste en nieuwste generatie zijn (Ts 850).
Ofwel zijn mij Bridgestone gewoon lawaaierig omdat ze al 50% versleten zijn, banden zijn nieuw naar mijn mening trouwens altijd wat stiller.
Toch heb ik verder zeker en vast geen klachten aangaande het geluidsniveau in de Ds3 vind dit nog steeds voor een kleine wagen zeer aanvaardbaar .
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Maandag 26-11 gaan de winterbanden er bij mij onder. Komen op m’n huidige Vallunga velgen (16”)
Volgend jaar gaan de Bellone velgen eronder voor in de zomer.
Weet alleen niet welke winterbanden ik krijg. Dealer heeft ze besteld..
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bij mij zitten er Bridgestone winterbanden om de Bellone velgen in de winter. Kan niet zeggen dat ik er echt over te spreken ben, in de regen vind ik ze aardige tricky en heb je de ‘limiet’ een stuk eerder bereikt in vergelijking met de zomerbanden. Limiet tussen aanhalingstekens, want gevoelsmatig zou de auto nog veel meer kunnen (en op zomerbanden kan dat ook).
Ik ben blij dat ik ze om de Bellone velgen laat leggen elke winter, wil wel het hele jaar door fraai rond rijden
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Wil die Bellone graag sparen. En heb de Vallunga velgen toch.
Kunnen die mooi in de winter worden ingezet, mogen die het zout opvangen.
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
- BX 16V MK2
Zie bij de achterste velgen wel heel lichte oxidatie op het randje rond het naafkapje. Mijn voorvelgen zijn onlangs vervangen, dus daar zie ik niets. Bij de vorige hadden ze ook wel iets oxidatie, maar die waren beschadigd; wellicht had dat er iets mee te maken.
Maar met nog maximaal 2 winters verwacht dat het wel mooi genoeg blijft
Totaal aantal Berichten: 187
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
V-zesserke schreef:Ja,vind ik ook verschrikkelijk rijdt je met een fraaie en mooie wagen en dan zo’n 4 lelijke zwarte wielen eronder, lijkt nergens op .
Ik heb mijn stalen velgjes in een mooi creme wit gespoten en daar komen straks de winterbandjes om.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Vind je je huidige lichtmetalen velgjes niet meer mooi dan? Trouwens witte stalen velgen hebben ook wel wat. Wordt een beetje Peugeot 107 Rally zo
- BX 16V MK2
Peugeot 107 Rallye bestaat natuurlijk niet, 205 en 106 in NL wel.
Totaal aantal Berichten: 151
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Poekoek schreef:Peugeot 107 Rallye bestaat natuurlijk niet, 205 en 106 in NL wel.
O nee….....en wat is dit dan?
sorry, ik kon het niet laten.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik bedoelde natuurlijk ook 106… ofwel de Peugeot Saxo
Ik heb net uniroyal MS plus 66 onder de DS3 laten zetten. Ben benieuwd. Stuk goedkoper dan de michelins, maar de uniroyal zomerbanden vond en vind ik nog altijd een fijnere band dan de michelins, geen rekening houdend met de slijtage dan, want de rainsports waren sneller op dan gewenst..
Totaal aantal Berichten: 187
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Willibrord schreef:Vind je je huidige lichtmetalen velgjes niet meer mooi dan? Trouwens witte stalen velgen hebben ook wel wat.
Ik weet dat banden, als ze vaker worden gewisseld, losser om de velg komen te liggen. Dus als ze eenmaal zijn omgelegd, lekker laten zitten. Dat is ook de reden waarom ik mijn stalen velgen wit heb gemaakt : de winterbandjes blijven er op en toch een wit velgje zodat mijn smurf witte voetjes behoud.
De velgen liggen nu bij EUROMASTER en krijgen volgende week winterschoeisel ...
Benieuwd naar het verschil want voor de aller eerste keer die dingen er onder.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Zo, dealer heeft vandaag winterbanden onder m’n DS3 gelegd (op de bestaande Vallunga velgen)
Het zijn Bridgestone Blizzard banden.