2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Na veerbolloos (lease + xsara) de Xantia gevonden - hoge piep
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 november 2012 03:10 PM
  [ # 16 ]

Yep. Als je een 1.8i 16V Berline hebt wel, die staan allemaal op 266mm schijven, net als mijn 93’er Xantia, en die staat op 14 inch (185/65 R14), zowel in de zomer (LM) als in de winter (staal) Wink

Houd er wel rekening mee dat 14 inch op een t2 niet voorkomt, en dat de t1’s (pre-facelift, t/m 1997) voor op ET18 staal staan. T2’s zoals de jouwe staan dus op ET8 staal. Alleen zijn die weer niet in 14 inch geleverd, want vanaf t2 staat alles op 15 inch. Wil jij stalen velgen vinden dan zul je moeten zoeken naar 14 inch hoog, 5,5 inch breed, 4x108 steek en ET8, en die zijn dus niet op de Xantia geleverd Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 24 november 2012 07:00 PM
  [ # 17 ]

heb je de history er niet bij gehad? de bollen waren al eens vernieuwd en dat was nog niet zo lang geleden.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 25 november 2012 09:52 PM
  [ # 18 ]

@Stan
De veerbollen bij de veerpoten waren idd nieuw (heb de volledige historie van de dealer erbij gehad), hier was ook niets mis mee. Maar de LHM was iig in geen jaren compleet ververst (volgens de historie), het kwam bruin terug. Daarbij stond HD regelaar te tikken als een malle daarnaast zakte de auto bij het remmen in. Uiteindelijk bleek de voorraadbol en anti-inzakbol plat te zijn. Eén van de twee hebben ze zelfs moeten vervangen. Niet heel veel werk maar vond toch dat het even gedaan moest worden, zweeft net even iets beter Smile

Over de velgen ben ik er ook al uit, op de Xantia die ik heb zit geen ET8 of ET15 maar ET26. Op verzoek van de bandenspecialist waar ik afgelopen zaterdag de auto heb laten uitlijnen heb ik één winterband meegenomen. Hun oordeel was dat ze er gewoon op pasten, deze worden dus binnenkort omgezet.

Onderhand al weet zo’n 600km mogen zweven met de auto, heerlijk.

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 14 december 2012 07:27 PM
  [ # 19 ]

Na een maandje lekker rondtuffen in de Xantia gister weer even iets opgemerkt. Was eigenlijk niet echt omheen te komen.
Na een goed uur snelweg rijden kreeg ik een hoge piep in de auto. De piep hoor ik eigenlijk alleen tijdens het rijden en is niet snelheid afhankelijk maar wel bijna continue (hinderlijk) aanwezig. Op locatie aangekomen de auto neergezet en na ongeveer anderhalf uur weer vertrokken, bij vertrek was de piep binnen vijf minuten weer terug.
In eerste instantie dacht ik dat het geluid van rechtsvoor kwam, ben ook nog even gestopt om te kijken of de wielen goed vast zaten. Echter toen ik bij vertrek instapte leek de piep van rechtsachter te komen (kort piepje bij instappen). Vanmorgen heb ik weer helemaal niets gehoord op een rit van drie kwartier.
Mijn vermoeden is dat de rechter achter ADAL wel eens de boosdoener kan zijn, echter waren die bij mijn BX aan het kraken voor ik ze verving. Is piepen een voorbode van kraken of moet ik toch nog even verder zoeken. Wel was het mij opgevallen toen de auto bij de banden wissel op de brug stond dat het rechter achterwiel wat schuin (meer dan links achter) leek te staan, maar dat was bij onbelast (zwevend wiel).
Verder heb ik ook soms last van piepende remmen achter. Maar omdat de piep niet snelheid gerelateerd is lijkt me het niet zo waarschijnlijk dat de oorzaak daar ligt. Echter ik ben geen expert dus kan zijn dat deze redenatie niet klopt.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 december 2012 08:38 PM
  [ # 20 ]

Dat willekeurig piepen (met name op hobbels) kan soms ook worden veroorzaakt door de bak van het reservewiel, en dan om precies te zijn de achterste twee ophang-/scharnierpunten.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook