5 van de 20
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Hilko’s Xantia(‘s)
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 augustus 2012 10:38 AM
  [ # 61 ]

Wie kan me vertellen wat de normale temperatuur is voordat de fans inkomen? De auto heeft airco en die werkt, dus ik neem aan dat de module het doet. Ik vind dat de temperatuur wat hoog wordt, zonder dat het dramatische waarden bereikt of lampjes laat branden. Eerste verdachte voor mij is de thermostaat. Ik vermoed dat die te lang dicht blijft.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 augustus 2012 12:06 PM
  [ # 62 ]

Dat wordt bij een airco-Xant bepaalt door een combinatie van de bitron-eenheid en de drie relais boven tussen de fans. In deze FAQ op het Xantiaclubforum staat de exacte werking van de koelfans beschreven m.b.v. originele Citroën-documentatie.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 augustus 2012 12:13 PM
  [ # 63 ]

Ha, bedankt! Dan is er niets aan de hand. Scheelt weer een klus.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 augustus 2012 05:11 PM
  [ # 64 ]

Het onderhoud begint.

Bij aanschaf al merkte ik dat de voorraadbol op was. De drukregelaar tikte elke 3 seconden. Gisteren de bol vervangen:

Deze was echte stuk, er zat geen menbraam meer in. Wel een halve liter LHM Laughing

Of liever, wat daar nog van over is Shocked

Hoe dan ook, er zit een mooi nieuw bolletje onder en er tikt niets meer:

Verder nog een paar plaatjes voor het beeld:

Best een aardige auto zo, als je een beetje om de krassen enzo heen kijkt Very Happy

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 oktober 2012 12:56 AM
  [ # 65 ]

Vandaag voorzien van nieuwe bougies en luchtfilter. Ik snap niet dat die auto nog “iets” van prestaties leverde: het luchtfilter was ZWART en de bougies waren beyond totaal versleten… Maar goed, dat stukje is weer ok. Wel besloten niet met deze auto naar D te gaan met vakantie - nu ik het luchtfilter en de bougies gezien heb vrees ik met grote vrezen voor de staat van de distributie…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 oktober 2012 01:25 AM
  [ # 66 ]

LHM al vervangen? Die zag er echt ranzig uit!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 oktober 2012 11:21 AM
  [ # 67 ]

Neu, maar dat komt eraan. Heb 10 liter besteld en dat zou morgen bezorgd worden. En ach, het is nog niet rood - dan is LHM écht vergaan Very Happy

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 november 2012 10:26 PM
  [ # 68 ]

Nou, de Xantia staat al een week of twee stil in verband met onderzoek naar het enorme verbruik.

4 Gas test, compressietest, zelfs uitlezen: niets bijzonders gevonden. Ik ga nu toch maar de bobine vervangen (auto loopt rommelig) en de MAP-sensor (in verband met hetzelfde).
Dan is het ook tijd voor een grote beurt, maar eerst wil ik zien of het verbruik wat beter wordt. Zo niet, is het waarschijnlijk exit Xantia (om weer een andere te zoeken, dat dan weer wel). Wordt dus vervolgd… Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 november 2012 11:12 PM
  [ # 69 ]

Had je de distributie al gedaan? Zeker weten dat ue goed op tijd staat?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 november 2012 08:56 AM
  [ # 70 ]

Nee, de distributie is een onderdeel van die grote beurt die ik in gedachten heb. Het geheel staat wel op tijd, voor zover ik heb kunnen controleren.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 november 2012 05:49 PM
  [ # 71 ]

Nou, er zit een andere bobine op. Natuurlijk paste de afdekplaat niet, maar oud plastic breekt makkelijk…
Er lijkt een verschil te zijn. De auto loopt wat soepeler en rijdt vooral soepeler. In hoeverre dit psychisch is zal later moeten blijken. Verder heb ik de tank helemaal vol gegooid (ruim 70 liter, auw…) en weet ik dus vrij zeker dat als het lampje van de benzinemeter gaat branden, er ook echt niet te veel meer in zit. Nu hoop ik dat het lampje tenminste 650 kilometer gedoofd blijft…

Storingen blijven nog steeds weg, het MM lampje dooft al als de starter alleen rond aan het gaan is.

Wordt nog steeds vervolgd.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 december 2012 09:09 PM
  [ # 72 ]

Ik heb vandaag een lange rit gemaakt met de Xantia. Ten eerste brandt nu het motor-management lampje een paar seconden na het starten. Daarna gaat het uit en onderweg ook niet meer aan.
Rijden gaat gewoon goed. Versnellen, aftoeren en van stationair of bijna stilstand wegrijden gaat met gepruttel totdat het toerental boven de 1500 komt, daarna reageert de motor normaal, totdat je vol wilt versnellen.
Het stationair draaien gaat gepaard met geschud van de motor, waarbij het toerental (zo goed als) constant is.
Met al het bovengenoemde verdenk ik de MAP-sensor als hoofdverdachte, omdat alle dingen die ik bovenstaand noem een verandering in de onderdruk van het inlaatspruitstuk geven en ik het idee heb dat de MAP-sensor min of meer half functioneert en niet altijd de juiste meetwaarden geeft.
Natuurlijk zou ik de auto nu weer eerst moeten laten uitlezen, maar ik weet hier niemand die dat voor me kan doen op korte termijn. De sensor kost 5 tientjes en als het dat niet blijkt te zijn weet ik in ieder geval zeker dat het nu een goede is. Dat is het me wel waard.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 december 2012 10:22 PM
  [ # 73 ]

Kan het ook de koelvloeistoftemperatuursensor zijn?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 december 2012 11:02 PM
  [ # 74 ]

Dat is meer iets voor een C5…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 december 2012 11:11 PM
  [ # 75 ]

Daar gaat ie niet ruk van lopen, alleen veel zuipen.

Profiel  
 
 
5 van de 20
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook