Ja boven het voorwiel onder het zij scherm, het was zo krokant dat we met een vinger er doorheen zaten.
Waar dient dat filter voor dan?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Iets van de dampafzuiging van de benzinetank. Volgens mij filtert het de benzinedampen. De precieze werking weet ik eerlijk gezegd ook niet.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik ben tot conclusie gekomen dat de RS toch wel heel veel benzine verbruikt. Donderdag ochtend had ik er 40 euro (24 liter) in gegooid, daarna iets van 150 kilometer gereden (wel een paar korte stukjes) maar de benzine is nu al bijna op…
Misschien dat er ergens een lek zit, of verbruikt een 1600 carburateur motor gewoon veel?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Misschien is het mengsel te rijk afgesteld? Carburateurs moeten handmatig worden afgesteld
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Dacht dat ik rond de 1:12 reed met de 16RS en rond de 1:15 met de 14TE.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Dan zal ik daar eens naar kijken, iemand een beetje expertise daarmee?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
(nog) geen kaas van gegeten. De eerste tank in mijn trs ( over 400km) was 1 op 10,6.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het eerste wat ik zou doen bij een bx16 met een hoog verbruik is (laten) controleren of de chokeklep weer helemaal terugkomt. De automatische choke van een BX16/19 is een rampenplan en zorg vaak voor hoog verbuik, brak lopen en vervuilde bougie’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
1600 en 1900 doen zo rond de 1:12 met vooral snelweg en legale snelheden.
Weet je zeker dat je benzine bijna op is?
Is je benzinemeter niet pessimistisch? Dat is bij mij namelijk het geval.
Meten = ...
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
H@ns schreef:1600 en 1900 doen zo rond de 1:12 met vooral snelweg en legale snelheden..
Maar dan moet je wel een relaxte rijder zijn. 1 op 10 lijkt me een wat meer realistisc doorsnee verbruik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:H@ns schreef:1600 en 1900 doen zo rond de 1:12 met vooral snelweg en legale snelheden..
Maar dan moet je wel een relaxte rijder zijn. 1 op 10 lijkt me een wat meer realistisc doorsnee verbruik.
Ik rijd altijd vooraan in de file…
Ik wist natuurlijk van te voren dat de 16RS meer zou verbruiken.
Twan had me ook al gewezen op die automatische choke omdat die nogal onregelmatig loopt stationair. Ik zal eerst eens naar die choke kijken. En het afstellen van de carburateur kan natuurlijk ook nooit kwaad.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik heb ook een 1.6 RS, omgebouwd naar handchoke en verder in een goede staat van onderhoud, maar ben laatst naar Houten geweest (vanuit Friesland), wel rustig aan gerden, 110 gemiddeld en nog wat km’s hier in de buurt, maar dat was een tank waarbij ik 1 op 15 heb gereden.
Maar zoals gezegd, die automatische choke werkt niet mee aan een laag verbruik…....
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Heb je al een BX vraagbaak?
In een vraagbaak 82/86 staat erin hoe je een carburateur afsteld.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ja ik heb al wel een BX vraagbaak, maar die is van 87/93. Die had ik gekocht voor mijn vorige BX. Zou het daar niet in staan? Anders moet ik op zoek naar een 82/86 vraagbaak.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk