Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
En deze fabuleuze ergonomie is dus ook precies de reden dat die flesjes nog steeds maagdelijk gesloten zijn…
Het is in feite zo klaar maar de kachelmotor moet er eerst uit, het is een geklieder door de slechte bereikbaarheid en het spul stinkt ook nog verschrikkelijk…
Renault Fuego… stiekum ook een erg leuke auto.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Kachelmotor is er zo uit, 2 bouten… Tegenwoordig draai ik er niet meer vast, moet toch zo vaak los.. Maar je kunt er niet bij, en je ziet bijna niet of het overloopt of niet. Eigenlijk een keer op de brug doen. De aandrijfas moet ook nog steeds vervangen worden (Japv, ja die ja )
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Tsja, het is in een half uurtje gepiept… En ‘t moet gebeuren. Even op m’n tanden bijten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
In principe wel ja.
Misschien moet ik het ook maar ‘s vervangen. Deze olie is ook alweer anderhalf jaar oud ofzo.
LHM moet ook nog.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Het schurende geluid is waarschijnlijk het toplager, een bronzen busje in het vliegwiel. De uitgaande as van de versnellingsbak heeft speling, en als dit busje droog is, gaat het een schurend geluid maken. Vaak is de keerring die ervoor zit ook kapot of versleten. Het kan volgens mij geen kwaad, maar het is wel irritant.
Er staan op dit formum tips over wat je moet doen als je het toplager wil vervangen (zou ik aanpakken als de koppeling aan vervanging toe is).
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Maus schreef:De aandrijfas moet ook nog steeds vervangen worden (Japv, ja die ja )
Hahaha, terwijl de mijne er al een dik half jaar in zit
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
charmille schreef:Het schurende geluid is waarschijnlijk het toplager, een bronzen busje in het vliegwiel. De uitgaande as van de versnellingsbak heeft speling, en als dit busje droog is, gaat het een schurend geluid maken. Vaak is de keerring die ervoor zit ook kapot of versleten. Het kan volgens mij geen kwaad, maar het is wel irritant.
Er staan op dit formum tips over wat je moet doen als je het toplager wil vervangen (zou ik aanpakken als de koppeling aan vervanging toe is).
Is pas gedaan en het toplager is toen niet gelukt. Weet niet precies meer hoe het zat.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat toplagertje was bij Geeskje de oorzaak van een zeer irritant kreungeluid. Het zat verschrikkelijk vast en was waarschijnlijk om die reden niet vervangen bij de recente koppelingswisseling (door een specialist…). Het lagertje wilde niet lossen met de hydraulische methode. Uiteindelijk een weerhaak aan een draadeind geslepen, die achter het busje gehaakt en vastgeklemd met een dikke bout. Daarna een lus in het draadeinde gebogen en daar tegenaan gehuft met een zware hamer. Toen pas kwam ie los.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Heeft er iemand nog tips om de handrem af te stellen? In het boekje staat het nogal omslachtig beschreven. Lijkt me niet dat het een klus van uren kan zijn.
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Nou, dat kan tegenvallen. Bij een GS is het echt een ramp, bij een GSA te doen. Nadeel is dat je niet goed kunt zien wat je doet. Maar je kunt beginnen om te kijken of je het redt met het aanspannen van de kabels.
Succes!
Thierry
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Valt reuze mee, maar kan het je zo niet uitleggen. Telefonisch kan ik dat wel.
Je mag me bellen, stuur maar een PM voor het tel. nr.
Nog niet aan toegekomen, maar wel bijna vakantie! Dus misschien dan veel tijd.
De lichtschakelaar is in rook opgegaan vanmiddag…
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb vast nog wel een satteliet voor je liggen.
Als je belangstelling hebt…....PB….
Thanks!
Ik ga eerst kijken hoe erg deze is, onder het rijden stonk het wat en ineens kwam er rook uit. Meteen licht uitgezet..
Als deze nog werkt ga ik alles via een relais laten lopen. Dan schakelt ie alleen het relais.