34 van de 52
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 december 2012 01:28 AM
  [ # 496 ]

En deze fabuleuze ergonomie is dus ook precies de reden dat die flesjes nog steeds maagdelijk gesloten zijn… tongue rolleye
Het is in feite zo klaar maar de kachelmotor moet er eerst uit, het is een geklieder door de slechte bereikbaarheid en het spul stinkt ook nog verschrikkelijk… puke

Renault Fuego… stiekum ook een erg leuke auto.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 03 december 2012 01:30 AM
  [ # 497 ]

Kachelmotor is er zo uit, 2 bouten… Tegenwoordig draai ik er niet meer vast, moet toch zo vaak los.. Maar je kunt er niet bij, en je ziet bijna niet of het overloopt of niet. Eigenlijk een keer op de brug doen. De aandrijfas moet ook nog steeds vervangen worden (Japv, ja die ja Wink)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 december 2012 01:34 AM
  [ # 498 ]

Tsja, het is in een half uurtje gepiept… En ‘t moet gebeuren. Even op m’n tanden bijten. cool purple

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 03 december 2012 01:35 AM
  [ # 499 ]

In principe wel ja.
Misschien moet ik het ook maar ‘s vervangen. Deze olie is ook alweer anderhalf jaar oud ofzo.
LHM moet ook nog.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 03 december 2012 09:39 AM
  [ # 500 ]

Het schurende geluid is waarschijnlijk het toplager, een bronzen busje in het vliegwiel. De uitgaande as van de versnellingsbak heeft speling, en als dit busje droog is, gaat het een schurend geluid maken. Vaak is de keerring die ervoor zit ook kapot of versleten. Het kan volgens mij geen kwaad, maar het is wel irritant.
Er staan op dit formum tips over wat je moet doen als je het toplager wil vervangen (zou ik aanpakken als de koppeling aan vervanging toe is).

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 03 december 2012 10:31 AM
  [ # 501 ]
Maus schreef:

De aandrijfas moet ook nog steeds vervangen worden (Japv, ja die ja Wink)

Hahaha, terwijl de mijne er al een dik half jaar in zit Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 03 december 2012 10:38 PM
  [ # 502 ]
charmille schreef:

Het schurende geluid is waarschijnlijk het toplager, een bronzen busje in het vliegwiel. De uitgaande as van de versnellingsbak heeft speling, en als dit busje droog is, gaat het een schurend geluid maken. Vaak is de keerring die ervoor zit ook kapot of versleten. Het kan volgens mij geen kwaad, maar het is wel irritant.
Er staan op dit formum tips over wat je moet doen als je het toplager wil vervangen (zou ik aanpakken als de koppeling aan vervanging toe is).

Is pas gedaan en het toplager is toen niet gelukt. Weet niet precies meer hoe het zat.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 december 2012 11:52 PM
  [ # 503 ]

Dat toplagertje was bij Geeskje de oorzaak van een zeer irritant kreungeluid. Het zat verschrikkelijk vast en was waarschijnlijk om die reden niet vervangen bij de recente koppelingswisseling (door een specialist…). Het lagertje wilde niet lossen met de hydraulische methode. Uiteindelijk een weerhaak aan een draadeind geslepen, die achter het busje gehaakt en vastgeklemd met een dikke bout. Daarna een lus in het draadeinde gebogen en daar tegenaan gehuft met een zware hamer. Toen pas kwam ie los. very angry

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 06 december 2012 02:42 AM
  [ # 504 ]

Heeft er iemand nog tips om de handrem af te stellen? In het boekje staat het nogal omslachtig beschreven. Lijkt me niet dat het een klus van uren kan zijn.

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 06 december 2012 10:02 AM
  [ # 505 ]

Nou, dat kan tegenvallen. Bij een GS is het echt een ramp, bij een GSA te doen. Nadeel is dat je niet goed kunt zien wat je doet. Maar je kunt beginnen om te kijken of je het redt met het aanspannen van de kabels.

Succes!

Thierry

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 06 december 2012 08:45 PM
  [ # 506 ]

Valt reuze mee, maar kan het je zo niet uitleggen. Telefonisch kan ik dat wel.
Je mag me bellen, stuur maar een PM voor het tel. nr.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 18 december 2012 12:15 AM
  [ # 507 ]

Nog niet aan toegekomen, maar wel bijna vakantie! Dus misschien dan veel tijd.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 december 2012 05:40 PM
  [ # 508 ]

De lichtschakelaar is in rook opgegaan vanmiddag…

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 31 december 2012 05:58 PM
  [ # 509 ]

Heb vast nog wel een satteliet voor je liggen.

Als je belangstelling hebt…....PB….

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 december 2012 06:00 PM
  [ # 510 ]

Thanks!

Ik ga eerst kijken hoe erg deze is, onder het rijden stonk het wat en ineens kwam er rook uit. Meteen licht uitgezet..
Als deze nog werkt ga ik alles via een relais laten lopen. Dan schakelt ie alleen het relais.

Profiel  
 
 
34 van de 52
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook