Zat ook te denken aan lekleidingen ja, omdat ik geen noemenswaardige LHM-lekkage had en het echt slangen zijn waar vloeistof doorheen kan en geen elektriciteit.
Kon ze er er gewoon terug in duwen. Zitten nog best strak erin. Ik neem dat de LHM door deze leiding omhoog loopt, van de veerpoot af?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Yup, heten daarom ook wel retourleidingen, als in retour-naar-reservoir.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Felice schreef:
Hee, die ken ik!
Hee, die ken ik! Die zie ik altijd in Amsterdam staan. Met zo ‘n griekse kentekenplaathouder…
Klopt! Had idd een Griekse kentekenplaathouder. Eigenaar heeft deze BX al 15 jaar geloof ik.
Maar dat “Hee, die ken ik” sloeg eigenlijk op de auto eronder. Die beige type 1.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja, grappig is dat. Siert mijn BX daar de muur?
jamooga schreef:Je zal vast niet vermoeid zijn geweest. Tsjonge jonge wat zitten jouw stoeltjes lekker vergeleken met de mijne. Was leuk om nog een verdwaalde bx tegen te komen tussen al dat v6 geweld
Het zijn die sport stoelen zeker… Beste Jamooga, ik mis juist die lekkere uitgezakte originele stoelen. Mijn vorige bx had ze wel en in mijn huidige heeft de vorige eigenaar ook die wat harde stoelen gezet.
Maar nu komt het… Ik heb ook een bruin interieur… Ruilen?
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Dat is best een idee. U heeft pm
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Als m’n bx langer dan ongeveer 24 uur stilstaat, start ie pas na een paar pogingen, uiteraard met chokehendel volledig uitgetrokken. Lang doorstarten helpt niet. Is dit omdat de vlotterkamer van de carburateur leeg is (door verdamping?)?
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Kan ook komen door wat lekkende pakkingen in de carburateur, dan loopt er wat benzine het inlaatspruitstuk in die je er eerst uit moet starten. Dat is althans het probleem bij de 205 cabrio van een vriendin van me (TU + carb). Starten met de choke half open en voor het starten even pompen met het gaspedaal helpt daarbij overigens. Volgens mij heeft een BX een elektronische brandstofpomp dus zou die vlotterkamer zo weer vol moeten staan.
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Ik zal je tip met de halve choke en het pompen met het gaspedaal eens proberen.
Mijn brandstofpomp is naar mijn weten mechanisch.
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Felice schreef:Klopt! Had idd een Griekse kentekenplaathouder. Eigenaar heeft deze BX al 15 jaar geloof ik.
Maar dat “Hee, die ken ik” sloeg eigenlijk op de auto eronder. Die beige type 1.
Haha, ja dat had ik wel begrepen, maar ik kon de tekst mooi “hergebruiken.”
En de eigenaar van de witte Deauville is er vast zuinig op, want die wagen ziet er nog prachtig uit, om niet te zeggen: puntgaaf.
Iemand al lol gehad in de sneeuw? Ik heb vanmorgen al een beetje lopen scheuren.
Ik wil echt weer een auto met achterwielaandrijving voor erbij
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik had een collega die met z’n bx’je de handrem eens aantrok in de sneeuw.. bx’ heeft dat ding op de voorwieltjes natuurlijk, dus het kreng maakte een mooie schuiver over de vooras. Héél zachtjes tikte het rechter voorwiel tegen een lullig laag stoeprandje. Subframe krom… einde bx…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Oeps.. Zo’n break is wel leuk in de sneeuw kont komt mooi om als je de scandinavian flick toepast. Jammer dat ik vandaag tot 21:00 moet werken..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
En morgen?