15 van de 26
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Felice’s BX 14 TE 1990
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 03 december 2012 09:03 AM
  [ # 211 ]

Zat ook te denken aan lekleidingen ja, omdat ik geen noemenswaardige LHM-lekkage had en het echt slangen zijn waar vloeistof doorheen kan en geen elektriciteit.

Kon ze er er gewoon terug in duwen. Zitten nog best strak erin. Ik neem dat de LHM door deze leiding omhoog loopt, van de veerpoot af?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 03 december 2012 10:25 AM
  [ # 212 ]

Yup, heten daarom ook wel retourleidingen, als in retour-naar-reservoir.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 03 december 2012 05:31 PM
  [ # 213 ]
Felice schreef:

Hee, die ken ik!


Hee, die ken ik! Die zie ik altijd in Amsterdam staan. Met zo ‘n griekse kentekenplaathouder…

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 03 december 2012 05:52 PM
  [ # 214 ]

Klopt! Had idd een Griekse kentekenplaathouder. Eigenaar heeft deze BX al 15 jaar geloof ik.

Maar dat “Hee, die ken ik” sloeg eigenlijk op de auto eronder. Die beige type 1. Smile

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 03 december 2012 07:02 PM
  [ # 215 ]

Ja, grappig is dat. Smile Siert mijn BX daar de muur?

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 03 december 2012 09:58 PM
  [ # 216 ]
jamooga schreef:

Je zal vast niet vermoeid zijn geweest. Tsjonge jonge wat zitten jouw stoeltjes lekker vergeleken met de mijne. Was leuk om nog een verdwaalde bx tegen te komen tussen al dat v6 geweld

Het zijn die sport stoelen zeker… Beste Jamooga, ik mis juist die lekkere uitgezakte originele stoelen. Mijn vorige bx had ze wel en in mijn huidige heeft de vorige eigenaar ook die wat harde stoelen gezet.
Maar nu komt het… Ik heb ook een bruin interieur… Ruilen?

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
jamooga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 21-10-2008

Gepost: 05 december 2012 02:32 AM
  [ # 217 ]

Dat is best een idee.  U heeft pm

auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 06 december 2012 10:50 AM
  [ # 218 ]

Als m’n bx langer dan ongeveer 24 uur stilstaat, start ie pas na een paar pogingen, uiteraard met chokehendel volledig uitgetrokken. Lang doorstarten helpt niet. Is dit omdat de vlotterkamer van de carburateur leeg is (door verdamping?)?

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 06 december 2012 11:16 AM
  [ # 219 ]

Kan ook komen door wat lekkende pakkingen in de carburateur, dan loopt er wat benzine het inlaatspruitstuk in die je er eerst uit moet starten. Dat is althans het probleem bij de 205 cabrio van een vriendin van me (TU + carb). Starten met de choke half open en voor het starten even pompen met het gaspedaal helpt daarbij overigens. Volgens mij heeft een BX een elektronische brandstofpomp dus zou die vlotterkamer zo weer vol moeten staan.

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 06 december 2012 11:21 AM
  [ # 220 ]

Ik zal je tip met de halve choke en het pompen met het gaspedaal eens proberen.

Mijn brandstofpomp is naar mijn weten mechanisch.

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 06 december 2012 02:41 PM
  [ # 221 ]
Felice schreef:

Klopt! Had idd een Griekse kentekenplaathouder. Eigenaar heeft deze BX al 15 jaar geloof ik.

Maar dat “Hee, die ken ik” sloeg eigenlijk op de auto eronder. Die beige type 1. Smile

Haha, ja dat had ik wel begrepen, maar ik kon de tekst mooi “hergebruiken.”  Wink

En de eigenaar van de witte Deauville is er vast zuinig op, want die wagen ziet er nog prachtig uit, om niet te zeggen: puntgaaf.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 07 december 2012 10:44 AM
  [ # 222 ]

Iemand al lol gehad in de sneeuw? Ik heb vanmorgen al een beetje lopen scheuren.

Ik wil echt weer een auto met achterwielaandrijving voor erbij Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2012 11:13 AM
  [ # 223 ]

Ik had een collega die met z’n bx’je de handrem eens aantrok in de sneeuw.. bx’ heeft dat ding op de voorwieltjes natuurlijk, dus het kreng maakte een mooie schuiver over de vooras. Héél zachtjes tikte het rechter voorwiel tegen een lullig laag stoeprandje. Subframe krom… einde bx…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 december 2012 11:17 AM
  [ # 224 ]

Oeps.. Zo’n break is wel leuk in de sneeuw Laughing kont komt mooi om als je de scandinavian flick toepast. Jammer dat ik vandaag tot 21:00 moet werken.. Sad

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 07 december 2012 12:17 PM
  [ # 225 ]

En morgen? Very Happy

Profiel  
 
 
15 van de 26
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook