Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maar een andere carburatur met handchoke is ook een optie.. Z’n ombouwsetje voor de solex 34-34 zijn zeldzaam/of niet aan te komen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Maar hoe kan ik een Solex 34-34 carburateur hebben? Die is alleen op 19 motoren geleverd, en ik heb een 16 RS.
Hoewel het wel precies het zelfde uitziet..
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Nou had ik op mijn 1.6 ook een automatische choke, maar ik kan me daar geen kabel van herinneren,
Marvin, heb je al eens geinformeerd bij BCCP fuelsystems? daar heb ik mijn ombouwsetje naar handchoke ook vandaan!
Marviin schreef:Maar hoe kan ik een Solex 34-34 carburateur hebben? Die is alleen op 19 motoren geleverd, en ik heb een 16 RS.
Hoewel het wel precies het zelfde uitziet..
Jij hebt een 32/34, is uiterlijk en mechanisch identiek, alleen 2 verschillende venturi/gasklepdiameter.
Als je zo een solex compleet voorziet van een revisiekit. En vervolgens de choke opnieuw afsteld met de citroen gegevens en het speciale gereedsschap, dan loopt ie weer als nieuw.
Nog even een snelle update voor we aan ons kerstdiner gaan beginnen. De gasveer zit weer goed, de oude bougies zitten er weer in. Ook had ik het luchtfilter even eruit gehaald om te bekijken, daar dat flink wat benzine? in/op. Die heb ik geprobeerd een beetje schoon te maken en snel terug gestopt want het begon voor de verandering weer eens te regenen. En helaas startte ze toen niet meer…
Ik kan het bijna ook een karakterbak gaan noemen
Foto van het luchtfilter
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
oei! niet meer starten is nooit goed heb je enig idee waar de fout zit of is dit een nieuw euvel?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Nee ik heb geen idee waar de fout zit, ‘s morgens startte ze nog wel, met de oude bougies. Maar ‘s middags deed ze niets meer.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Benzine en vonk heb je al wel gecontroleerd?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
iets heel stoms is tijdens het werken er aan de acu niet leeg gelopen of zit het filter niet fout? mijn bx wou ook eends niet starten maar ik had de automaat in de drive staan in plaats van park het kan soms zo duidelijk zijn, gesprongen zekering… al die dingen heb je al na gekeken?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Benzine over je filter gegoten? Met andere woorden: het filter is doornat? Dat laat geen/niet voldoende lucht door natuurlijk. En een nieuw filter kost geen drol bij een Brezan, deze is te smerig voor woorden.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Een nieuw filter is in principe het probleem niet, het is meer de vraag; hoe komt dat daar?
Dat het lekt dat wist ik al wel. Misschien moet ik maar eens op zoek naar een andere carburateur…
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Stomme vraag misschien, ik heb net de kleppendeksel eraf gehaald. Nu weet ik niet hoe ik die nokkenas gedraaid krijg. Zou iemand me dat kunnen vertellen?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Kabel van de ontsteking eraf trekken en op de startmotor??? Sleutel op de krukaspoelie kan natuurlijk ook
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ik ben er maar mee gestopt voor vandaag, de kater begon zich er een beetje mee te bemoeien…
Een klep heb ik kunnen meten, dat was het enige lichtpuntje, want die was binnen de tolerantie!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Marviin schreef:Stomme vraag misschien, ik heb net de kleppendeksel eraf gehaald. Nu weet ik niet hoe ik die nokkenas gedraaid krijg. Zou iemand me dat kunnen vertellen?
Een wiel los van de grond, en met de bak in 4 of 5 via dat wiel de nokkenas verdraaien.