al dat groen is toch maar niks
Ax (1991),Xantia 2.0 sx (1993),Xantia break turbo ct (1997),2 maal zx (1997 en 1998),XM turbo diesel (1999) en als opknapper een BX GTI uit 1992
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Een vraag van mijn kant:
de laatste tijd, sinds dat ik de GTi voor het woon-werk verkeer gebruik van Drachten naar Lelystad en de BX 1.9D overleden is, zit ik er weleens aan te denken om de BX te vervangen voor een Xantia of een C5 automaat. Deze gedachte is enigzins versterkt door de laatste ontwikkelingen op het gebied van wegenbelastingvrijheid waar mijn GTi dus niet meer voor in aanmerking komt. Het liefst wil ik de BX houden (ik ben helemaal gek met deze GTi) maar ik heb geen stallingsmogelijkheden en ik kan financieel gezien geen Xantia of C5 naast de BX op de weg houden.
mijn vraag nu is wat mijn GTi op dit moment waard zou zijn in het geval ik deze weg zou doen tesamen met vele BX onderdelen waaronder een compleet interieur, 4 deuren en een achterklep en vele electrische en hydrauliek onderdelen.
Laat het duidelijk zijn dat ik de GTi op dit moment echt niet kwijt wil maar ik ben gewoon benieuwd naar de waarde.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Een beetje afhankelijk van de staat van de auto dat kan ik moeilijk beoordelen.
Je hebt een leuke Bx! Maar doe hem niet weg omdat de belastingregeling onduidelijk is.
Volgens mij zijn ze er nopg lang niet uit! En wordt hij dus volgens 1 van de regelingen dit jaar belastingvrij.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
in europa is het zo geregeld dat autos na een bepaalde tijd belasting vrij is wat nederland doet mag niet eigenlijk teminste dit heb ik gehoord op 1vandaag toen het over de oltimer regeling ging
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Dat geef ik ook duidelijk aan dat ik hem op dit moment ook echt niet verkoop hoor .
Ik weet dat het een leuke BX is, niet in nieuwstaat maar wel een gave (niet rot en zo).
De kogel is nog lang niet door de kerk maar het speelt danwel speelde door mijn hoofd.
Ik zal de auto in ieder geval niet weg doen om de regelgeving maar ik heb zojuist ook een gerucht gehoord dat mijn BX gewoon per november belastingvrij zal zijn.
Het ideaal zou zijn dat ik een plek had om mijn GTi’tje te stallen en een andere voor het woon-werkverkeer aan te schaffen gezien het behoudt van de GTi (de kilometers vliegen er bij op de klok, inmiddels 177.500).
Trouwens net de bougies vervangen en een nieuw luchtfilter, gaat weer als de brandweer!
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Fraai! Wat een mooie wagen! Rode streepje staat ‘m erg stoer!
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij is een Xantia duurder in de wegenbelasting dan deze GTI. Persoonlijk vind ik de bix dan leuker. Ik heb een paar jaar geleden trouwens een proefritje gemaakt in precies zo’n gti. Volgens mij ook een 87’er. Zou zomaar dezelfde kunnen zijn. Stond toen te koop bij De Vrij in Leeuwarden.
In de sleuteltje-11-stalling in Berlikum is trouwens nog wel een plekje vrij. 12 Januari hebben we daar onze nieuwjaarsmeeting, kun je evt. wel even komen kijken: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219320/
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De lichtste uitvoering Xantia weegt 1170 kg op kenteken.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Dat is dezelfde geweest Ik heb haar begin 2007 particulier gekocht en er de zomer meegereden toen de leidingen het begaven (en nog een paar kleinere dingen) en ik het geld niet had nog de tijd en kennis om deze te vervangen en dus had ik haar toen verkocht aan iemand van het forum welke hem op zou lappen, ik kon haar later wel weer terug kopen. Helaas heeft deze persoon haar binnen 2 weken doorgestampt naar de handel (nu met bumperlip en lichtmetalen GTi velgen) en hij wou me niet vertellen aan wie .
Ik had een Xantia gekocht (ik moest wel weer een auto hebben) maar had heimwee naar de BX en drie kwart jaar later kwam ik een advertentie tegen op internet van een BX 1.9 GTi en de wagen stond te koop bij de Vrij en dat was dus mijn oude BX’ie .
Ze bleek daar al die tijd in de showroom te hebben gestaan maar deze moest leeg en dus kwam de wagen te koop te staan. Nadat alles was vervangen en opgelost heb ik de Xantia voor de BX verruild met gesloten knip en zo staat ze sinds 9 april 2008 weer op mijn naam .
Ik heb de meeting volgende week opgeschreven op de kalender en ik ben voornemens om te komen.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
p.s. ik weet dat een Xantia duurder is in de wegenbelasting , het scheelt een 20 euro per maand.
Zoals ik al zei is het mijn ideaal om de GTi te stallen en een andere auto op te zoeken met wat modernere gemakken zoals Cruise Control en Airco en het liefst ook een automaat.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Je woont zelf in Drachten??
Wellicht kun je de BX wel stallen waar mijn BX op het moment slaapt.
Is wel redelijk bij drachten in de buurt, PM maar als je meer wilt weten
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Volgens de huidige regelgeving is/wordt je BX gewoon belastingvrij hoor. Wat is je datum eerste toelating?
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Datum eerste afgifte Nederland 25-11-1987
Ze is 28 oktober 1987 van de band gerold dus ze is een maand onderweg geweest naar Nederland
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat kan dan bijna niet missen, want zo vaak zie je geen zwarte GTI’s en al helemaal niet bij hetzelfde bedrijf. Ik kan me herinneren dat de bix cosmetisch nog in nette staat was voor de jaren. Ze reed ook best goed, alleen een beetje zenuwachtig. Ik heb er een paar dagen serieus over nagedacht maar heb d’r uiteindelijk laten staan omdat veel slangetjeboel onder de kap zichtbaar oud was, inclusief haarscheuren. Daardoor was ik bang voor spreekwoordelijke addertjes onder het gras. Is dat uitgekomen of viel het mee?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Viel op zich mee, brandstof leiding was wel uitgedroogd en heb ik vervangen en ik heb alweer een nieuw stuk achterin liggen omdat ook deze al weer uitgedroogd is . Verder qua hydrauliekleidingen tot op heden niks te klagen gehad. Er heeft wel altijd een druppel LHM onder de debietregelaar gehangen en tot op de dag van vandaag krijg ik die maar niet weg, koppelingen aandraaien hept ook niet.
Dat zenuwachtige lopen bij stationair toerental is inderdaad altijd zo geweest alhoewel ik moet zeggen dat dat nu een stuk minder is sinds vandaag nadat ik er weer verse bougies en een nieuw luchtfilter op heb gezet, de motor loopt een stuk sterker weer. Ik heb me laten vertellen dat elke GTi van dit type dit zenuwachtige had, klopt dat?
Ik heb vandaag uitgerekend dat ik qua onderhoud en reparaties, inclusief kosten voor APK, op €0,05 per kilometer kom dus dat vindt ik netjes.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG