Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007
- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Beste mensen,
De vergrendelring van het tankklepje van mijn bx 16 TZI is helaas weggeroest…
Het klepje kan dus niet meer op slot.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede vulopening, maar tot op heden zonder resultaat.
Heeft iemand hier wellicht nog een goede in de aanbieding, of weet iemand een onderdelenspecialist?
Alvast bedankt!
Ik ben ook naar zo een op zoek !!
bij deze sluit ik me aan in de rij
Een BX ? Jaaa zeej tie!!
Ik heb er al een van Marvins Deauville overgenomen.
ze pasten alleen niet een op een voor mijn GTi. Een GTi heeft blijkbaar een extra reservoir net na de vulopening ipv een rechtstreekse slang naar de tank als bij de 1400
Dus hier en daar wat zagen en slangenklemmen goed aandraaien was zeker nodig
Als je er een hebt gevonden raad ik je aan daar op te letten.
maar alles is wel passend te maken
Een BX ? Jaaa zeej tie!!
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007
- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Ik heb ondertussen ook een andere vulopening gevonden en al gemonteerd!
Deze komt uit een sloop Chic en was in perfecte staat!
De Chic heeft ook een extra tankje vlak na de opening net als mijn TZI, maar de opening zelf is wel iest anders.
Mijn TZI had een versmalde opening met een extra klepje erin, zodat je enkel loodvrije benzine kon tanken….
De Chic een grotere opening zonder klepje erin.
Het tankklepje kan gelukkig weer op slot en sluit goed af.
Ik heb ongeveer een maand rondgereden met een klepje dat niet meer helemaal afsloot.
Hierdoor is er waarschijnlijk regenwater in de tank gekomen waardoor de auto steeds meer ging inhouden.
De benzinetank afgetapt (30 liter…) en verse benzine erin. Rijdt nu weer prima.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ik sloop binnenkort een GTi en een 16v, deze hebben wel de extra tank. Weet niet of je daar iets aan heb?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Om even aan te sluiten in dit topic. De vulopening van mij 16v is flink roestig, dus heb wel baat bij een goeie.
Is er nog een beschikbaar?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
martijnj schreef:Ik heb ondertussen ook een andere vulopening gevonden en al gemonteerd!
Deze komt uit een sloop Chic en was in perfecte staat!
De Chic heeft ook een extra tankje vlak na de opening net als mijn TZI, maar de opening zelf is wel iest anders.
En dan sluit ik mij ook maar ff aan. De vulopening van mijn Chic, althans de afsluitring ten behoeve van het slotje op de benzineklep, is ook aardig roestig en mag vervangen. Ik houd me daarom graag aanbevolen voor eentje.
Trouwens, dat extra tankje waar Martijn over spreekt, is dat zo ‘n plastic geval dat rechts in de kofferruimte is gemonteerd, daar waar ook de wielsleutel zit? Dat tankje is in mijn BX niet meer aanwezig namelijk. Ik heb ook niet begrepen waar die nou werkelijk voor dient? Ontluchting of zo??
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat extra tankje is een ongeveer 14 liter groot tankje dat in je achterbumper geknutseld is om de totale tankinhoud op een liter of 65 te brengen. Ik meen me te herinneren dat dat tankje alleen op de BX14 varianten niet aanwezig is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het grappige is ook dat de vlotter niet werkt op dit extra tankje, dus de benzinemeter blijft hierdoor een hele tijd vol aangeven totdat je die 15 liter heb verbruikt
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mwoah, denk niet dat dat aan het extra tankje ligt, die metertjes staan er om bekend de eerste ongeveer 100 km bovenin te blijven hangen en dan ineens harder dan je lief is richting 0 te gaan Mijn Xantia-metertje is daar ook een voorbeeld van
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De inhoud van het extra tankje zit bovenin, en loopt door naar de grote tank, waar de vlotter in zit.
In dit geval zal het extra tankje eerst leeg moeten zijn voordat de vlotter iets kan meten.
Bij andere Citroëns is het toeval, bij een BX komt het ook door het ontwerp
Penny Lane schreef:Dat extra tankje is een ongeveer 14 liter groot tankje dat in je achterbumper geknutseld is om de totale tankinhoud op een liter of 65 te brengen. Ik meen me te herinneren dat dat tankje alleen op de BX14 varianten niet aanwezig is.
Derk
Mijn 16TRI ‘87 heeft dat extra tankje ook niet hoor!,
Ik denk dat het vanaf type 3 wel standaard werd, behalve voor de 14.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Het extra tankje werd pas op de latere luxe uitvoeringen standaard.
Alles onder de TR/TZ uitvoeringen hebben het normaal nooit gehad.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
japv schreef:Mwoah, denk niet dat dat aan het extra tankje ligt, ...
Toch is het wel zo.
De eerste 150 km. ongeveer komt de tanknaald niet van z’n plaats, pas vanaf dan gaat die terug lopen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat een latere 16 TGi het wel had.
Het zit volgens mij ook op een 16 TGi Progress.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Klopt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”