Dat ga ik de volgende keer maar doen, deze ergernis is het niet waard, overal waar je komt zeuren ze ook nog eens dat het druk is met winterbandenwissels.
Voor nu was het snel snel ivm het weer en een nek/arm blessure, voorlopig kan ik niet veel doen
Heeft iemand een foto van de motorsteun bij een 90PK HDI ?
Ik heb het idee dat deze bij mij verkeerd zit, bij mijn 1.9D en 1.9TD, zat het rubber element onder en daarop het gietijzeren vulstuk, en daar weer de steun welke aan de motor vastzit. Afgelopen zaterdag zitten kijken bij een 2.0-16V break uit 99, daar zit het ook zo.
Op de tekening volgens chassisnr. hoort het ook zo te zitten, dus ik dacht laat ik het maar omdraaien, dat past helaas niet, het tapeind is te lang.
Ik sluit niet uit dat er een verkeerd onderdeel is gemonteerd af fabriek, of een fout in de tekening.
Een nieuwe is inmiddels besteld, aangezien het rubber element wat scheuren vertoont.
Ik neem aan dat je er aan gedacht hebt dat de 2.0 en de 1.9D’s uit de XU(D)-familie zijn en de HDI uit de EW/DW-familie komt?
Daar heb ik ook aan gedacht, het ziet er niet logisch uit en het past ook niet zoals op de tekening.
Het rubber element bij een TD heeft hetzelfde artikelnr., alleen de vulring is anders, voor de rest is het verder identiek.
Een tijdje stil geweest, echter wel druk bezig geweest, waarbij ik heel veel mazzel heb gehad.
Deze riem zat er net 25K op, de nieuwe waterpomp was krom of het tandwiel niet goed, de riem had de neiging om er af te willen lopen. Zit nu een SKF kit op, bestaande uit een pomp, riem en rollen.
De zeehond onder het rempedaal is morsdood, hiervoor heb ik de complete aanzuigslang, voorraadbol en anti-zinkbol vervangen.
Morgen het volgende project, nieuwe verstuivers monteren aangezien er 2 niet helemaal gezond meer zijn.
De foto’s, met dank aan Mark-Jan en Marco voor het meehelpen
Lijkt wel een splinternieuw blok zo!
Oh, maar dat blok is ook nieuw.
Merk je verschil?
Wim,
Disciplus Simplex
Ja, zn portomonnee is een stuk leger
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Blok heeft pas 180K gelopen en was al schoon, heb het extra schoon gemaakt voor dit klusje.
De motor is wat stiller op de snelweg en vooral een koude motor is nu nog stiller.
Verder ben ik benieuwd wat het brandstofverbruik zal gaan doen, dat schommelde nogal, van 1:14 tot 1:18.
De portomonee valt reuze mee
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Nu nog je topictitel aanpassen
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dat laat ik zo, D-riem wissel is leuker om naar te kijken
Het volgende probleem meld zich, de opvoerpomp ratelt opeens als een koffiemolen
Klopt het dat deze dan op zeer korte termijn gaat overlijden ?
Zolang je nog niet op gemalen koffie kunt rijden kun je hem maar beter vervangen denk ik.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe houd je het zo schoon onder de kap?
Vorige week zaterdag het ergste zand weggehaald, precies 1 week later is het weer een troep…
Het dieselblok zit vrij goed “ingepakt”, zal daarom wel zo mooi schoon blijven.
Verder is het een kwestie van bijhouden
@Dumnoz, bedankt voor het advies, ik ga morgen een nieuwe bestellen en a.s. donderdag inbouwen.
Dit is wel de Xantia die me het meeste werk en geld heeft gekost, in het jaartje dat ik er nu mee rij.
Zolang ik het kan oplossen, hoor je mij niet klagen, het is een fijne auto, die ik altijd al graag wilde hebben