9 van de 22
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Twan238’s BX 16 TRS 1983 - Onderhoud
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 januari 2013 04:04 PM
  [ # 121 ]

Das vertekening die zit prima, probleem is inmiddels gelokaliseerd geen benzine ná de brandnieuwe pomp.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 januari 2013 04:25 PM
  [ # 122 ]

Ok vreemd, als ik de pomp handmatig indruk dan doet ie het duidelijk. Monteer ik hem dan gaat er iets verkeerd want dan pompt de pomp niet, er is geen “zuigkracht” aanwezig.
Wat kan er in de aandrijving van de pomp verkeerd gaan?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 januari 2013 04:29 PM
  [ # 123 ]

Ik heb bij een GSA een keer gehad dat het pennetje korter was dan bij de originele pomp. Daar moest een minder dikke afstandhouder onder om ‘m werkend te krijgen. Misschien hier ook zoiets.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 januari 2013 05:26 PM
  [ # 124 ]

Zo die is R.I.P

Untitled by twan238, on Flickr

Wat is er gebeurt: het pennetje van de nieuwe pomp is langer dan degene die er bij mij opzat. Dit heb ik domweg niet gezien omdat ik de nieuwe pomp heb vergeleken met de pomp van mijn reserve 16 carb blok en die zijn dus wèl even lang. Heel vreemd maar waar. Hieronder de twee originele pompen. Ac1 is de pomp van mijn trs, ac2 is de pomp van het reserve blok.

Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 januari 2013 05:37 PM
  [ # 125 ]

Argh, fail Sad

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 januari 2013 05:46 PM
  [ # 126 ]

Kun je ze niet ombouwen?

De onderstel omwisselen bijv?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 januari 2013 06:19 PM
  [ # 127 ]

Geen idee Gert, die pomp is wel het minste van m’n zorgen op het moment. De oude lekvrije pomp zit er weer op.

Ik heb het er hier nog niet eerder over gehad, maar in november viel mij al op dat de motor op temperatuur net op het moment tussen gas los en weer gas geven een kloppend geluid maakte. Gisteren heb ik het ook weer gehoord. Net tijdens het olie wisselen was de carterplug op het magneetje ook zilver, dat bevestigd mijn vermoeden dat er intern ergens niet klopt ( of juist wel Laughing ). Ik denk zelf aan een drijfstanglager of iets in die richting. Sad

Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 januari 2013 06:19 PM
  [ # 128 ]

He Twan, tegenvaller zeg. Gelukkig was ‘ie niet de hoofdprijs. Smile Ik zie ook een aardig verschil in slang-diameter bij aanzuigkant en drukkant van de benzinepomp. Die slangen vinden het nooit zo leuk als je de klem erg vast moet draaien om ‘m lekvrij te maken, dus ik zou goed checken of dat allemaal een beetje lekker past. De oude pompen hebben dezelfde diameter aansluitingen lijkt wel.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 07 januari 2013 07:56 PM
  [ # 129 ]

Wanneer is de olie daarvoor voor het laatst gewisseld? Als dat heeel lang niet is gebeurd, dan kan dat de metaalpartikels toch verklaren op de bout? Ik zou naar een paar honderd/duizend kilometer nog eens kijken of er weer metaal op de plug zit.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 januari 2013 08:00 PM
  [ # 130 ]

Exactly my thought Felice Wink in de onderhoudshistorie is van alles te vinden behalve normaal onderhoud

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 januari 2013 11:05 PM
  [ # 131 ]

vanavond weer eens bij TRS wezen kijken om het een en ander aan wielen te wisselen (nieuwe michelins die nog op zolder lagen)

Untitled by twan238, on Flickr

zo, de rechterkant opgekrikt en het wiel gewisseld toen mij opeens een intense brandstof lucht opviel. één blik op de linkerzijde van de auto vertelde genoeg, de benzine zeikte uit de tank. snel de auto weer rechtgezet en het lekken stopte weer. toch mooi een litertje of wat op het beton zien lopen… ik denk dat de benzine via het ontluchtingsslangetje (poreus) oid wegloopt, de benzine komt duidelijk vanaf de bovenzijde van de tank gelopen. binnenkort de tank er maar eens onderuit schroeven, die zit wel redelijk vol, eerst leeghalen lijkt me? het is gelijk wel een mooie kans om alles daaronder eens te inspecteren en opnieuw in de tectyl of iets anders te zetten.


Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 januari 2013 11:16 PM
  [ # 132 ]

Vreugde plasje dat ze nieuwe bandjes kreeg. Laughing

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 24 januari 2013 11:17 PM
  [ # 133 ]

Dat heb je goed bekeken Twan, stalling bij de baas!
Eventueel de tank uit mijn Deauville halen, mocht er bij jou roest op zitten.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 januari 2013 11:18 PM
  [ # 134 ]

kunststof tanks roesten niet zo hard.. hoe dat met dat ontluchtingskanaal zit weet ik nog niet (tip van Vermond)

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 24 januari 2013 11:26 PM
  [ # 135 ]

Wist niet dat ze van kunststof waren gemaakt, weer wat geleerd!  cheese

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
 
9 van de 22
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook