Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
allemaal gelukkig nieuwjaar !!!!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Dank! Jij ook.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
iemand enig idee hoeveel gsa’s pallas c-matic origineel nederlands er nog rijden of ergens in een schuur/onder een kleed staan??
want volgens mij is pekeltje wel een type gsa die er niet veel meer zijn in nederland
en dan nog iets:
zijn er voorstoelen van een ander type citroen die redelijk makkelijk in een gsa passen?
en heeft iemand nog deurpanelen te koop?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rijden en staan nog wel wat GSA C- matic’s hoor.
Welke kleur deurpanelen zoek je?
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
uhm eigenlijk van die plastic of rubberen ik weet het niet precies maar die gaan niet zo snel kapot, die van stof die ik er nu op heb zitten(origineel en groen) zijn een beetje af en hebben hun tijd gehad.
dat is ook niet zo heel gek na 31,5 jaar.
maar die plastic/rubberen zijn meestal nog wel mooi en de vlekken poets je er zo weer vanaf
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Jij hebt een Palles, dus deuren deels bekleed met stof toch? Mijn Spécial, en ook de Club als ik me niet vergis, hebben deurpanelen met alleen kunststof bekleding. Alleen heb je dan geen ruimte voor je van binnenuit verstelbare spiegels, die deurpanelen zijn daar niet mee geleverd.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ohw dat is een goed punt inderdaad.
ik heb links alleen een vanuit binnen verstelbare spiegel dus dat kan wel opgelost worden opzich
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
maaruh even weer naar mijn vragen: zijn er voorstoelen van een ander type citroen die redelijk makkelijk in een gsa passen?
en heeft iemand nog deurpanelen te koop?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
dacht dat je hem ging restaureren naar nieuw en originele staat, dan moet je toch zeker de mooie bekleding van de pallas erin houden….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Stoelen waarvan de stof niet versleten of gaar is zijn amper meer te krijgen. En als er iets bruikbaars wordt aangeboden dan zijn de prijzen relatief hoog, zeker als de hele auto voor 200 euro is aangeschaft… En als het origineel niet meer beschikbaar is, dan volgt het beste alternatief. Heel begrijpelijk.
Met het oog op de toekomst ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of er modernere auto’s zijn waarvan de stoelen en/of bank zonder al te veel gedoe passend zijn te maken in een GSA.
Pekeltje’s interieur was ooit groen trouwens, passend bij de originele donkergroene kleur. Toen ik d’r nog had waren de stoelen en bank al grotendeels schuimrubbergeel. De deurpanelen waren toen nog wel om aan te zien. De stof daarvan werkt trouwens geluiddempend.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Paul Oud schreef:dacht dat je hem ging restaureren naar nieuw en originele staat, dan moet je toch zeker de mooie bekleding van de pallas erin houden….
Daar heeft u wel gelijk in maar ik moet nu het geld nog zien te verdienen want met 500 euro voor de restauratie ben ik er nog niet.
Ik zou ook wel HEEL graag de originele groene bekleding er in doen en dan een set die NIET gaar is maar dat is vrijwel onmogelijk en de groene bekleding, ik kijk regelmatig op leboncoin en andere verkoopsites als er een groene goede set of stoel/bank te koop is koop ik het
Of heeft u toevallig voor een leukeprijs een set staan?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Midfriesland schreef:Stoelen waarvan de stof niet versleten of gaar is zijn amper meer te krijgen. En als er iets bruikbaars wordt aangeboden dan zijn de prijzen relatief hoog, zeker als de hele auto voor 200 euro is aangeschaft… En als het origineel niet meer beschikbaar is, dan volgt het beste alternatief. Heel begrijpelijk.
Met het oog op de toekomst ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of er modernere auto’s zijn waarvan de stoelen en/of bank zonder al te veel gedoe passend zijn te maken in een GSA.
Pekeltje’s interieur was ooit groen trouwens, passend bij de originele donkergroene kleur. Toen ik d’r nog had waren de stoelen en bank al grotendeels schuimrubbergeel. De deurpanelen waren toen nog wel om aan te zien. De stof daarvan werkt trouwens geluiddempend.
De bestuurdersstoel is inderdaad schuimrubbergeel maar de bijrijdersstoel zit geen gaatje in de achterbank daarintegen wel op de bekende plekken.
Eigenlijk is een andersoort citroen stoel de enigebetaalbare tijdelijke oplossing.
En ik geef midfrieslandhelemaal gelijk!
Mvg jasper
Midfriesland:ik verheug me erop om u te ontmoeten op de nieuwjaarsmeeting! dan ziet u pekeltje ook weer eens
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb 4 deurpanelen in nieuwstaat, blauw skai. Voor een Special.
Voor de liefhebbers, ik hoor wel.
Is het geen idee, om het interieur gewoon te laten bekleden met stof, welke goed in de buurt komt van het origineel,door een auto stoffeerder.
Als je en bedrijf vind dat al wat langer in het vak zit en de jaren ‘80 en ‘90 ook al auto’s heeft bekleed vind je misschien nog wel stof welke overéén komt met het origineel.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Bx stoelen passen volgens mij wel. Ik heb dat wel eens gezien in een gsa. je zou even de breedte van rails moeten opmeten. Ook cx stoelen kan, maar dan met je wel de middenconsole aanpassen. Alternatief is toch opnieuw laten bekleden. Originele stof vindt je niet, maar wel iets wat in de buurt kan komen. Opnieuw bekleden klinkt natuurlijk duur, maar hier in de buurt doen ze dit ook bij het werkvoorzieningschap, dan is het nog redelijk betaalbaar. En als je maar goed genoeg zoekt, vindt je echt nog wel interieurdelen hoor, consequentie is wel dat je naar frankrijk moet om het op te halen. Prijzen zijn ook daar niet heel onrealistisch denk ik. Een goed interieur voor 200 euro vind ik alleszins redelijk… Een perfect compleet interieur voor het dubbele vind ik ook niet raar.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl