Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
japv schreef:Het verschil, boven begin april, voordat ik ermee ben gaan poetsen, beneden eind augustus
Das niet eerlijk…..
Je hebt in de tussentijd ook je kentekenplaar vervangen en de auto gepoetst ;P
Mooie kar zo!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Riwax is sowieso mooi spul, ik raad het zeker aan!
gister een mail naar bccp gestuurd, aan reviseren van een solex 32 34 z1 doen ze niet meer, omdat er simpelweg geen onderdelen voor te krijgen zijn. Wel hebben ze een weber carburateur aangeboden. Dan zal ik dat maar eens overwegen..
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Weet je wat met RIWAX ook heel mooi wordt…..
De zwart gespoten randen langs de portierramen!!!
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Wat een mooie zeg, ook de kleur staat perfect bij zo’n type 1!
Veel plezier mee!
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Crisis, die bumper is echt onwijs mooi geworden! Echt heel erg mooi! Werkt dat ook zo voor type 3-in-carosseriekleur-gespoten bumpers? Je had die PVC coating van Riwax gebruikt?
Is het lakspul van hen net zo goed (misschien meer een vraagje voor Japv, wiens GS er zoooo veel mooier uitziet…damn, wat een verschil zeg, mooi!)?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb van Riwax alleen ervaring met de reeds benoemde PVC coating, verder niet.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marviin schreef:gister een mail naar bccp gestuurd, aan reviseren van een solex 32 34 z1 doen ze niet meer, omdat er simpelweg geen onderdelen voor te krijgen zijn. Wel hebben ze een weber carburateur aangeboden. Dan zal ik dat maar eens overwegen..
De Solex is sowieso een onding. De carbu’s van weber zijn zeker beter dus overstappen is de overweging waard, zeker als de aangeboden weber een handchoke heeft. Dit kan je véél benzine besparen namelijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik mis even waarom je een andere carburateur zou willen, de choke is toch het probleem?
Bij BCCP hebben ze wellicht een ombouwset naar handchoke of een nieuw waselement!
Ben trouwens wel benieuwd naar wat een nieuwe Weber kost….......
Auto is trouwens mooi opgeknapt met die Riwax bumper
De reden daarvan geeft waterman eigenlijk. En als ik dan geld uit geef wil ik het wel meteen goed doen. Een nieuwe weber, die de solex 32 34 z1 vervangt, met hand choke kost 460 euro.
Helaas door het vele regen de afgelopen dagen heeft de riwax niet goed kunnen drogen denk ik, dus het is er een beetje af gelopen..
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Oef, dat is nog een behoorlijk bedrag , ik heb voordat ik mijn handchoke plaatste, eerst de automatische choke nog “gemodificeerd” waardoor bij koude motor deze niet helemaal dicht stond.
Waat niet meer hoe , maar als je het dekseltje links van het chokehuis eraf schroeft, had ik ergens iets tussen gedaan waardoor de choke dus niet zover dicht kon.
Vraagje; ik heb dus bij BCCP een aanvraag gedaan voor een nieuwe carburateur. Ze hebben mij de Weber 34DRTM14/100 aangeboden, dat is een carburateur met hand-choke. Als ik op internet een beetje rondkijk is die bedoeld voor een BX 19. Zou die ook op mijn BX kunnen, zonder dat er al te rare dingen gebeuren?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik heb er een 32/34DRTC/100 op zitten. Geen idee wat het betekend maar wellicht heb je er iets aan
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Het belangrijkste lijkt me de bevestiging op het inlaatspruitstuk. Je moet hem er wel op kunnen schroeven. Verder heb ik er niet al te veel verstand van, maar dat eerste nummer (34) slaat op de diameter van de luchtdoorlaat, waarbij in de regel hoger = meer lucht = meer vermogen.
Vandaag niet één maar twee carburateurs gekocht! Bram had er een hoop op de kop weten te tikken dus ik was maar meteen langs gegaan, en heb hem van twee arburateurs verlost!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Marviin schreef:Vandaag niet één maar twee carburateurs gekocht! Bram had er een hoop op de kop weten te tikken dus ik was maar meteen langs gegaan, en heb hem van twee arburateurs verlost!
Veel plezier ermee, hopelijk gaat je beauty het een stuk zuiniger aan doen
Life’s too short to drive without comfort!!!