59 van de 92
« Eerste  < Vorige 57 58 59 60 61 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 december 2012 08:30 PM
  [ # 871 ]
BasisBIX schreef:

idem

En v.w.b. die ruitenwisser;  ik denk dat ze het aandrijfasje van de ruitenwissermotor zelf los gehad hebben.  Dus die weer even loshalen, de arm in de goede positie zetten en het asje weer vast zetten.
Wel van te voren even testen zonder ruitenwisserarm!
Anders heb je weer kans op een mooie veur op het paravanrooster.  Mr. Green

Oke, dat ga ik morgen dan even herstelen..


@Iedereen: Het valt best mee, qua glimmen van de zwarte deurstijlen. Alleen hoe is het nu gespoten hebben is minder. Voor de rest is het erg strak..

Als het morgen het weer het toelaat dan even buiten foto’s maken..

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 december 2012 03:56 PM
  [ # 872 ]

Ik weet niet of je het al gezien had Gert, maar hier staat een beschrijving hoe je de ruststand kan wisselen van de wisserarm:
http://www.bxclub.nl/phpBB/viewtopic.php?t=1373&postdays=0&postorder=asc&start=0

Vind het wel kunstig, als ze dit gedaan hebben..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 januari 2013 10:59 PM
  [ # 873 ]

Tijd voor een update dacht ik zo…....


Ondertussen heb ik wel wat aan de Bx gedaan, eerste wat ik deed is alle onderdelen netjes sorteren en de BX van binnen goed schoonmaken (was wel gedaan, maar toch alles nalopen). Kon ik kijken of er nog qua onderdelen nog wat lag.


 


Daarna voor oud en nieuw de Deuren met RX5 ingespoten:

 


Volgende stap in het nieuwe jaar alle deuren in de RX7 te zetten, wat interieur onderdelen terug monteren. 

Daarna alle bedrading aanleggen in de deuren.. En vervolgens kijken of alles werkte, waarna ik kon beginnen met het isoleren van de deuren.

Door de deurpanelen als voorbeeld te gebruiken, kan je mooi de isolatie op maat maken..

 

Vervolgens aan een kant tapijt-tape geplakt en dat vervolgens op de deur gezet:

Eerste de bovenste gedeelte geplak zodat ik het nog kon richten. Daarna de overige papier van de dubbelzijdige plakband gehaald.



Vervolgens de gaten doorgeprikt waar de bouten van de armleuning in gaat (leuning kun je mooi als mal gebruiken).


En klaar! Nog 3 te gaan (ondertussen al 2 klaar en 3deuren geisoleerd)


En de deur klinkt niet zo blikkerig als je hem dicht gooid.. Echt super, op deze manier van isoleren..

 

 

Kleine opmerking:

Zorg dat in de gaten (in de deur) waar de plastic pinnen van de deurpaneel ingaan. Deze ringen inzit:

Anders zit de deurpaneel niet vast!! Let er dus op!

.
.
.
.


Ondertussen is ook de bronzen ruiten in de rechterachterdeur erin gezet. En is de elektrische raammechanisme er in gegaan..

 

Ik ben blij dat ik het niet zelf gedaan heb. Wat een geklooi om het erin te krijgen, het is echt stom bedacht, de constructie van de tussenstijl in de achterdeur..


Ik zelf had ondertussen de linkerdeurpaneel ontdaan van het interieurstof:


Tja dat is niet meer te redden..


 

Ik wil nu een nieuwe paneel maken door de ouwe als mal te gebruiken..  Ik wil hiervoor triplex gebruiken, lijk me beter dan de hardboard wat Citroën gebruikte..
De dikte maat van Triplex is 3,5mm maar dat moet ik dus naar 2,6mm schuren. Dat is dus de dikte maat van de ouwe paneel.

Maar het kan ook nog multiplex worden, ik moet maar eens kijken wat ik kan vinden..  Maar mocht dit goed uitpakken dan kan ik alvast 3 erbij maken mocht de andere panelen ooit kapot gaan. Het blijft een risico om de stof eraf te halen!!


En wat sfeer plaatjes:



Wordt vervolgd!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 januari 2013 11:08 PM
  [ # 874 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Ik wil nu een nieuwe paneel maken door de ouwe als mal te gebruiken..  Ik wil hiervoor triplex gebruiken, lijk me beter dan de hardboard wat Citroën gebruikte..
De dikte maat van Triplex is 3,5mm maar dat moet ik dus naar 2,6mm schuren. Dat is dus de dikte maat van de ouwe paneel.

Maar het kan ook nog multiplex worden, ik moet maar eens kijken wat ik kan vinden..  Maar mocht dit goed uitpakken dan kan ik alvast 3 erbij maken mocht de andere panelen ooit kapot gaan. Het blijft een risico om de stof eraf te halen!!

Kan je niet beter watervast hardboard nemen? Dat heeft denk ik al de juiste dikte…
En het gaat niet zo gauw kromtrekken als dat budget hardboard.

Strakke bak trouwens Gert! points

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 januari 2013 11:12 PM
  [ # 875 ]

Triplex? Da’s toch veel te hard en niet flexibel genoeg? Gaat dat niet rammelen of kraken? En hoe denk je dan de bevestigingspluggen er in aan te gaan brengen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 januari 2013 11:16 PM
  [ # 876 ]

De pluggen kun je erin draaien Jochem..


@Hans, daarom wil ik het eens experimenteren ( eerst zonder de stof erop).. Enne ik weet een leuke machientje die de plaat op de juiste dikte schuurd. Een bandschuurmachine is een onbegonnen werk.

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 januari 2013 11:35 PM
  [ # 877 ]

Ziet er heel goed uit! Waneer is zei af?

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 januari 2013 11:38 PM
  [ # 878 ]

Citromobile, wil ik dit jaar echt met de Bx naar toe…

Maar eigenlijk wil ik halvewege april dat ze goed is qua buitenkant..

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 januari 2013 12:39 AM
  [ # 879 ]

Je pakt het grondig en goed aan zeg, leuk om te zien Smile

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 16 januari 2013 05:29 PM
  [ # 880 ]

Mooi gedaan met die isolatie van de deurpanelen! Ben ik ook van plan.

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 16 januari 2013 06:13 PM
  [ # 881 ]

Vriend van mij heeft eigen deurpanelen gemaakt voor een Golf (sorry voor het taalgebruik hier mede-forummers) van groen MDF (vochtwerend) en dat heeft een geweldige dempende werking en is heel stevig. Prijs is ook niet al te hoog vind ik zelf.
Misschien heb je er wat aan, hoewel ik in Triplex ook wel wat zie. Succes in iedergeval, foto’s zijn veelbelovend!

doei

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2013 06:53 PM
  [ # 882 ]

Blijft de extra isolatie alleen bij de deuren of ga je de vloer ook doen?

Misschien de kofferbak ook niet vergeten, daar komt ook aardig wat herrie uit Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 16 januari 2013 08:01 PM
  [ # 883 ]

Lekker bezig!

En is het geen idee om het triplex of multiplex aan beide kanten te voorzien van een laagje HPL?
Ik ben bang dat het plex alleen in die dikte niet sterk genoeg om straks het deurpaneel weer heelhuids te kunnen demonteren.

Aan beide kanten een laagje HPl van 0.7 mm gelijmd met de juiste lijm doet een hele hoop voor de stevigheid. Wink

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 16 januari 2013 09:47 PM
  [ # 884 ]

Ik heb een paar weken terug bij de Gamma 15m2 Vochtwerende ondervloerfolie gekocht voor achter de deurpanelen. Niet zozeer als upgrade, maar omdat ik de oorspronkelijke isolatie helaas stuk heb moeten maken bij de inbouw van cv en elektrische ramen. Het is vooral vochtwerend en warmtewerend spul, maar ook licht geluidsreducerend. Het is 2 mm dik. Ben benieuwd.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 januari 2013 11:33 PM
  [ # 885 ]

Ik ben met mijn eerste BX ook bezig geweest de BX wat stiller te krijgen d.m.v. isolatiefolie op de deuren. Maar alleen dat folie helpt in elk geval niks.

Ik maak straks anders wel even een geluidsisolatie-verbeter-topic o.i.d. aan in het BX gedeelte. Volgens mij zijn er best wat mensen in het verleden of nu ermee bezig. Ook ik zou m’n BX wel wat stiller willen hebben, dan staan alle tips in één topic.

———————————-

Hoe zat het nou eigenlijk met je ruitenwissermotor Gert? Hadden ze nou alleen de wisser verkeerd terug gedaan (aan de verkeerde kant), of echt de motor inwendig aangepast? question

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
59 van de 92
« Eerste  < Vorige 57 58 59 60 61 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook