Ze gingen binnen twee dagen na elkaar….. Bijna exact dezelfde levensduur.
Ik vervang ze altijd beiden als set, dus ook de lampen die je er nu uit heb gehaald.
Als er 1 kapot gaat, dan sneuvelt de andere bijna altijd 1 a 2 dagen later.
Ik heb even na zitten denken, er heeft in deze auto ook nog een keer van die Phillips Nightvision lampen gezeten, maar die gingen heel snel stuk.
Inmiddels de 390.000 gepasseerd, zonder enige problemen. Een paar weken terug de airco laten vullen hoewel dat met deze zomer niet echt nodig lijkt. De auto houdt zich perfect en heeft me dit weekend samen met twee anderen heerlijk naar London gebracht.
Mooi zo, dan is al het harde werken en goede onderhoud aan deze auto niet voor niets geweest
Zo, zaterdag ben ik weer eens bij Sohail langs geweest want de Xant was toe aan een beurtje. Hij spotte direct de deuk die ik met mijn domme kop in de achterklep gereden heb… Na een tijdje was de auto voorzien van verse sapjes en filters en kon ik weer 15k km sturen. Met dank aan Sohail!
Helaas liet de auto me ‘s avonds al in de steek, ondankbaar gedrag! De kont wilde niet meer mee omhoog en het bleek het beruchte stangetje van de hoogteregelaar te zijn. Vandaag vervangen voor een nieuw exemplaar voor 5 euro en alles werkt weer naar behoren.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Stangetje vervangen is goed, maar doorgaans een symptoom van een vastzittende hoogteregelaar. Als je gaat gymnastieken met de auto (met de schuif op de middenconsole van laag naar hoog en omgekeerd), beweegt de achterkant dan mee? Doe zoiets regelmatig, dan blijft ‘t boeltje in vorm zeg maar Mooi dat-ie nog steeds loopt!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Zit niet vast, is gewoon slijtage na 400K in 14 jaar.
Deze auto is tot in de puntjes goed onderhouden, ook de hoogte regelaars zijn regelmatig schoongemaakt, incl. het mechaniek wat dan goed in het vet word gezet.
Het grappige is dat bij een type-2, het stangetje geborgd is, en wel aan de kant waar het niet los schiet
Dit is een foto, geleend van de XC.
Vorige week is de TD door mij ingeruild op een Fiat Punto Evo uit 2011. Voor het eerst in mijn leven geen Citroen meer voor de deur. En dat vanaf 2004 na: AX, BX, 2x ZX, en 2x Xantia…...Dit topic mag dus op slot. Mocht iemand interesse hebben, ik denk dat de auto nu nog bij de Fiat dealer in Dordrecht staat. Wordt waarschijnlijk geëxporteerd dus je moet snel zijn!
En daar duikt ie weer op:
Let op: met de banden die er nu onder liggen is de auto niet apk-waardig. Toch in ieder rechtsachter is afkeur.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De hoge vaste lasten een bottleneck?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En die opmerking ‘NWE MOTOR’, leuk
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Nieuwe motor is kwestie van netjes en schoon houden