start niet xantia 19 sd
joskefaster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-01-2013

Gepost: 20 januari 2013 09:13 PM

wie kan mij helpen
ik heb ne xantia 19 sd van 1997 diesel
hij reed vlot tot deze week
wil hem smorgens starten en dat doet hij niet meer
de startmotor draait mooi rond
nieuwe batterij zit er pas in
ik heb alleen de finaciele middelen niet om hem binnen te doen in de garage
reed zo graag met deze auto
wie kan mij raad geven of zelf er eens komen ene zien
ben zelf van kallo belgie .
spijtig genoeg ken ik bijna niks van deze auto laat staan dat ik er zelf iets kan aan doen
wat ik heb gedaan is volgende voor starte eerst op het pompje ne keer of vijf geduwd en dan gestart deed niks .
batterij is pas nieuw dus stroom genoeg denk ik .
de lichtjes branden allemaal ook van voorgloeien
maar helaas start hij niet
ik ruik wel diesel met door te willen starten maar slaagt niet aan
wie geeft mij raad .
mvg jos

Profiel  
 
joskefaster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-01-2013

Gepost: 22 januari 2013 06:30 PM
  [ # 1 ]

oke

probleem opgelost
zat zonder diesel
volgende vraag de naftmeter stond nog 2 streepjes voor dat hij leeg zo zijn daarmee kost ik er niet aan uit,
dat hij ineens niet meer starte

kun je dit oplossen dat hij de naft goed afleest of is dat met een vlotter die defeckt is ?

mvg jos

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 22 januari 2013 06:55 PM
  [ # 2 ]

Grwoon zorgen dat je genoeg diesel aan boord houd

Groetjes Harry

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 22 januari 2013 10:08 PM
  [ # 3 ]

Wat doen de wijzertjes na een voorzichtige tik op het dashboard? Metertjes kunnen soms raar doen door vieze contacten op de printplaat achter de meters. Even aanstippen met de soldeerbout, klein beetje verse soldeer erbij en geen rare metertjes meer.

Profiel  
 
joskefaster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-01-2013

Gepost: 23 januari 2013 05:37 PM
  [ # 4 ]

dat zal het probleem zijn .
want de snelheidsmeter blijft ook hangen op 70 km tikje op daschboard en doet hij het weer

maar ik heb ne airbag op stuur en als het ik juist heb moet het stuur eraf eer je de console kunt eruit halen .

wie kan mij beschrijven hoe ik te werk ga en vooral moet het stuur eraf of niet

mvg jos

Profiel  
 
Rob X
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 23-06-2012

Gepost: 23 januari 2013 06:07 PM
  [ # 5 ]

Als je de tellerbak eruit wil halen moet het stuur eraf. Het is vrij eenvoudig. aan de achterzijde van het stuurwiel bevinden 2 torx bouten die draai je los waarna je de airbag eruit haalt LET OP er zit een stekker achter maak deze los dan kom je bij een moer ‘volgens mij 19’ Nu kun je het stuur verwijderen.

Profiel  
 
joskefaster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-01-2013

Gepost: 23 januari 2013 08:38 PM
  [ # 6 ]

oke dat snap ik ,
maar kan de airbag ni afgaan ?

en hoe haal ik de tellerbak eraf zijn daar voorbeelden van en welke solderingen moet ik nazien

de snelheidsmeter doet het af en toe niet en ook dus de meter van de naft

mijn temp staat ook op 75 graden als hij warm staat is dit niet weinig ?

ja weet het zijn veel vragen maar vind het zo geweldige auto dat ik hem zeker niet wil weg doen

mvg jos

Profiel  
 
Rob X
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 23-06-2012

Gepost: 23 januari 2013 10:01 PM
  [ # 7 ]

Het is aan te raden om de accu polen los te maken. Tellerbak demoteren aan de bovenzijde zit 1 schroef en 2 schroeven aan de onderzijde.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 januari 2013 10:58 PM
  [ # 8 ]

Het stuur HOEFT er niet af, het maakt de klus alleen makkelijker.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 24 januari 2013 12:03 AM
  [ # 9 ]

Bij mijn Xantia heb ik het stuur niet losgehad voor het solderen. Ik heb dan ook de type 2 met de twee stuurkappen. (bovenste en onderste helft)
Na het verwijderen van de printplaat is te zien dat alle meters met verende stukjes metaal contact maken met de printplaat. Waar die stukjes metaal contact maken is het soldeer op de printplaat vaak vies. Dus daar kan je het kuisen (goede woord? Smile ) en dan even aanstippen met de soldeerbout, eventueel wat elektrosoldeer erbij. Ik heb een 15 watt boutje gebruikt en dus het eerder genoemde soldeer.

Profiel  
 
joskefaster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-01-2013

Gepost: 24 januari 2013 12:42 PM
  [ # 10 ]

hoe kun je zien of je type 1 of type 2 hebt ?

dus als ik het goed begrijp bij de tellerbak zitten drie bouten die los moeten

dan kun je de print plaat zien

waar moet ik dan solderen of duid dat zijn eigen aan ?

mvg jos

dis ne xantia 19 sd 1997 239000 km

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 24 januari 2013 01:54 PM
  [ # 11 ]

Type 1 is oude neus met rechthoekige koplampen, geleverd tot modeljaar 1997. Type 2 heeft een iets spitsere neus, licht afgeronde koplampen en de grille vast aan de motorkap; geleverd vanaf modeljaar 1998.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook