Nu heb ik dus een gek kapsel…. Maar nog meer kapotte zekeringetjes…
Ik heb hetzelfde euvel weleens gehad. Radio los gehad en daarna geen remlicht meer.
Wieverzintdatdanook
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
mijn accu krijg ik toch nevernooit niet los?
de accu zit vast met een paar moeren aan de + en - en durf dat niet goed los te halen eigenlijk
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Met ‘accu losmaken/afkoppelen’ bedoelt men het electrisch loskoppelen van de accu, zodat de auto stroomloos wordt. Dan kun je ook nooit kortsluiting krijgen, waardoor er ook geen zekeringen zullen knallen of andere stroomverbruikes kapot kunnen gaan. In principe is het ontkoppelen van de minpool (klem een paar slagen losschroeven en daarna afnemen) daarvoor al voldoende. Wil je de accu er compleet uithalen (bijvoorbeeld om die te vervangen of om je accuplaat te kunnen demonteren) dan eerst de klem van de - losmaken, dan die van de + en dan de klem die de accu vasthoud, die zit beneden tussen accu en spatscherm. Het weer aansluiten van je accu doe je door eerst de klem om de + te schroeven en daarna die om de -
NOOIT de + en - rechtstreeks op elkaar aansluiten door bijvoorbeeld een draad of een stuk gereedschap op zowel + als - te houden. Zolang je dat principe onthoudt gebeurt er niks schokkends
Let er wel op dat de klemmen die om de accupolen zitten van lood zijn, dit is vrij zacht materiaal, dus forceer niets en draai ze ook niet té strak aan of te lomp los. Ze moeten strak om de polen zitten, zodat ze niet kunnen worden bewogen, maar niet doordraaien tot je niet meer kunt, dan sloop je de klemmen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
nou,
ik denk dat we pekeltje nog 1 keer apk laten keuren en dan wegzetten onder een carport
misschien ook wel bij de afloop van deze apk.
of voor onderdelen of om later ook nog c-matic te kunnen rijden.
en ze is origineel nederlands.
ik twijfel wel heel erg.
ik vindt het zonde om te slopen.
maar staan onder een carport word ze ook niet beter op.
wat vinden jullie wat ik moet doen?
wegzetten voor onderdelen.
gewoon wegzetten.
nog een keer apk keuren.
schorsen.
kenteken opsturen.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Erg lastig om te bepalen zonder te weten wat er mee aan de hand is en wat er voor een APK aan zou moeten gebeuren. Zo’n keuze moet je eigenlijk op feiten maken en niet op gevoel.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Wellicht verkopen aan iemand die er wel tijd voor heeft.
Gewoon eerst laten keuren. Komt ie er nog makkelijk doorheen is dat mooi meegenomen. Word ie gruwelijk afgekeurd met een hele waslijst word het pas tijd om na te gaan denken wat je ermee wilt gaan doen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Tja slopen kan iedereen dat is al genoeg bewezen.
Ik zou hem door de keuring trekken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik ben er uit (nu mn pa nog) ik ga hem nog een keertje keuren
Of schorsen en stallen
Ik denk dat ik verkopen geen optie vindt eigenlijk.
(Het is toch mn 1ste auto)
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Is Pekeltje er zo slecht aan toe dan?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
vanderiet schreef:Ik denk dat ik verkopen geen optie vindt eigenlijk.
(Het is toch mn 1ste auto)
Da’s niet echt een verstandig aargument. Als het jou niet lukt om hem te handhaven/‘redden’ maar wellicht een ander wel, wil je ‘m dan toch maar laten wegrotten “omdat het je eerste auto is”? Zou toch zonde zijn…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nu ist mijn beurt om +1 te zeggen
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Citrofreak Bram schreef:Nu ist mijn beurt om +1 te zeggen
Zo kun je alles bijhouden wat je eerste keer was.
Is inderdaad geen argument.
Kocht mijn kever op 16 jaar, zat geen motor in en was slecht herspotenen redelijk rot maar ik ging hem opmaken…., bij de zoektocht naar stukken kwam ik er eentje met ongevalsschade vooraan tegen die voor de rest helemaal in orde was, zeldzame blauwe california interieur uit de eerste gehaald en ook het plaatwerk en toen maar rap mijn eerste laten ophalen.
Verschil is dat ik een rotte weggooide wat bij Pekeltje niet echt het geval is.
sentiment naar die eerste? Nee
De tweede blijft me wel bij dik 100000km in een jaar of vier mee gereden maar bijhouden? Waarom?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Wat vindt pappa ervan dan, Jasper?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime