Voor mijn vorige C4 Picasso heb ik zelf een middenconsole gemaakt. Sommigen van jullie zullen zich dit misschien nog wel herinneren.
Zie: Zelfbouw middenconsole C4P versie 1
Sinds maart 2012 heb ik mijn 2e C4 Picasso en daarom heb ik het plan opgevat om een nieuwe console te gaan maken. De 1e console heb ik wel uit mijn vorige Picasso verwijderd. Ten eerste omdat ik het jammer vond hem te laten zitten en hij bij iemand terecht zou komen dit er geen waarde aan hecht en ten tweede omdat ik hem mooi kon gebruiken als uitgangspunt voor de nieuwe console.
De nieuwe console is compleet nieuw ontworpen en heeft een totaal andere vorm als de eerste. Vanaf mei dit jaar ben ik er al mee bezig, maar nu pas plaats ik de resultaten.
Als basis is eenzelfde soort plateau gemaakt.
Deze is nu met kunstleer bekleed in plaats van alcantara.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Daarna ben ik met de opbouw begonnen. Deze sluit precies op de onderzijde van het koelvak aan. Hieraan komt een lang deel wat in 1 stuk naar achteren doorloopt. Net onder het koelvak komt een open gedeelte zoals je tegenwoordig vaker ziet. Je kunt er onderdoor van de ene kant naar de andere kijken en het dient tevens als opbergvak. Erboven komt een “zwevend” gedeelte. Net onder het koelvak komt een getint plexiglas paneeltje waarachter een digitale voltmeter en een digitale binnen temperatuurmeter geplaatst worden.
Boven het open vak komt de houder voor de asbak en de sigarettenaansteker. Daarna volgt een vak voor CD’s en een extra opbergvak. Deze worden door 1 klep afgesloten.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
De volledige console wordt bekleed met kunstleer.
Op onderstaande foto’s is het open vak goed te zien. Aan de voorkant zie je bovenin een gleuf. Hierin komt een plexiglas strip met led verlichting erachter, zodat het vak ‘s avonds van bovenaf - dus indirect - verlicht wordt.
Vervolgens heb ik de 2 randen aan de bovenzijde gemaakt. Deze lopen in 1 deel door van voor naar achteren.
De houder voor de asbak/prullenbak is gedeeltelijk “zwevend” in het onderste open vak gemonteerd. Daarnaast is de sigarettenaansteker en een loos kapje geplaatst. Net achter de aansteker zit tegen het dwarsschotje van het CD vak een plexiglas strip met daarachter een ledstrip zodat het bovenste vak ‘s avonds van hieruit verlicht wordt.
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Mooi hoor!
Hier houd ik wel van als doe-het-zelver!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Ziet er heel strak uit!
Leuk om te zien hoe je het bij ieder model weer net iets mooier maakt.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Weer zo’n prachtproject!
Lekker bezig!!
En net als de vorige gaat deze ook weer in productie?
Wat gaat tie kosten? Geintje.
Ben wel benieuwd naar de foto’s van het ingebouwde eindresultaat.
Proficiat!
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Het is een tijdje rustig geweest met het posten van updates en de daarbij behorende foto’s, maar het bouwen gaat onverminderd door. Ik zal nu weer een aantal berichten plaatsen met diverse foto’s.
Het onderste vak is inmiddels klaar. De kolommen zijn volledig bekleed en de ruimte onder/achter de asbakhouder is ook volledig dichtgemaakt.
Ook nog even een afbeelding van de houder voor de asbak toegevoegd.
Helemaal voorin de console, net onder het koelvak komt een plexiglas paneel wat ik donkerder heb gemaakt met behulp van raamfolie. Hierachter zijn de digitale meters geplaatst. Dit zijn losse metertjes die ik via Ebay in China besteld heb ik de kleur geel. Zelf heb ik symbolen gemaakt zodat je kunt zien wat de meter aangeeft.
De linker is een voltmeter met ervoor een accusymbool en erachter een “V”. De rechter is een binnentemperatuurmeter met ervoor een thermometer symbool en erachter “°C”. Deze symbolen worden vanachter verlicht als de verlichting van de auto aangaat.
Als de metertjes niet aanstaan, zie je ze bijna niet.
Hieronder de meters als ze aanstaan. Ze worden in de auto aangesloten op de bedrading van de sigarettenaansteker, zodat ze aangaan zodra je de auto op contact zet/start.
Totaal aantal Berichten: 5490
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Super gaaf!!!!
Erg netjes gedaan!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Echt mooi gedaan, maar jammer dat je geen foto’s hebt van het inmeten en inelkaar zetten van de panelen.