Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In andere landen zijn bepaalde versies inderdaad wel geleverd. De in Frankrijk afgeleverde Grand C4 Picasso van mijn schoonvader bestond in NL ook niet (2007, 1.6 HDi Exclusive met automaat).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
dj.dewitte schreef:
Eh? In Duitsland wel Xenon op een 1.6 HDi???{Dat staat toch in de advertentie…)
Ze zeggen wel vaker wat, die heeft geen Xenon ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Ik zag daar toch echt sproeiertjes opzitten hoor…
Edit: maar je hebt wel gelijk, ik zie een knop voor hoogteverstelling en die zit er niet op bij Xenons als ik mijn les goed geleerd heb. Dan zit daar een blind plaatje
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die heeft echt geen draaiend xenon hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hm, zal ik toch moeten gaan fietsen, die lamp draait wel mee
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ach, zo veel stellen die draailampen niet voor hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Met die draaiende xenons heb je gewoon weer één ding extra dat stuk kan gaan.
Toch wel opvallend, een Saab rijder die voor een Citroën wilt kiezen, terwijl ik als Citroën rijder aan het kijken ben om misschien wel een Saab te kopen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
dj.dewitte schreef:Ik zag daar toch echt sproeiertjes opzitten hoor…
.... Dan zit daar een blind plaatje
Jij ziet het afdekplaatje voor het sleepoog. De plaatjes voor de reiniging zitten gelijk onder de koplamp unit en aan beide zijden.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
knight-rider schreef:Met die draaiende xenons heb je gewoon weer één ding extra dat stuk kan gaan.
Toch wel opvallend, een Saab rijder die voor een Citroën wilt kiezen, terwijl ik als Citroën rijder aan het kijken ben om misschien wel een Saab te kopen.
Need I say more? (waar zit het smileyblok hier? Of werkt dat niet in Firefox, ik ken niet alle codes uit mijn hoofd :rolleyes:
Ik ben niet zo merkentrouw hoor (hoewel ik me nog steeds als Fordrijder beschouw na twee Saabs ).
Omdat ik natuurlijk zoek naar min of meer afachrijvingsloze auto’s (da’s het goedkoopste) kwam ik dus ok bij de C5 phase1 uit. Liefst een Break.
Het maakt met mijn kilometers totaal niet uit of ik nu benzine, diesel of gas rijdt, maar ik laat de Saab heel vaak staan vanwege zijn verbruik. En als je dan ineens een advertetnie tegenkomt van een C4 (helaas zijn die nog niet helemaal afgeschreven, dus zal ik er langer mee moeten rijden. Dat moet dan maar ) die 1 op 20 haalt, wordt het toch interessant
Omdat ik ook wel eens weg wil en met een C4 op 1,5 tank naar Porto kan rijden is dat wel een stuk interessanter. Met de Saab 4 x tanken en veel duurder tanken
Met het vliegtuig is goedkoper, dat weet ik, maar dan kan de hond niet mee.
Wat een auto per km kost, interesseert me niet, mijn baas betaalt per maand.
Wat die auto per maand kost, vind ik dus interessanter.
Van C5’s (2.0 hdi automaat) kan ik niet echt reële verbruikscijfers vinden en de Berlingo die ik van mijn baas mag mishandelen, is een 1.6 hdi van 2012 en ik gebruik die wel een beetje als referentie, maar hij heeft natuurlijk een verhoogd dak, dus het zal iets meer gebruiken, maar het is dus geen 2.0 Hdi.
Heeft een start/stop systeem met een automaat die zijn rijbewijs opnieuw moet halen.
Wat ik opmaak uit instructieboekjes van Citroën is dat de boordcomputer het gemiddeld verbruik van de laatste twee minuten aangeeft, dus eigenlijk weet je nog niks.
Mijn Saab geeft gewoon het gemiddelde verbruik over de afgelegde afstand sinds de laatse reset van de boordcomputer. En hij is iets pessimistischer dan de auto zelf.
Die Berlingo heeft mijn ideeën over Franse auto’s wel wat bijgesteld (ik heb nog nooit een Franse auto gehad in de 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb).
Behalve dat ik altijd even moet zoeken om een goede houding te krijgen, heb ik er eigenlijk weinig op aan te merken. En dat is dan nog wel een bedrijfsauto.
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Voor reëel gebruikers verbruik kijk eens op spritmonitor ...
http://www.spritmonitor.de/en/
De oude C5 2.0 hdi 110 pk automaat moet 1 op 15 kunnen halen , al naar gelang de rechtervoet, een 4-traps automaat is niet het toppunt van zuinigheid
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
knight-rider schreef:Toch wel opvallend, een Saab rijder die voor een Citroën wilt kiezen, terwijl ik als Citroën rijder aan het kijken ben om misschien wel een Saab te kopen.
Gebruikte Citroën- en Saabrijders hebben één belangrijke overeenkomst: het zijn over het algemeen nietsgevers die het liefst zo goedkoop mogelijk willen rijden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En toch een luxe comfortabele bak met allerlei opties hebben
Juist vanwege het optiegebrek bij Ford, ben ik daar afgehaakt en als je dan ontdekt dat een HDi en een TDci gewoon hetzelfde zijn is de switch naar Peus of citroen vlug gemaakt.
Of je gaat Saab rijden :-p
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb nog NOOIT zoveel afgeschreven als op een Saab. Citroen’s afschrijving is écht een peuleschil. En de betrouwbaarheid, verkrijgbaarheid van onderdelen en service is vele malen beter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
dj.dewitte schreef:
Of je gaat Saab rijden :-p
Je bedoeld Opel ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Nee, Scania. Ik rijd nog met een echte Saab :-p (9000 2.3i CSE uit 1994 met 287000 km als je het echt wilt weten :-p)
Ook een reden dat ik bij Citroen terecht gekomen ben, ik bekijk namelijk de crashtests van auto’s waar ik interesse in heb. Het oude model 9-3 vind ik niet mooi, nieuwe (2004)-model gaat over budget an zijn er alleen als sedans en cabrio. En ik heb het niet op sedans (kan niks in)
Van de 9-3OG crashtest werd ik dus niet vrolijk en daar staat dan Saab op…
C5 phase1 doet het een stuk beter. Alhoewel die ook wat kritiek krijgt
en de C4 doet het helemaal goed.
9-5 is te duur in wegenbelasting dus dat wordt hem ook niet.