Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Hallo Mensen,
Nadat ik net voor de winter beslist had om mn Bx naar de stalling te doen, heb ik gelijk een leuke Xsara gekocht.
Echter beviel dit voor geen meter, omdat mn LHM bloed niet meer kon stromen
Twan ging dat gevoel nog even versterken door zijn Xantia aan me te showen
Dus ik op zoek…
Tussen de bergen die er te koop staan, worden er ook nette aangeboden, maar er zit genoeg troep tussen.
Zo ook de eerste die ik ging bekijken in Goirle.
Een Rood metallic uit ‘99 voor €350,-
Geen geld, en maar 167.xxx gelopen, en een trekhaak.
Daar aangekomen, was ik eigenlijk gelijk al klaar: Rondom schade, nul onderhoudshistorie.
Toch maar gaan rijden, en toen bleek de koppeling compleet aan zn einde.
Vervolgens toch nog maar even het bedrijf gebeld waar de Xantia in onderhoud geweest is, en die vertelde mij dat het een toppie autotje is, en dat ik voor dat geld maar is heerlijk moest gaan genieten.
Ik heb daar vriendelijk voor bedankt, want het was mij wel heel duidelijk dat deze Tilburgse dealer een bevriende relatie had met de handelaar.
Ik ben terug gereden naar de handelaar, en heb hem haarfijn uitgelegd waarom ik deze Xantia niet kocht.
Hij is daarna in de Xantia gesprongen en met een zogenaamde noodgang weggereden, en hij kwam 5 minuten later terug lopen…...
Ik zat toen in de auto, en was op het punt om naar een andere Xantia te gaan kijken….
De volgende Xantia bekeek ik in Tilburg bij autobedrijf de Vries.
Wederom een rood metallic uit ‘99, alleen was dit een keurige auto, alleen de blanke laklaag op het dak laat op een paar plekjes los.
Schitterend zwart lederen interieur erin, en rond de 194.xxx op de klok.
Bij deze auto werd ik het niet over de prijs eens, en de auto had ook geen trekhaak, dus verder kijken maar.
Toen savonds (thanks to koopavond op woensdag terplaatse ) naar Nistelrode gereden, om daar bij een ‘98-er groene te gaan kijken.
Daar aangekomen blijkt de auto onder een pak sneeuw te staan, in het achterste vergeet hoekje, met een compleet dode accu, een defecte startbooster (die net van de lader komt), diverse beschimmelde delen in het interieur, een niet al te net interieur achterin (bouwvarkensauto geweest?).
Al met al had ik het alweer gezien zegmaar….
De verkoper/handelaar ging nu ineens wel accoord met mijn telefonische bod van €500,-, en toen ik zei dat dat hem niet ging worden, deed hij er zelfs nog een nieuwe accu cadeau doen.
Nadat ik nog aan moest horen dat ik een te nette auto verwachtte voor de prijs van een fiets, en er dus nog wel een paar tanken brandstof doorheen zou stoken a zoveel € per tank, heb ik hem lachend gedag gezegd en heel veel succes met de verkoop van zijn Xantia gewenst.
s’Avonds kwam ik tuis, ik was er klaar mee.
Al die bende die er aangeboden wordt…
Is op zich ook niet zo raar, want ik zoek gewoon een Xantia tot max. €750,-, en heb daarbij best wat eisen qwa netheid, onderhoudshistorie en dergelijken….
De volgende dag stond ze op Marktplaats—-> Mijn Xantia.
Een zilvergrijze 1.8i 16V, Millésime, bouwjaar 2000, 223.xxx op de klok, volledig dealer onderhouden, en (niet onbelangrijk, na de ervaringen met de handelaren) bij een particulier!
Ik heb gebeld, en ben dezelfde avond nog wezen kijken.
Daar aangekomen stond er een plaat van een auto, zoals ik haar hoopte aan te treffen.
Het viel me op dat vooral de bumperhoeken geen schade hadden, en zo nog andere cosmetische pluspunten.
Al voor de proefrit was ik verkocht… (heel fout )
Tijdens de proefrit hoorde ik gerammel vanuit het voorfront (stabi-stok vermoedelijk)
Bij terugkomst de deal rondgemaakt en met de Xantia terug naar huis.
Inmiddels al een paar honderd kilometer gereden en heerlijk genoten van de auto.
Wat heb ik dat groene vloeibare spul gemist de afgelopen 4 maanden, en wat werkt het allemaal heerlijk in zo’n Xant!!!
Ik heb de Xant al heerlijk gewassen en uitgezogen, wat resulteerde in een nog mooier plaatje.
Uiteraard zie je tijdens het wassen een paar kleine beschadigingen, maar nog steeds mn mooiste Xantia ooit (ik heb al een mooie type 1B en een type 2 Break gehad).
Vermoedelijk moet de antizink bol gevuld of vervangen worden, want de Xant laat zn kontje lekker op straat zakken als je het contact aanzet, maar verder een fantastische auto.
Binnenkort ff een nieuwe APK erop, want die is nog maar 2 maanden geldig, en die bol ff fixen.
Nou, genoeg gekletst, tijd voor foto’s…..
En inmiddels met de ‘nieuwe’ armsteun die ik dankzij Timo al in bezit heb
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ziet er goed uit! Maar die km-stand is er eentje die vaak verschijnt bij te koop staande auto’s vanwege een aanstaande distributieriem-wissel. Enig idee wanneer die voor het laatst is gedaan?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ja, dat klopt idd.
Ik weet wanner die is gedaan, nl. bij 120.xxx kms. rond 2006 meen ik, maar dan zou ik even moeten kijken
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Citrofreak Bram schreef:
Inmiddels al een paar honderd kilometer gereden en heerlijk genoten van de auto.
Wat heb ik dat groene vloeibare spul gemist de afgelopen 4 maanden, ...
Ik had je gewaarschuwd….
Ziet er goed uit hoor, en zo’n armsteun is bijna een must, zalig!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gris Quartz & Rouge Pivoine zijn toch wel de mooiste kleuren op een Xantia (vind ik)
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Leuk verhaal, Bram! Veel plezier met de auto.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Prowl schreef:Gris Quartz & Rouge Pivoine zijn toch wel de mooiste kleuren op een Xantia (vind ik)
Rouge d’Enfer!!!
Nette auto!!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Timo1990 schreef:Citrofreak Bram schreef:
Inmiddels al een paar honderd kilometer gereden en heerlijk genoten van de auto.
Wat heb ik dat groene vloeibare spul gemist de afgelopen 4 maanden, ...Ik had je gewaarschuwd….
Ziet er goed uit hoor, en zo’n armsteun is bijna een must, zalig!
Jaja Timo
Soms zou ik het virus wel is kwijt willen, maar als je dan instapt en gaat rijden (net zoals in jou GTi) kom ik er steeds achter dat dit het enige virus is waar ik bevoorrecht mee ben…
En die armsteun is echt geweldig.
Had het in mn eerste type 1B ook, en in de vorige type 2 weer niet (maar wel altijd gemist )
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Vandaag met de Xant naar de garage geweest om een nieuwe APK te scoren, omdat deze 4 April afloopt.
Heb ik dat….. wordt ie afgekeurd
De remlichten werkten niet….
Hoe slordig en gevaarlijk dat ik dat nog niet gezien had!!
En dan te bedenken dat ik mn verlichting met grote regelmaat controleer….
Heb ik het te druk gehad met genieten van de auto, of is het pas sinds vandaag?
Het euvel was in ieder geval de schakelaar op het rempedaal.
Die maakte geen contact meer.
Dus ff gedemonteerd, uit elkaar gehaald en de lipjes wat bijgebogen.
Daarna doorgemeten en weer gemonteerd.
Zie hier, werkt weer als een lampje
Anyway…..
Het werkt weer, dus ik denk dat ik vrijdagochtend ff terug ga om hem af te laten melden
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nou, als dat het enige was.. Mooi toch?!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Schijnt besmettelijk te zijn, die Xantia’s! Gelukkig ben ik immuun.
Veel plezier ermee.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Hoho Coen , een Xantia is een toppie auto, maar die gaat de plek van de Bx echt niet veroveren hoor!!!
Neem nou alleen het geluid van een startende BX, das toch geweldig
Maargoed, een Xantia is een heerlijke auto, en nu kan ik beide idealen koesteren
Life’s too short to drive without comfort!!!
Hoe rijdt zoiets nu in vergelijking met een BX? Ik heb bijna 20 jaar in BX-en gereden.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Leuke xantia. Die antizinkbol raad ik aan te vervangen, vullen kan wel maar grote kans dat ze dan relatief snel kapot gaan.
zoek je nog onderdelen kan je me pm’en.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Sable Doré schreef:Hoe rijdt zoiets nu in vergelijking met een BX? Ik heb bijna 20 jaar in BX-en gereden.
Tja, ik vind zelf een Bx het lekkerste rijden.
Het rijd zachter dan een Xantia, en een Xantia veert ook minder na.
In de Bx dringt het geluid wat meer door in de auto, waardoor je weet dat je aant rijden bent.
Een Xantia daarintegen is vele malen stiller en zweeft heerlijk zn weg zonder kraakjes en gedoe.
Hoe de vergelijking dan weer is met een Cx?
Dan zal de Bx het wel af moeten leggen
Maar, doe me toch de Bx maar, alhoewel het heerlijk is om ze allebij te hebben
Life’s too short to drive without comfort!!!
Altijd mooi, zo een zilverkleurige Xantia
Wees er zuinig op.