13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Mijn nieuwe Xantia HDI + -> Foto’s D-Riem wissel, pagina 8
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 december 2012 06:45 PM
  [ # 181 ]

Dat ga ik de volgende keer maar doen, deze ergernis is het niet waard, overal waar je komt zeuren ze ook nog eens dat het druk is met winterbandenwissels.
Voor nu was het snel snel ivm het weer en een nek/arm blessure, voorlopig kan ik niet veel doen Sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 januari 2013 09:07 AM
  [ # 182 ]

Heeft iemand een foto van de motorsteun bij een 90PK HDI ?
Ik heb het idee dat deze bij mij verkeerd zit, bij mijn 1.9D en 1.9TD, zat het rubber element onder en daarop het gietijzeren vulstuk, en daar weer de steun welke aan de motor vastzit. Afgelopen zaterdag zitten kijken bij een 2.0-16V break uit 99, daar zit het ook zo.

Op de tekening volgens chassisnr. hoort het ook zo te zitten, dus ik dacht laat ik het maar omdraaien, dat past helaas niet, het tapeind is te lang.
Ik sluit niet uit dat er een verkeerd onderdeel is gemonteerd af fabriek, of een fout in de tekening.
Een nieuwe is inmiddels besteld, aangezien het rubber element wat scheuren vertoont.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 januari 2013 10:30 AM
  [ # 183 ]

Ik neem aan dat je er aan gedacht hebt dat de 2.0 en de 1.9D’s uit de XU(D)-familie zijn en de HDI uit de EW/DW-familie komt?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 januari 2013 10:52 AM
  [ # 184 ]

Daar heb ik ook aan gedacht, het ziet er niet logisch uit en het past ook niet zoals op de tekening.
Het rubber element bij een TD heeft hetzelfde artikelnr., alleen de vulring is anders, voor de rest is het verder identiek.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 februari 2013 02:51 AM
  [ # 185 ]

Een tijdje stil geweest, echter wel druk bezig geweest, waarbij ik heel veel mazzel heb gehad.
Deze riem zat er net 25K op, de nieuwe waterpomp was krom of het tandwiel niet goed, de riem had de neiging om er af te willen lopen. Zit nu een SKF kit op, bestaande uit een pomp, riem en rollen.

De zeehond onder het rempedaal is morsdood, hiervoor heb ik de complete aanzuigslang, voorraadbol en anti-zinkbol vervangen.


Morgen het volgende project, nieuwe verstuivers monteren aangezien er 2 niet helemaal gezond meer zijn.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 februari 2013 11:25 PM
  [ # 186 ]

De foto’s, met dank aan Mark-Jan en Marco voor het meehelpen Smile

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5381
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 februari 2013 11:35 PM
  [ # 187 ]

Lijkt wel een splinternieuw blok zo!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 11 februari 2013 08:11 AM
  [ # 188 ]

Oh, maar dat blok is ook nieuw. Wink
Merk je verschil?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 11 februari 2013 11:28 AM
  [ # 189 ]

Ja, zn portomonnee is een stuk leger Mr. Green

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 februari 2013 01:00 PM
  [ # 190 ]

Blok heeft pas 180K gelopen en was al schoon, heb het extra schoon gemaakt voor dit klusje.
De motor is wat stiller op de snelweg en vooral een koude motor is nu nog stiller.
Verder ben ik benieuwd wat het brandstofverbruik zal gaan doen, dat schommelde nogal, van 1:14 tot 1:18.

De portomonee valt reuze mee Wink

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 11 februari 2013 02:39 PM
  [ # 191 ]

Nu nog je topictitel aanpassen Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 februari 2013 03:07 PM
  [ # 192 ]

Dat laat ik zo, D-riem wissel is leuker om naar te kijken Wink

Het volgende probleem meld zich, de opvoerpomp ratelt opeens als een koffiemolen Sad

Klopt het dat deze dan op zeer korte termijn gaat overlijden ?

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 11 februari 2013 07:07 PM
  [ # 193 ]

Zolang je nog niet op gemalen koffie kunt rijden cheese  kun je hem maar beter vervangen denk ik.

Groetjes Harry

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 februari 2013 07:09 PM
  [ # 194 ]

Hoe houd je het zo schoon onder de kap? Wink

Vorige week zaterdag het ergste zand weggehaald, precies 1 week later is het weer een troep…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 februari 2013 11:15 PM
  [ # 195 ]

Het dieselblok zit vrij goed “ingepakt”, zal daarom wel zo mooi schoon blijven.
Verder is het een kwestie van bijhouden Wink

@Dumnoz, bedankt voor het advies, ik ga morgen een nieuwe bestellen en a.s. donderdag inbouwen.

Dit is wel de Xantia die me het meeste werk en geld heeft gekost, in het jaartje dat ik er nu mee rij.
Zolang ik het kan oplossen, hoor je mij niet klagen, het is een fijne auto, die ik altijd al graag wilde hebben Smile

Profiel  
 
 
13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook