Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
M’n meissie was niet zo blij met het gele licht. Dus ik heb haar een plezier gedaan door de gele lampjes in de mistpitten te bouwen en op dim- en groot licht gewoon weer wit te zetten. Lijkt ook erg gaaf al zeg ik het zelf.
Ik had voorheen geen werkende mistlampen. Één lampje mistte en de andere was kaduuk. Ik had nog geen zin om ze eerder te vervangen. Nou, ik raad het ook niemand aan. Bij mijn 1.8 16v break was het nog redelijk te doen. Bij de TCT moest ik zelf de koplampen nog verwijderen om er bij te kunnen.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
staat tjitske nou scheef? of lijkt dat alleen maar zo ziet er netjes uit met die gele mistlampen!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Of ze scheef in ‘t vak staat bedoel je… Een beetje misschien.
EN NEE! ZE STAAT NIET RECHT OP DE VERING!! (ettertje…)
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Weer een brandstof vraagje. Wij wonen vlak aan de grens met Duitsland. Helemaal met de BTW-verhoging van een poosje terug word het wel heel interessant om bij de buren te tanken. De goedkoopste brandstof die ze momenteel aanbieden is euro95 E10 (€1,60). Aan deze brandstof is een percentage bio-ethanol toegevoegd. Volgens de pompbediende was je geen aanpassing van het motorsysteem nodig om er op te kunnen rijden. Het is per auto verschillend hoe de motor er op reacheerd. Zou mijn Tjitske er op kunnen rijden denken jullie?
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208897/
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Hmmmzz… Officieel zou het pas vanaf bouwjaar 2000 kunnen. Maar er staat op dat topic ook dat de Xantias van voor 2000 geen andere componenten in het brandstofsysteem hebben. Maar of er dus ná 2000 ook géén E10 getankt kan worden of dat er vóór 2000 geen problemen verwacht hoeven te worden kan ik uit de tekst niet opmaken.
Ik had trouwens de zoekfunctie wel gebruikt op E10… Resultaten in de trend van: “er ligt groen spul onder mijn Xantia van 10 jaar oud…hellup”
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Schrik niet, ik ben niks van plan. Maar puur uit nieuwsgierigheid: hoe zou een Activa omgaan met comfortbollen?
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Twee nieuwe Vredestein Sport-trac laten monteren. Beetje jammer dat de garage ze niet kon balanceren. Ze beschikten niet over de benodigde adapter op het balanceerapparaat. Komende maandag een afspraak bij de bandenboer om ze alsnog te laten balanceren en de auto te laten uitlijnen. Hij trekt licht naar rechts. Volgens mij is de trilling die er in zat bij remmen er wel uit. Maar de echte rijtest moet nog komen. Keep you posted.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Er doet zich al een hele tijd een raar probleem voor met mijn Xant. Het begint met dit weer ook echt vervelend te worden. Als de kachelventilator in de hoogste stand gaat (automatisch of handmatig) houdt ie deze stand maar ongeveer 5 seconden vol. Dan gaat de ventilator helemaal uit. Een minuut of wat later gaat ie weer aan. Dit probleem doet zich alleen voor in standje orkaan. Alle tussenstanden geven geen problemen. Waar kan ik dit zoeken?
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Niemand? Nou ja, voorlopig wel andere dingen aan de kop. De tussenpijp is compleet losgekomen van de einddemper. Alles ziet er nog perfect uit, alleen de flensklem is compleet weggerot. Vanmiddag een nieuwe er op. Heel vervelend dat de uitlaatbrul momenteel de turbofluit overstemd.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Boehoehoe…. Eenzaam!!! Niemand wil op mijn topic reageren… Ik ben toch niet vervelend geweest??
Behalve de laatstgestelde vraag over de aanjager is er nog iets bij gekomen…: de koppeling. Is die ook af te stellen. Koppeling pakt pas op het laatste moment op, maar slipt niet! Iemand een how-to/ foto’s??
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Geen idee of dat op een TCT ook kan, of dat die een hydraulische koppeling heeft, heb ik zo snel even niet paraat. Jouw Xant heeft airco, dus hoe het zit met de blazer durf ik niet precies te zeggen bij gebrek aan ervaring met airco. Zou de airco-computer kunnen zijn, of een stekker met slecht contact. Check anders het forum van de Xantiaclub eens, daar staat ongetwijfeld wel ergens e.e.a. hierover beschreven.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik weet dat een V6 Activa een hydraulische koppeling heeft, maar geen idee hoe dat bij een TurboCT zit? Als dat gewoon een kabel is, is dat zeker te stellen. Zie: http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=6&t=12675&p=227386&hilit=koppelingskabel#p227386
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Stel dat mijn Xantia een koppelingskabel heeft kan ik het plaatje uit de link van Timo nog niet echt plaatsen.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als je de motorkap open hebt en voor de motorstaat, aan de rechterkant van het blok, boven de versnellingsbak. Bij een 8 klapper vol in het zicht, bij een TCT weet ik dat niet.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”