Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Laten we zeggen: smaken verschillen, zowel qua speakers als qua muziekkeuze
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Vandaar ook die 16GB
Er zal vast wel iets van je smaak tussen zitten
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Zo, vandaag ga ik is de Xant op de brug lepelen, en ff lekker de bollen vullen/vervangen.
Gelijk ff de LHM verversen en doorspoelen.
De Xant stort in als je s’morgens start, en je merkt dat de auto gewoon al zn druk kwijt raakt binnen een uur of 2-3.
Dus de anti-zink is niet meer op druk.
Tis ff geleden dat ik het gedaan heb, maar moet wel goedkomen.
Hoe zat het ook al weer…
Als je het systeem door wil laten stromen, om via de nippels de oude LHM eruit te laten lopen, moet de voet op de rem, en de auto in de hoogste stand?
En de bollen draai je los in de rijstand, en nadat de auto in de laagste stand is draai je de bollen eraf?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat je zegt geld alleen voor achter eigenlijk. Remmen doorspoelen doe je achter in de hoogste stand, en het losdraaien van de veerbollen achter moet die eerst in de hoogste stand om ze los te halen inderdaaad, daarna laagste stand en drukloos om ze er af te halen.
Voor gewoon in de laagste stand en drukloos, vaak krijg je die wel met je handen los. Achter heb ik tot nu toe altijd een hamer en beitel nodig gehad..
Alleen met die antizink bol weet ik niet precies hoe dat moet..
Succes Bram! En we lezen het wel weer.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Toppie Timo, bedankt he!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
antiezinkbol vergeet niet eerst het leidinkje los te draaien
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nee idd Peter, die fout heb ik vroeger eens gemaakt toen ik nog monteur was…...
Oeps gevalletje zegmaar….
Bedankt!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nou komt het hoor….
Voor en achter zat er in de bollen 20 bar te weinig, evenals de antizinkbol die 20 bar mistte.
De hooftveerbol had echter 0 bar…...
Die was dus finieto….
Omdat ik geen gebruikte bol wilde pakken, ben ik maar een nieuwe wezen halen bij de Citroën dealer.
Kostte wel wat, maar dan heb je ook wat.
Verder het LHM reservoir gereinigd incl de filters, en de LHM ververst.
Alle nippels moeten nog ff open volgende ronde, om het daar ook vers groen bloed door heen te laten stromen, want daar was geen tijd meer voor helaas..
Wat direct opviel was dat de pomp niet meer zo luidruchtig stond te tikken, en ik nu veel meer remvermogen heb.
Beter hoorrrrr
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Super dik
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Haha, het werkt aanstekelijk
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nadat ik weer een paar dagen heerlijk gezweefd heb in de Xant, begon ik er steeds meer over te vallen dat er een getokkel vanaf het voorterrein doorgegeven werd naar binnen.
Al weken ergerde ik me eraan, maar nu werd het te erg.
De garage waar ik heen was gegaan voor de APK vertelde me toen dat het mn draagarmrubbers waren, en dat de stabi stokjes iig goed waren.
Ik was dus al voorbereid op een klusje.
Gister de auto op de brug gezet en zelf maar is gaan kijken/voelen.
Bleek dus de rechter stabi-stok aardig speling te hebben, en de draagarmrubbers zitten er heus wel aan te komen, maar dat kan zo maar nog is een jaar duren.
Dus daar wacht ik nog ff mee, heeft totaal geen zin om die nu al te vervangen.
Nadat ik de stabi-stok vervangen had was het weer lekker rustig in de auto tijdens het rijden!
Heerlijk!!!
Gelijk de Xant een grote beurt gegeven, en dat was ook wel heel hard nodig zeg….
3 jaar/ 20.000km geleden had de auto voor het laatst een kleine beurt gehad.
Het laat zich raden hoe lang het dan geleden was dat de bougies en het interieurfilter is vernieuwd….
Ik laat de foto’s maar spreken….
Heerlijk als een beurt zo nodig is, maar wel erg slecht dat er wat dit betreft zo beroerd naar de auto gegeken is de laatste jaren.
Nu dus maar extra goed gedaan: Olie, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, brandstoffilter, bougies en de versnellingsbakolie.
Tevens op Marktplaats nog een ‘houten’pook gescoord, die mistte ik nog
Laatste tankbeurt kwam een keurig verbruik van 1:12,5 naar voren
Het wordt allemaal steeds leuker
Volgende op de planning wordt de dashboardverlichting vernieuwen, want daar mis ik er een stuk of 3.
Life’s too short to drive without comfort!!!
Citrofreak Bram schreef:
Een zilvergrijze 1.8i 16V, Millésime, bouwjaar 2000, 223.xxx op de klok, volledig dealer onderhouden,
Citrofreak Bram schreef:
Heerlijk als een beurt zo nodig is, maar wel erg slecht dat er wat dit betreft zo beroerd naar de auto gegeken is de laatste jaren.
Hier wringt iets Bram. Dus of de vorige eigenaar heeft er met de pet naar gegooid (en heeft jou voorgelogen), of de dealer vulde alleen maar de boekjes in .
Adri
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Klopt Adri, de vorige eigenaar heeft de auto 10 maanden gehad, waarvan een half jaar stilstand ivm ander werk verder weg, waar ze een nieuwe C3 diesel voor hebben gekocht.
In totaal heeft deze eigenaar er 5.000km mee gereden.
Ik heb de aankoopnota van deze eigenaar erbij gekregen, en daar staat niks op over een kleine beurt.
Alleen een aflever beurt, en dat houd echt niks in dan alleen maar een rondje om de auto lopen en kijkennof er genoeg vloeistoffen in zitten, ook bij een dealer.
De eigenaar daarvoor heeft er serieuzer werk vam gemaakt.
Alle reparaties die zijn gedaan zijn keurig opgeschreven achterin het onderhoudsboekje.
Deze beste man heeft de laatste beurt laten doen in maart ‘10, bij een kmst van 108.xxx.
Net voor de volgende beurt heeft hij hem verkocht denk ik, en heeft de Xant een tijdje bij de dealer te koop gestaan vermoedelijk
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Goed werk Bram!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Lekker bezig geweest dus.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90