Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
hij zegt, dat het misschien verstandiger is om pekeltje op den duur te demonteren om de andere gsa in leven te houden.
daar heeft ie natuurlijk gelijk in.
pekeltje heet niet voor niets pekeltje en is lang gebruikt als pekelbak.
kijk het is zonde om haar te slopen maar ook zonde om pekeltje te verkopen en dat als ik mn rijbewijs heb er vanalles stuk is aan de beige en ik niet meer aan onderdelen kan komen.
dus misschien dat ie er nog 2 jaartjes tegenaan kan met de apk.
zo niet, en het kan niet makkelijk gerepareerd dan gaat ze gewoon op zn tijd de onderdelen in en leeft ze voort in de deuxieme.
ook moeten we afwachten wat het gaat worden met de mrb voor oldtimers.
dat is ook belangrijk
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Ik snap het dilemma, maar je hebt het jezelf natuurlijk ook niet makkelijker gemaakt door een 2e auto te kopen terwijl je pas over 5 jaar je rijbewijs kunt hebben. Wat dat betreft was het mooi dat je ruim de tijd hebt om Pekeltje met veel noeste arbeid op te knappen. De aanschaf van een zeer goede auto als deuxième, die je vervolgens al die tijd moet zien te houden zoals ie nu is, maakt het alleen maar lastiger omdat dat ook extra tijd, geld, ruimte, etc. kost.
Overigens is de meest compacte methode om alle onderdelen van één auto op te slaan,...als auto. Dus lekker een APK erop zodat ze nog af en toe de benen kan strekken, daar blijft ze ook het beste onder.
succes met de beslissing!
Thierry
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
dat is inderdaad zo maar ruimte hebben we genoeg en de deuxieme komt in de garage anders blijft er natuurlijk niks van over.
misschien toch wel de oplossing om pekeltje ergens op het terrein onder dak te zetten.
en dan schorsen ofzo als er geen andere mogelijkheid is
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Even met de c-maticnaar een apk station. Aan de hand van de lijst kun je echt gaan beslissen wat NU slim is. Succes ermee.
Gewoon even keuren, zo reed ik 4 jaar met mijn GX-89-TP. Je weet precies wat je hebt tot alles helemaal op is en voor reserve de zolder op kan….....
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Moeten we dat binnenkort maar ff doen dan
Kan ze er weer 2 jaar tegenaan
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mits het karretje ook daadwerkelijk wordt goedgekeurd natuurlijk
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
De vraag is natuurlijk wel of het verstandig is om Pekeltje nu al te slopen voor onderdelen. Ik bedoel, het is zonde om een redelijk goede auto nu al te slopen voor onderdelen die je misschien niet nodig hebt. Soms is doorverkopen een beter idee. Als iemand anders voor Pekeltje zou zorgen, zou je hem nog een keer terug kunnen zien bij een meeting. Wie weet staan Deuxième én Pekeltje dan wel naast elkaar op de parkeerplek. Zou dat niet ontzettend tof zijn?
Stel je voor dat je Pekeltje nu zou slopen voor onderdelen…dan staat de komende jaren de garage vol met onderdelen. En dan bedoel ik bommetje vol. Weet je zeker dat je pappa dat wel wil, een garage vol onderdelen die misschien nooit nodig zult hebben? En hoe weet je van tevoren wat je moet bewaren en wat je kunt weggooien of verkopen? Dat weet je niet. Je kan niet zeggen welke onderdelen van Pekeltje je ooit nodig zult hebben om Deuxième weer in orde te krijgen.
Het kan ook zijn dat je de onderdelen op een andere manier kan krijgen. Er zijn veel meer mensen die een GS of GSA hebben. Misschien is er wel een clubmagazijn waar onderdelen liggen.
Pekeltje hoeft dus helemaal geen “donor” te worden als Pekeltje nog een goede auto is en er andere manieren zijn om aan onderdelen te komen.
En volgens mij hoeft er op dit moment ook niet zoveel gerepareerd te worden aan Deuxième toch? De vorige eigenaar, Paul, had hem toch helemaal in orde gemaakt?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De GS/GSA-vereniging heeft idd een behoorlijk goed gevuld clubmagazijn voor clubleden. Voor mensen uit het noorden niet naast de deur, maar het is er zeker.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Jasper, zit je pappa ook op dit forum?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Verkoop die beige GSA lekker, en ga zelf lekker die zwarte opknappen.
Dat is een ideale auto voor jou, daar leer je aan sleutelen.
Doe die creme dan gewoon weg, zodat iemand anders ervan kan gaan genieten.
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Dat lijkt mij ook geen slecht plan. Dan komt er ook wat geld vrij om Pekeltje in orde te maken. Je wilde toch graag je eerste auto in orde maken en blijven houden, Jasper?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
En zo werd Pekeltje weer langzaam een Rekeltje
Life’s too short to drive without comfort!!!
mee eens!
Prijsidee: aankoopbedrag + poetsvergoeding? verdien je er nog wat aan
Beter één eend op straat dan tien in het water….
je kan ook de beige als donor gebruiken, heb je mooi hard plaatwerk en een mooi interieur. En dan kun je kiezen of je c-matic wilt rijden of je zet de bak over….