Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gebruik je tijd en geld en Pekeltje om te leren lassen. Daar heb je je hele autorijdende leven plezier van als je dat een beetje leuk kunt.
En zonder miere(n)neuker te willen zijn, een GSA heeft geen chassis, maar een zelfdragende carrosserie met subframes.
Ik weet niet wat de klussen zijn die je aan de beige wilt doen, maar reken erop dat als ze een paar jaar stilstaat, je de nodige pakkingen en andere rubberonderdelen weer mag gaan vervangen, net als veerbollen, benzineslang, evt roestende tank, etc, etc.
Een GSA is technisch goed te doorgronden, want elk onderdeel heeft zijn eigen functie, veel kun je opknappen door et te demonteren, uit elkaar te halen, schoon te maken, te ontroesten, smeren en weer in elkaar gezet terugmonteren. Daar kun je je tijd voorlopig wel aan kwijt, en veel geld hoeft dat niet te kosten.
Het wordt bijna ondoenlijk om de beige in dezelfde staat te houden, terwijl je aan pekeltje maandelijks dingen beter kunt maken. Bovendien is die nauwelijks verkoopbaar en de beige moet je wel kwijt kunnen, nu ze nog spik en span is.
Ik heb er 4 en kan ook slecht afscheid nemen, dus mijn advies blijft, concentreer je op 1 auto (zeker nu je hem (nog lang) niet nodig hebt).
Economisch gezien is het opknappen van Pekeltje vele malen verstandiger dan het goed houden van Deuxieme. En tegen de tijd dat je meer geld hebt en een auto nodig, kun je tegen die tijd ook nog wel een mooie GSA kopen.
Waar woon je trouwens, anders wil ik je desnoods wel eens wat zaken komen uitleggen en laten zien.
Thierry
Net een argument om hem wel op te maken, prima studie object waar je niets bij te verliezen hebt maar alles kunt winnen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
mn vader gaat ook bezig met de beige (hij heeft er ook lol aan)
En ik met de zwarte ernaast
Trouwens paso heeft u een matrarancho?
Mooie auto’s zijn dat, bassie en adriaan
Die renault avantime is ook prachtig
Prachtig en bijzonder
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Lees nou eens je eigen berichten terug. Je zegt iedere keer totaal wat anders!
vanderiet schreef:Ik ga pekeltje uiteindelijk voor onderdelen gebruiken en het idee is dan dat ik ook leer hoe de gsa in elkaar zit.
Ik moet het toch leren.
vanderiet schreef:En ga pekeltje dus niet slopen
vanderiet schreef:Ik kan natuurlijk ook pekeltje als service auto gebruiken deze paar jaar.
En als ik 18 ben dan helemaal perfect maken netzo als de beige
vanderiet schreef:Ik denk toch dat ik de beige liever helemaal perfect ga maken.
Dat komt ook omdat ik weet dat pekeltje haar chassis heel erg slecht is en ik kan nog niet heel goed lassen
vanderiet schreef:mn vader gaat ook bezig met de beige (hij heeft er ook lol aan)
En ik met de zwarte ernaast
Ik ben de logica cómpleet kwijt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
vanderiet schreef:mn vader gaat ook bezig met de beige (hij heeft er ook lol aan)
En ik met de zwarte ernaastTrouwens paso heeft u een matrarancho?
Mooie auto’s zijn dat, bassie en adriaan
Die renault avantime is ook prachtig
Prachtig en bijzonder
Ja niet rijdend die Rancho, staat een tweede naast voor onderdelen die recht blijft staan door de touwen die hem onderaan bijeen houden.
Nog niet gesloopt want dat neemt meer plaats in beslag….
Avantime ook 2 eentje met een ongeval vooraan waare ik de motor van nodig heb om de andere te laten rijden maar ook nog niet gesloopt om dezelfde reden en ook omdat ze dan mobiel blijven zolang ze op hun wielen staan.
Slopen in het allerlaatste geval.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik woon in haren
( van het bekende feestje) thierry
Kijk mn vader en mn moeder soms ook rijden met mooi weer in de beige
Deze hebben we gekocht met het oog op dat ik hier ook als ik mn rijbewijs heb ikn kan rijden.
Het is nu een oldtimer netzo als de meesten hem gebruiken: bij mooi weer en gelegenheden
Ik heb hem wel betaald.
De zwarte kochten we toen met het oog op dat het leuk zou zijn om aan te sleutelen keren hoe een auto in elkaar zit.
Hij was maar 200 euro.
En als de apk afliep zou ik hem helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.
Dat was het plan.
Dit is anders gelopen door omstandigheden
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
vanderiet schreef:
De zwarte kochten we toen met het oog op dat het leuk zou zijn om aan te sleutelen keren hoe een auto in elkaar zit.
Hij was maar 200 euro.
En als de apk afliep zou ik hem helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.
Dat was het plan.
Dit is anders gelopen door omstandigheden
Klinkt als een goed idee. Wat is er anders gelopen?
Een goede auto perfect maken kost erg veel geld, vergis je daar niet in. Ik blijf erbij, sleutel, las en leer je suf de komende jaren op Pekeltje en verkoop de beige.
Thierry
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, en nu graag ontopic blijven aub
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Lees nou eens je eigen berichten terug. Je zegt iedere keer totaal wat anders!
vanderiet schreef:
Ik ga pekeltje uiteindelijk voor onderdelen gebruiken en het idee is dan dat ik ook leer hoe de gsa in elkaar zit.
Ik moet het toch leren.vanderiet schreef:
En ga pekeltje dus niet slopen
vanderiet schreef:
Ik kan natuurlijk ook pekeltje als service auto gebruiken deze paar jaar.
En als ik 18 ben dan helemaal perfect maken netzo als de beigevanderiet schreef:
Ik denk toch dat ik de beige liever helemaal perfect ga maken.
Dat komt ook omdat ik weet dat pekeltje haar chassis heel erg slecht is en ik kan nog niet heel goed lassenvanderiet schreef:
mn vader gaat ook bezig met de beige (hij heeft er ook lol aan)
En ik met de zwarte ernaastIk ben de logica cómpleet kwijt.
Ik snap in de eerste plaats al niet hoe het mogelijk is dat iedereen -en kennelijk ook nog bloedserieus- maarzo meegaat in de fantasieën van een 13-jarige mét twee auto’s maar zonder geld, rijbewijs en enige kluservaring. Van ‘t hele verhaal zie ik niets terechtkomen. Luchtfietserij, als je ‘t mij vraagt.
En nee, da’s niet negatief maar realistisch.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Pekeltje is dus het knutselobject. Het zou me verbazen als die al rijp is voor sloop. Ze heeft wel aandacht nodig, anders haalt ze de volgende twee jaar niet.
Stel jezelf bij het opknappen een realistisch doel en bedenk daarbij ook dat het uiterlijk niet het plezier bepaalt. De leukste GSA die ik tot nu toe heb gehad was de Draak en die moest het niet bepaald van haar spatgave voorkomen hebben…
Dat je ouders mooi-weer-toerritjes maken met de beige deuxième is mooi om d’r in beweging te houden. En ‘t is meteen ook kostgeld in natura.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Apprentice schreef:Ik snap in de eerste plaats al niet hoe het mogelijk is dat iedereen -en kennelijk ook nog bloedserieus- maarzo meegaat in de fantasieën van een 13-jarige mét twee auto’s maar zonder geld, rijbewijs en enige kluservaring. Van ‘t hele verhaal zie ik niets terechtkomen. Luchtfietserij, als je ‘t mij vraagt.
En nee, da’s niet negatief maar realistisch.
Ik denk dat het niet zozeer is dat ‘iedereen’ er zo in meegaat, maar meer dat je de eerste bent die hardop zoiets uitspreekt.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
midfriesland,
dat is inderdaad wel het idee ja.
als ik iets verkeerd doe bij de beige kan kunnen we misschien daardoor niet meer rijden en bij pekeltje is dat anders daar ben ik bijvoorbeeld elke dag na school en huiswerk gemaakt te hebben mee aan het knutselen.
in de zomervakantie ga ik denk ik de motor helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar schroeven.
(mn vader zit er dan bij en zegt wat ik absoluut niet los moet maken )
dan weet ik ook hoe de boel in elkaar steekt.
ik ben nu vooral bezig met het plaatwerk loshalen kijken wat er mis mee is en dan het er (natuurlijk) weer opschroeven.
en met het dakje (die lekt)
maar pekeltje wordt gewoon een klusauto met of zonder apk !
ik leer het dan met pekeltje en kan het dan uitvoeren en fixen bij de beige deuxieme.
jullie allemaal hebben het ook ooit geleerd.
ik moet dat dus ook
(hoe krijg je ervaring ?? door het te doen dus)
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Thierry schreef:vanderiet schreef:
Klinkt als een goed idee. Wat is er anders gelopen?
er kwam een andere betere gsa op ons pad
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Nou ik geef het ook op.
Je hebt Pekeltje gekocht om te leren sleutelen en toen kwam er een betere op je pad, waar je niet aan hoeft / durft te sleutelen. Die is dus slechter als je je oorspronkelijke doel voor ogen hebt.
Als je niet weet wat je wilt, of dat iedere dag veranderd, dan zie ik over een tijd de advertentie voor gestrande restauratieprojecten wel. Ik heb er weinig vertrouwen meer in. Dan luister je toch niet naar de ervaringen van een forum vol enthousiastelingen die inmiddels wijs geworden zijn. (al dan niet door schade en schande)....
Thierry
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Thierry schreef:Nou ik geef het ook op.
Dan luister je toch niet naar de ervaringen van een forum vol enthousiastelingen die inmiddels wijs geworden zijn. (al dan niet door schade en schande)....
+378
Life’s too short to drive without comfort!!!