Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Toen ik aan de Draak begon waren er ook velen die dachten dat het niks zou worden… Ik had daar echter een heel duidelijk doel mee: voor de winter klaar om ermee te rijden. Die winter kwam iets te vroeg maar de rest van het doel is gehaald.
Aan de Draak waren tal van duidelijke mankementen en die heb ik een voor een aangepakt; begonnen met het motorblok omdat dit als een vergiet lekte en daarna steeds kleinere klusjes, totdat ze weer keuringsklaar was. Zie hier het hele avontuur met allerlei foto’s: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/196541/
Kortom: heb een concreet doel met je werkzaamheden en pak eerst de dingen aan waar daadwerkelijk iets mee aan de hand is. Het eerste doel kan eenvoudigweg een APK-rapport zonder opmerkingen zijn.
En als ik me niet vergis dan lekte juist de deuxième olie en niet Pekeltje. Dan zou ik dat lekkende motorblok uit elkaar halen en voorzien van nieuwe rubbers en pakkingen. Als de operatie is gelukt dan heb je iets aantoonbaar goed gedaan en dat geeft veel meer voldoening dan doelloos een goed blok uit elkaar trekken en weer terug in elkaar zetten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
midfriesland,
jij begrijpt me tenminste!
pekeltje haar motortje loopt geweldig inderdaad, altijd starten ook na 2 week niet gelopen te hebben.
de beige lekt inderdaad wat.
ik zal het topic van draakje even lezen en zou een voorbeeld nemen aan jou hoe jij het aangepakt hebt met draakje. wellicht heb ik er nog iets aan
groeten, jasper van de riet
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Jasper, ik denk dat de meeste je wel begrijpen en dat ze allemaal willen helpen maar vooral willen voorkomen dat je geen overhaaste beslissingen gaat nemen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ik geloof u wel maar het komt zo niet echt op me over.
ik heb inmiddels het draakje topic gelezen en dat is best leerzaam!!
nu nog een paar gsa topics lezen.
iemand nog een topic over een (project) gsa?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215906/
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Hah, ik herken dit wel. Ik was op m’n dertiende ook nog compleet wereldvreemd. Had nog geen idee waar ik mn geld verstandig in kon pompen, en sloeg alle adviezen in de wind. Volgens mij hebben ze daar een woord voor uitgevonden: pupertijd. Laat vdRiet nou maar mooi z’n gang gaan. Als ie z’n kop stoot leert ie er van en als het allemaal goed uitpakt heeft ie mazzel en is iedereen (stiekum) jaloers dat ie op die leeftijd al twee geweldige Citroëns heeft.
(slopen is de laatste optie heb ik begrepen (of toch niet (of wel (niet soms))) verkoop dan eerder aan iemand die er nog plezier aan kan beleven)
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ja, bedankt voor de leuke reactie!!
Uhm ik was er zelf ook nog niet helemaal uit
Maar slopen is inderdaad de laatste optie.
En als ie toch gesloopt wordt gebruikt ik alles weer voor iets anders
Ik ga de andere eerst opknappen samen met mn vader
( die gaat me leren lassen)
En dan komt het wel goed
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Jong geleerd is oud gedaan!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Dat is waar
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Gewoon je eigen kop volgen, een generatiekloof tussen jong(er) en oud(er) zal er altijd zijn.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
hier nog een foto van pekeltje met mijn caravannetje erachter.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kip Compact
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ja een kip kompakt 300 uit 1981 volgens mij
kan ook 82 of 83 zijn.
heb ik een paar jaar geleden van mn opa en oma gekocht/gekregen.
het leuke is dat de gsa’s van om en nabij het zelfde jaartal zijn.
en achter de beige zal het nog leuker staan.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Erg leuke retro-combi.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En met die combinatie kachel je dan naar de kampeermeetings?
Je kunt trouwens ook leuk doorslaan in retrokampeerspulletjes
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist