BasisBIX schreef:Maar bij mij floepte die eigenlijk vrij makkelijk er overheen.
Dat is het vervelende van die krengen.
De ene keer floept ie er zo overheen en de volgende keer ben je uren aan het martelen…
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ja, maar Coen heeft het goed aangepakt. Als je namelijk de binnenste stuurkogel eraf haalt kan je de hoes er zo omheen schuiven, eerst over de piemel waar de stuurbekrachtigingscilinder op hoort en dan het hoekje om op zijn plek. Als je de stuurkogel laat zitten is het bijna niet te doen.
Eveneens ben ik tevens ook.
De rechterkant is ook bijna klaar, alleen nog even wachten op een nieuwe veerpootretourslang en de kleine eindhoes van de stuurkogel. Die kan ik hopelijk morgen bij de dealer oppikken. Daarna de spoorstang erop en dan kan die weer met z’n wielen op de grond staan.
En ook nog een kleine stukje CX gemonteerd.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Mooi man!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Stukje Cx? Ander knippertje?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
BX serie1/CX zijn dezelfde
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Bijna, BX serie 1 heeft er een chrome randje omheen zitten, en de knippers van een CX niet.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Waarom heb je dan je BX gedowngrade? Juist dat chromen randje hoort om de luxe BX’en…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
@Coen, uiteraard, was maar even om het onderscheid te maken tussen BXserie1 en 2
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
“Vind ik leuk”
Life’s too short to drive without comfort!!!
D’r zit ook weer verse bakolie en LHM in.
Alleen toen ik de motorolie aftapte was die wel erg zwart en d’r zat ook een apart luchtje aan.
Tijd voor een spoeling dus.
Goedkope olie bij de Lidl gehaald en dat + 600 ml ATF erin gegooid, pijp aan de uitlaat naar buiten en een half uurtje stationair laten draaien.
Zie het verschil op de foto.
In het linkerdopje de nieuwe olie voordat die erin ging en in het rechterdopje na een half uurtje draaien.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
En wederom: Goed bezig!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Erg dankbaar werk, want snel en zichtbaar resultaat
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
De GT is inmiddels ook weer alive and kicking!
Ik heb d’r gelijk een stukje mee gereden, alles voelt goed aan en er zijn geen bijgeluiden meer.
Nu alleen nog de hardidisk vervangen, rondje remmen ontluchten/spoelen, uitlijnen, ander setje banden erop en op voor de apk.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
goed dat je de GT weer in orde hebt, je zal wel constand een grijns op je gezich hebben als je het raam uit kijkt.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar