Totaal aantal Berichten: 9
- Xsara Picasso Difference II
Onze Xsara Picasso 1.8 van 2004 heeft onlangs een nieuwe waterpomp en een nieuwe distributieriem gekregen. Sinds de auto van de garage terug is, merk ik af en toe dat de auto slecht start en is er een constante diepe bonk/rammel te horen, die van rechts uit de auto lijkt te komen.
Ik heb eerst maar eens simpelweg de vloervakken gecontroleerd, maar daarin rammelt niets. Onder de motorkap is (voor de leek) niet ‘loshangends’ zichtbaar wat het geluid zou kunnen verklaren.
Vraag: herkent iemand dit en heeft iemand enig idee, wat dit zou kunnen zijn?
een “bonk” terwijl je langzaam rijdt en bocht maakt of drempel neemt??
wellicht de chassisveer !!
Misschien de wielkap. Dat heb ik gehad.
Het is een min of meer constante ‘rammel’ die al optreedt bij stilstand en stationair draaiende motor en die constant aanwezig is tijdens het rijden. Zoals gezegd, is er aan de buitenkant niets te zien….
Is het een beetje zware rammel van metaal op metaal of meer een soort gerochel?
Het zou namelijk ook nog de airco kunnen zijn als ie bijna leeg is.
Of een versleten pomp of zo…
Tijdens een service-avond bij de dealer heeft een monteur een snelle blik onder de auto geworpen: het bleek een loshangend hitteschild te zijn tussen de bodem van de wagen en de uitlaat.
Dit bleek niet meer te bevestigen, zonder opnieuw bevestigingspunten aan te brengen in de bodem van de auto, dus is dit diezelfde avond nog verwijderd.
Volgens de monteur zou dit geen kwaad kunnen.
Ik heb wél met ze afgesproken, dat wanneer dit desondanks tot problemen zou leiden, ik dan een nieuw schild zou laten plaatsen.
Tot op heden (een maand later inmiddels) heeft dit niet voor problemen gezorgd.
Volgens de garage komen die er ook niet, zo lang ik niet dagen achtereen in de hitte in een file ga staan met draaiende motor….....
We zullen zien.