36 van de 49
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 maart 2013 11:39 PM
  [ # 526 ]

Nokkenassen om andere openingstijden van de kleppen te krijgen, samen met wat ander ontstekingstijdstip…..
Beetje racetrim zeg maar, je krijgt een nerveuze motor die best wel wilt.
Stationair loopt het meestal niet zo goed maar eens in toeren werkt het wel.

slijtage zichtbaar in de vorm van heel licht vlakke kantjes, dat krijg je niet in een ronddraaiende motor die zijn er dus eerst aangebracht waarna ze mogelijk wel wat slijtage hebben opgelopen.

Volgens mij duidelijk dat de vorm van de nokken express zo gemaakt zijn.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 maart 2013 12:10 AM
  [ # 527 ]

Dit was de andere nokkenas die er vorig jaar is uitgegaan, en die maakte een hels kabaal.

Ik zal de as die ik er nu uit heb gehaald morgen eens beter bekijken of alle nokken een vergelijkbare ronding hebben.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 15 maart 2013 12:29 AM
  [ # 528 ]

Volgens mij zit het verschil in de motorsteunen vooral in de dikte van het staal. De werking zal hetzelfde zijn. Het enige dat er door het hoogteverschil mis kan gaan is dat de uitlaten tegen het subframe komen maar da’s makkelijk opgelost door even een plaatje onder de steunen te maken.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 15 maart 2013 08:40 AM
  [ # 529 ]

Hoi,

ik heb ooit GSA steunen in mijn GS gemonteerd. Het werkt, maar het erin krijgen was een H#%#%&‘s karwei. Gaten die net niet recht tegenover die van het subframe liggen etc. Achteraf zou ik het niet weer op die manier proberen, maar de goede zoeken.

Thierry

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 15 maart 2013 07:51 PM
  [ # 530 ]

Zijn het niet de tuimelaars die ingesleten zijn die het geluid veroorzaken?

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 15 maart 2013 10:36 PM
  [ # 531 ]

Dat was mijn idee ook al! De tuimelaars zijn gewoon ingesleten.
Al zien de nokken er erg streperig/krasserig uit, dit moet een spiegel zijn.
Meestal moet de nokkenas ook vervangen als de tuimelaars zijn ingesleten.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 maart 2013 11:07 PM
  [ # 532 ]

En daarom heb ik er ook zowel een nieuwe nokkenas als een set nieuwe tuimelaars ingezet. Vanmiddag hebben we het blok er weer ingehangen, inclusief nieuwe voorpijp. Ik heb een andere koelfan gemonteerd, de oude ‘witte’ miste op een paar bladen wat kleine hoekjes, deze zwarte is helemaal heel. Alleen bleek de V-snaarpoelie achterop groter te zijn dan die achterop de witte, maar die was snel genoeg uitgewisseld.

Voor de motorsteunen hebben we twee 5mm hoge vierkante metalen plaatjes op maat gemaakt die het hoogteverschil tussen blok en balk overbruggen t.o.v. de oude GSA-steunen. Daniel Engelhardt gaf in een mailtje ruiterlijk zijn fout toe, maar had slechts één GSA-motorsteun op voorraad, dus daar schoot ik niet zoveel mee op, mede gezien het feit dat mijn vader zijn garage binnen niet al te lange tijd ook wel weer eens terug wil Razz

Ik heb de oude nokkenas nog eens bekeken en ook de andere nokken lijken toch enigzins ‘heet’. De loopvlakken van de oude tuimelaars zal ik nog even proberen op de kiek te zetten.

Eén probleempje nog: het onderste deel van het rechter hotspotpijpje bevat nog het deel van de rechter voorpijp wat was afgescheurd, en dat restant kregen we met geen mogelijkheid meer uit dat pijpje wardoor we deze dus niet terug kunnen plaatsen op het nieuwe uitlaatdeel. Heeft iemand er toevallig nog eentje liggen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 maart 2013 12:09 AM
  [ # 533 ]

Vandaag het blok verder afgemonteerd en voor het eerst weer gestart: http://www.youtube.com/watch?v=b5-Nang9AOc (al was dit de tweede keer Wink)

De rechter hotspotpijp is onderaan nog niet aangesloten omdat dat pijpje dus gesneuveld is, vandaar dat-ie nog klinkt als een tweetakt-trekker Razz Ook moet de ontsteking nog op tijd worden gezet, maar nu al is er wat winst zichtbaar, want het blok ligt heerlijk stil. Hiervoor schudde het blok nogal. Hoe de cilinderkop met de nieuwe nokkenas en tuimelaars nu klinkt is nog niet echt te zeggen vanwege de herrie die de rechter uitlaat nog maakt, maar het is nog wachten op het nieuwe pijpje. In de tussentijd hebben we de neus verder afgebouwd, op de koplampen na, die zitten bij het afstellen van de ontsteking en het plaatsen van dat laatste pijpje toch alleen maar in de weg. Het begint weer op een GSA te lijken in elk geval!

Morgen verder, de aandrijfas aan de bestuurderskant wisselen, hij tikt wat.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 19 maart 2013 12:12 AM
  [ # 534 ]

Begint weer ergens op te lijken Wink

Goed werk!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 maart 2013 06:21 PM
  [ # 535 ]

Je hebt het pijpje afgebroken direct op de voorpijp?
Is het dan wel verstandig om de voorkant weer te monteren?

Als je de voorpijp wil monteren moet de voorkant er weer af namelijk.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 19 maart 2013 08:26 PM
  [ # 536 ]

Klinkt best goed, gaat volgens mij helemaal in orde komen met dichte uitlaat. Knap werk!

Je bent volgens mij snel thuis geraakt in de GSA techniek. Waarschuwing: kan verslavend zijn!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 maart 2013 09:59 PM
  [ # 537 ]

@citro-power: De rechter voorpijp zit er al weer onder, het betreft het onderste (losse) deel van de rechter hotspotpijp die er nog in moet, die op het uitsteekseltje van de rechter voorpijp zit. Het betreft hier niet een rechter voorpijp met dat stukje er aan vast.

En idd charmille, erg verslavend, al kan ik niet wachten tot ‘t torretje mooi ligt te knorren Smile

Btw, mijn ‘nieuwe’ Weber-carburateur heeft een stationairsproeier/nadieseldingesje maatje 40, en volgens de revisietabel hoort er in mijn carb eentje met sproeierdiameter 45. Zijn daarmee problemen te voorzien?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 20 maart 2013 11:10 PM
  [ # 538 ]

Niemand?

Anyway, vandaag weer verder gegaan, dit maal met het verversen van de LHM. En dat was ook hard nodig…

Gitzwart en amper meer transparant. Tijd voor verse LHM dus! De filters grondig gereinigd met wasbenzine, en het vat idem dito, zowel van binnen als van buiten. Zodra de uitlaat helemaal klaar is de remmen maar eens bleeden, zodat ook daar weer verse olie in de leidingen zit!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 maart 2013 11:20 PM
  [ # 539 ]

Dat is een beetje een gs kwaal. Door de pomp die direct op het blok zit kan er enige motorolie in de lhm komen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 20 maart 2013 11:38 PM
  [ # 540 ]

Is me bekend, maar zó erg lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
36 van de 49
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook