Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Crisis! Wat een verschil! Mooie wagen geworden!
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Netjes Coen, ik geloof dat deze niet de zelfde lot ondergaat als de Xm’s…
Wat zit erbij de tankdop?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Je bedoelt hetzelfde lot als de zwarte XM’s?
Nee ik heb nog geen toerenbegrenzers opgezocht, ook niet in z’n achteruit.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi wark man!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Super! Ziet er echt stukken beter uit. Nu nog een beter interieur! Binnenkort op te halen
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
En d’r zit weer een verse apk op! Hij mag dus weer een jaartje, een zien of die het vol kan maken.
Vandaag heb ik hem met z’n voetjes van de vloer gezet om de remmen rondom te laten bleeden, dit moest nog gebeuren na de LHM wissel.
Voor was allemaal geen probleem, maar achter waren de remnippels dusdanig verroest aan de buitenkant dat geen enkel dopje op sleuteltje 8 er grip op had. Dus dan maar de griptang erop.
Nou was ik toch al van plan om binnenkort een flinke remmenupgrade te gaan doen, dus voor deze nippels maakt dat toch allemaal niet meer uit.
Ook heb ik gelijk de achterwiellagers voorzien van wat vers vet, kon ook geen kwaad naar mij idee.
En we hebben een beetje zitten draaien aan het onstekingshuis op het gevoel en gehoor.
Hij staat nu een klein beetje meer naar achter gedraaid. Dat resulteert dat het gehik en lichte gestotter wat die had vanaf de aankoop nu eigenlijk helemaal verdwenenen is.
En dan heb ik nog helemaal niks vervangen aan bougies, kabels en verdelerkap etc.
Dus het kan alleen nog maar beter gaan!
Morgenmiddag maar eens aan de slag gaan met het raammechanisme l.v.. Zou fijn zijn als eindelijk dat tape er eens vanaf kan. Sommige mensen vinden dat zóóóó raar staan.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Kikke man, grof goeie stappen aant zetten dus!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Wat een fijne wagen Coen en sjee wat gaat dat ding hard!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ja, ging wel lekker he gister?
Het verschil tussen een 16V mk2 en een vuile GTI is dus niet zo groot.
En gister heb ik het raammechaniek l.v. gefikst. Ik had van te voren al een ander mechnisme op de sloop gehaals, maar die had ik helemaal niet nodig.
Nadat ik het deurpaneel eraf gehaald had bleek dat het raamechanisme gewoon nog aanwezig was en ook niet eens kapot was. Alleen het grote tandwiel was achter z’n geleider geschoten waardoor het motortje er geen grip meer op had.
Dus de hele boel even losgehaald en goed gezet en dan werkt het weer zoals het hoort.
Ook nog even wat aan het belabberde geluid gedaan. Ik had nog een caliber composetje liggen waar ik niks mee deed, dus die kon wel in de GTI.
10 cm speakers in de deuren, tweeters op de juiste plek, en het scheidingsfilter kan dan mooi in de casettebak.
Alleen rechts heeft de speaker bruine draden in de deur en achter het dashboardkastje komen een stuk of 6 bruine draden uit de slurf van de deur. Dus daar moet ik eerst nog even gaan meten om zeker te weten welke draden ik moet gaan aftakken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
En nog meer dashboardknutsels:
Het composetje rechts zit er ook in. Was nog wel even puzzelen welke draden in de deurdoorvoer nou daadwerkelijk van de speaker waren. En bij gebrek een proeflampje/multimeter maar het hele deurpaneel eraf gehaald. Toen een beetje aan de draden gaan trekken en dan kijken welke beweegt aan de andere kant.
Het scheidingsfilter zit met een dotje kit mooi klem tussen de isolatie en de kachelbuis.
En ik begon met steeds meer te irriteren aan het geboorde gaatje in het kachelpaneel dat die ook maar vervangen heb.
Nu dus zonder gaatje en mét werkende verlichting achter de knoppen.
Volgende stap is het vervangen van de dashboardverlichting, is toch wel erg onhandig dat je niet kunt zien hoe hard je gaat in het donker.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gaaf man, goed bezig!
Idd erg storend zo’n gaatje.
Ik weet er nog 1 te zitten
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Deze auto heeft een goede baas getroffen , maar die 10 cm speakers in de deuren, klinkt dat zo wel? Er zit een cm ruimte rondom de speaker, dat kan toch nooit enige lage tonen voortbrengen? (voor zover een 10 cm dat al kan )
Qua bass zijn die 10 cm speakers idd. niet echt ideaal, maar het klinkt al stukken beter dan de 13 cm’s die er eerst in zaten.
Maar ik loop vanzelf wel weer eens tegen een kwalitatief goed setje 13 cm’s aan die in de deuren kunnen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Vanmiddag de eerste kuren gehad met deze BX.
Hij wilde niet meer aanslaan.
Daar staan je dan, als een van de laatste nog aanwezig op de zaak en natuurlijk geen gereedschap of anders spul bij me.
Na veel startpogingen met en monotoom startgeluid was er nergens een benzinegeur te ontdekken, dus maar even een schroevendraaier “geleend” van een collega en de benzinslang eraf gedraaid. Daar kwam maar een klein pisstraaltje uit, veel te weinig voor een injectie auto naar mijn idee. Ook dacht ik de benzinepomp niet te horen pompen als ik hem op contact zette. Dus relais van de pomp of de pomp zelf is dan de eerste verdachte.
Na wat gerommel en gejutter met de auto op contact het relais wel een paar keer aan het klikken gekregen, maar iedere keer niet van harte.
En na nog meer gerommel aan het relais en tich startpogingen toch de motor aan de praat gekregen op de laatste benen van de accu. Pfieuw….
Hij is het gelukkgig blijven doen tot thuis en daar gelijk een ander relais erin gezet.
Komende dagen dus even aankijken of dit daadwerkelijk het probleem was.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Anders de V6 of erger de Slopel? Zaterdag de Bx-toerrit rijden.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?