37 van de 49
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 maart 2013 12:56 AM
  [ # 541 ]

Even een vraag: nadieseldingetje is bij mijn weten een elektrische afsluiter. Die heeft niets met de maat van de stationnairsproeier te maken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 21 maart 2013 01:05 AM
  [ # 542 ]
waterman schreef:

Dat is een beetje een gs kwaal. Door de pomp die direct op het blok zit kan er enige motorolie in de lhm komen.


Dat vinden alle cilinders helemaal niet zo erg, een beetje smering. Wink

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 maart 2013 01:27 PM
  [ # 543 ]

En de zonneklep aan de bestuurderskant is nu ook vervangen door die uit de Dokkumse donor. Het verschil is denk ik wel duidelijk.

Nog even terugkomend op het stationairsproeierverhaal van een paar dagen terug:

jantje1948 schreef:

Even een vraag: nadieseldingetje is bij mijn weten een elektrische afsluiter. Die heeft niets met de maat van de stationnairsproeier te maken.

Ik ben even uitgegaan van de benamingen op deze revisiekaart van Citroën zelf:

Ik had het dus over onderdeel nr 6, en daar wordt aangegeven dat er bij mijn W97/50 een 45-sproeier in moet. Ik heb een 40 meegekregen bij het clubmagazijn, zo ontdekte ik onlangs pas. Iemand die daar problemen mee voorziet?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 maart 2013 07:23 PM
  [ # 544 ]

Heb je hem al draaiend?
Als je hem afgesteld krijgt met die foute sproeier, hij goed geeft tot de hoofdsproeier overpakt….
Dus zou eerst proberen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 24 maart 2013 04:05 AM
  [ # 545 ]

Ja, hij draait al (zie eerder gepost filmpje Wink), maar de rechter hotspotpijp moet nog worden aangesloten, er mist nog een stukje. Nee, hij staat nog niet op tijd, maar dat ga ik met de huidige carb doen (zodra ik het missende hotspotpijpje heb gemonteerd), die is immers al afgesteld. Pas als ik de ontsteking op tijd heb ga ik de carbs wisselen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 maart 2013 09:17 AM
  [ # 546 ]

Juist, filmpje had ik gezien.
Maar die stationair sproeier die werkt tot pakweg 2000rpm en dan pakt de hoofdsproeier over, merk je niets van stotteren kun je er zo mee rijden, dat valt dus af te wachten tot je heel de klus hebt geklaard.
Misschien hebben andere het onbewust al uitgevoerd maar ben jij de eerste die het probleem, als het al een probleem is, ziet en beschrijft.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 24 maart 2013 01:15 PM
  [ # 547 ]

Zij het alleen nog op papier en nog niet in de praktijk Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 26 maart 2013 11:27 PM
  [ # 548 ]

En voor de volledigheid: zo ziet zo’n sproeier er dus uit, inclusief sproeierdiameter:

Binnenkort eens zien hoe dat gaat.

Gisteren hebben we de neus verder afgebouwd en de laatste dingetjes gedaan, dus hij kan weer de weg op! Gelijk ‘s avonds van de gelegenheid gebruik gemaakt en een lekker lange rit gemaakt, dat was weer ouderwets genieten! Het motortje is weer wat stiller en rustiger geworden, erg prettig!

Helaas staat de auto er na vanmiddag zo bij:

Tegenslag, een olielekkage. De hele onderkant van het blok was nat, net als de onderkant van het subframe, de kinnebak en de koelbeplating. Nader onderzoek wees uit dat de nokkenaskeerring aan de ontstekingszijde lekt. Juist, de kant van de nieuwe nokkenas. En dat ondanks dat ik die keerring vorig jaar nog heb vernieuwd. Jammer maar helaas, kennelijk is er bij het inbouwen van de nieuwe nokkenas iets niet helemaal goed gegaan.

Dit betekent alleen wel dat de carburateurwissel nog even op zich moet laten wachten. Nou ja, so be it. Voordeel is dat alle verschillende bouten niet de kans krijgen vast te roesten Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 maart 2013 11:28 PM
  [ # 549 ]
Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 26 maart 2013 11:33 PM
  [ # 550 ]

Da’s jammer Jochem.

Is de snaar nog wel droog???

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 26 maart 2013 11:57 PM
  [ # 551 ]

Gelukkig wel Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 maart 2013 02:09 PM
  [ # 552 ]

Het probleem blijkt toch iets anders te liggen: de olie komt naar buiten langs het tapeind van het nokkenastandwiel, en dus niet langs de keerring, die is mooi droog.

Dan is de prangende vraag nu vooral: wat nu? Hoe dit lek te dichten? Vloeibare pakking ofzoiets? Iets anders?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 maart 2013 06:26 PM
  [ # 553 ]

Op die plek vloeibare pakking doen heeft geen nut.

Denk dat je een andere nokkenas op moet zoeken. heb dit ook nog nooit gezien.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 maart 2013 08:24 PM
  [ # 554 ]

Nou, ik hoop dat dat niet nodig is. Want wat bleek nou: volgens de officiële Citroën-documentatie dient een tapeind voor het nokkenastandwiel bij vervanging voorzien te worden van Loctite. Nou heb ik eerst bij de oude, afgeschreven nokkenas eens het tapeind eruit gedraaid om te zien hoe vast die zit en hoe het daar zat met eventuele borging e.d. En dat tapeind bleek idd netjes te zijn voorzien van wat borgingsmiddel. Nu ik wist wat ik kon verwachten heb ik het tapeind uit de betreffende (nagelnieuwe!) nokkenas gedraaid. En die was (op wat olie na) brandschoon en zat ook lang niet zo vast.

Af fabriek dus zonder borgmiddel geleverd, dan is het niet gek dat die langs het schroefdraad lekt. Na het tapgat en het tapeind schoon te hebben gemaakt van olie e.d. heb ik het tapeind voorzien van Loctite en hem er weer ingedraaid op het juiste aanhaalmoment. Het lijkt me dat ik nu geen lekkage meer hoef verwachten, toch?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 28 maart 2013 08:26 PM
  [ # 555 ]

Als je in de vraagbaak kijkt lijkt het of er een soort van stopje achter het tapeind zit. Krijg je het tapeind er uit? Mischien kan je bij de oude kijken hoe het zit.Telaat.

Profiel  
 
 
37 van de 49
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook