Hallo,
heb sinds kort een Activa 2.1TD.
Een paar vraagjes:
- De Xantia “beweegt” als je stil staat met stationaire motor. Ligt dat een de lagers van de stangetjes die aan de wieldraagarmen zitten? Zo niet, wat is het dan wel? ( Hij stond scheef, ik heb ‘m nu weer recht staan, maar het bewegen is gebleven).
- Lekkende Activa regelaar: Kun je deze met het materiaal vaan een “gewone” hoogteregelaar reviseren?
Algemene Xantia vragen:
- Hoe kun je met de Lexia de afstandsbediening weer inregelen?
- Ik krijg de fout “seat belt trigger: Open circuit” dat zal in het nederlands wel iets zijn als veiligheids gordel probleem: open circuit. Kennen jullie dat? waar te zoeken of hoe te repareren?
- Deze 2.1 TD heeft een EPIC dieselpomp: Met de foutmelding Cam Positioning Sensor 2 Error. Welke sensor is dat?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en suggesties:
Peter
To err is human, not to err is divine.
Inleren van de AB is ergens bij comfort of hulpmiddelen, je heb wel de sleutelcode nodig.
Seatbelt trigger, zal wel de gordelspanner zijn, meestal is dat de bedrading onder de stoel.
Cam Positioning Sensor, klinkt als een nokkenas sensor, ik wist niet dat een 2.1TD die had
Ik vermoed dat deze ergens bij het nokkenas-riemwiel zit, vaak achter het kleppendeksel, de D-riemkap valt er overheen.
Bedankt voor de hulp: Dat met die sleutelcode was ik al weer vergeten, en dat kaartje heb ik niet, dus maar eens op zoek naar de code.
Heb de stekkers van de gordelspanners los gehad, en weer vast. Lampje Airbag gaat nu gewoon uit.
Ik heb de Cam sensor gevonden, maar moet nog kijken hoe ik die vervang en wat hij doet met de Lucas EPIC. Waarschijnlijk iets met de sturing van het injectie tijdstip.
Heb een paar lekkages opgelost, meest lekkende retourleidingen, activa regelaar was ook ekke retourleiding.
Blijft m’n vraag naar het “schommelen”, maar ik ga ook nog op een paar buitenlandse activa fora zoeken.
Groet
To err is human, not to err is divine.
De sleutelcode kun je opvragen bij een Citroen dealer, een beetje vriendelijke dealer helpt je.
Het is mogelijk dat de dealer de autopapieren en legitimatie wil zien, zodat hij zeker weet dat het jouw auto is.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ik weet niet beter dan dat mijn activa ook loopt te schommelen voor het verkeerslicht. S heef staan is ook heel “normaal”. Zie het maar als karakter.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk toch niet dat scheef staan en schommelen als een “product eigenschap” gezien kan worden. Meestal worden genoemde klachten veroorzaakt door slijtage aan de bedieningelementen van het Activa-systeem, vervuling van hoogteregelaars en te lage drukken in de bollen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Activa’s staan er idd bekend om nog wel eens te willen ‘dansen’, sluit me bij waterman aan qua oorzaken.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Beginnen met een rondje hydraurincage? Filters schoonmaken en remmen ontluchten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Citroensmgz schreef:- De Xantia “beweegt” als je stil staat met stationaire motor. Ligt dat een de lagers van de stangetjes die aan de wieldraagarmen zitten? Zo niet, wat is het dan wel? ( Hij stond scheef, ik heb ‘m nu weer recht staan, maar het bewegen is gebleven).
Dat ligt inderdaad aan de stangetjes en de nylon busjes waar die stangetjes ingeklemd zitten. Vervang beide! De busjes lubberen in de loop der jaren uit. Na het vervangen van de stangetjes + busjes is mijn Actiefus schommelvrij gebleven.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
O.K., dan ga ik die stangetjes en bussen er maar eens onder uit halen en de status en speling bekijken.
Bedankt voor de suggesties.
To err is human, not to err is divine.
Zo zag dat stangetje er bij mij 2 jaar geleden uit
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die heeft genoeg ruimte gehad om de samba te dansen lijkt het wel
Groetjes Harry