38 van de 49
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 maart 2013 09:38 PM
  [ # 556 ]

Als ik in de onderdelendatabase kijk dan zie ik ook een plugje, aan de achterzijde van alleen de nokkenas aan ontstekingszijde, niet bij de as aan pompzijde. Is dat niet het ding geschikt voor een platte schroevendraaier wat hier achterin de as te zien is?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 maart 2013 06:16 PM
  [ # 557 ]

Daar komt je ontsteking in.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 maart 2013 07:25 PM
  [ # 558 ]

Weet ik Wink

Vandaag nog even de oude as van binnen bekeken, en er zit achter het tapeind géén dopje/busje/stopje. Het is dus puur het borgmiddel wat de olie binnen houdt.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 april 2013 09:57 PM
  [ # 559 ]

Het blokje is nu lekvrij, dus dat is mooi! Zodoende zit de hele neus er nu weer op.

Toch maar eens even het stallingsstof er afgewassen, ziet er weer toonbaar uit dacht ik zo.

Het blokje klinkt nu aardig, ik heb me er maar bij neergelegd dat dit blokje teveel op z’n donder heeft gehad om ooit nog weer als een naaimachientje te klinken.

De ombouw van Solex naar Weber is tot nu toe geen succes, zodanig dat de Solex er nu weer op zit. De Weber bleef valse lucht pakken en ontzettend rommelig lopen, wat ik ook probeerde om ‘m wel lekvrij te maken. Dus dit project is even op pauze gezet. Met het Solexje draait-ie mooi rustig, alleen jankt/zingt het motortje nogal, zoals ook te horen is in dit filmpje als ik de gasklep bedien. Voor de winter deed hij dit nog niet, en het ligt ook niet aan de carb, hij deed het ook met de Weber erop. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 april 2013 10:03 PM
  [ # 560 ]

Klinkt een beetje als een lager van de dynamo…

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 03 april 2013 05:53 PM
  [ # 561 ]

Nou, wellicht was dat het voorste lager van m’n nieuwe nokkenas, want die as is vanmorgen op de A6 met 120 per uur op de klok gebroken. Dikke wolken (olie)rook onder de kap vandaan, kon de auto gelukkig veilig en wel aan de kant zetten. Gelukkig is de auto inmiddels alweer geborgen en kon ik binnen het uur verder per vervangende Opel Insignia. Autootje staat nu weer thuis bij m’n ouders in de welbekende schuur.

Oorzaak: geen idee, eerst het blok er maar weer eens uithalen en de boel eens openleggen… Motortje is niet drooggelopen, er zit nog voldoende olie in. Ook de distributieriem zit er nog op en is nog heel. Klinkt als einde cilinderkop, maar aangezien dit blokje toch al zoveel op z’n donder heeft gehad zit ik nu ernstig te overwegen er maar een ander blok in te kieperen.

Kortom, ook ter oriëntatie: wie heeft/weet er nog een mooi lopend 1130-blok liggen? Zaken als koelfans, dynamo, beplating e.d. zijn niet nodig, alleen blok met cilinderkoppen. Reacties zie ik graag per PB of via de mail tegemoet Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 april 2013 08:02 PM
  [ # 562 ]

Dit is zuur héél erg zuur voor je Jochem…

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 april 2013 08:24 PM
  [ # 563 ]

Pffff, het zit je ook niet mee met dit motorblok.  Rolling Eyes

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 03 april 2013 08:26 PM
  [ # 564 ]

Waarom gooi je er dan n8et gelijk een 1300 met 5 bak in?
Of hou je het liever orgineel? Hoe dan ook sterkte en ik hoop dat je de gsa snel weer op de weg hebt.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 03 april 2013 08:28 PM
  [ # 565 ]

Een nokkenas van een gs breekt niet zomaar….......

Wanneer ik het geluid op het filmpje beluister vermoed ik dat de distributiesnaar te strak gespannen is geweest!

In ieder geval succes gewenst met de zoektocht naar een goed ander blokje!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 03 april 2013 08:31 PM
  [ # 566 ]

@BasisBX: Nou, nogal… Vandaar nu ook de wens voor een ander blok:
@Art: Ik wil ‘m idd origineel houden Wink En ik ga m’n uiterste best doen!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 april 2013 09:46 PM
  [ # 567 ]

Jemig wat een pech!

Gelukkig zal het allemaal wel weer goed komen met deze leuke GSA. Je hebt inmiddels een hoop ervaring met de GSA-techniek.

Ik wilde net zoals Art vragen waarom je geen 1300-blok neemt, maar daar heb je net op geantwoord.

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 03 april 2013 10:00 PM
  [ # 568 ]
G-ikX schreef:

Een nokkenas van een gs breekt niet zomaar….......

Wanneer ik het geluid op het filmpje beluister vermoed ik dat de distributiesnaar te strak gespannen is geweest!

In ieder geval succes gewenst met de zoektocht naar een goed ander blokje!

Hallo Jochem,

Ik heb zojuist uit mijn GS een perfect 1130 blok uitgebouwd (welke ik een aantall jaren geleden uit een ‘79 special heb gehaald die maar 60000 had gelopen) omdat ik een origineel 1015 blok heb gevonden welke ik ga inbouwen in mijn 71-er. Ik wil die GS ook origineel hebben, dus met de 1015 motor met alu-inlaatpijpjes.  Dus ik heb een perfect lopend, droog 1130 blok voor je.
Stuur me maar een pb-tje.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 03 april 2013 10:08 PM
  [ # 569 ]

En dat PB’tje is zojuist verstuurd Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 april 2013 10:12 PM
  [ # 570 ]

Nou, dat gaat snel. Lang leve het forum!

Ik gok dat de GSA dit weekend weer rijdt? Wink

Profiel  
 
 
38 van de 49
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook