Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Kamermeubilair wordt glad van poetsen, automeubilair moet juist niet te glad worden na het poetsen, anders schuif je in de bochten de hele auto door Zoek een schoenmaker in de buurt, die heeft vast wel een middeltje speciaal voor automeubilair.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen, de BX doet het gewoon uitstekend.
Wel gaat het starten met deze lage temperaturen af en toe wat lastig, zelfs na 3 keer gloeien moet ik nog wat gas geven alvorens hij blijft lopen.
Het leek me daarom wel aardig om in navolging van Twan die ooit een vergelijkbaar filmpje maakte van deze auto een coldstart filmpje te maken:
http://www.youtube.com/watch?v=t_Fvbj3GCLY
Auto stond hier in Z-Limburg al een dag of 10 stil onder een lekkere laag ijzel.
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gaaf joppe! Ik mis het dieselen toch wel erg.. Niet dat zo"n break een straf is, in tegendeel, dat is geweldig. Maar er gaat niets boven een good old diesel!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Hmmmm ik mis dat geluid. Ik vond het beroerde starten wel wat meevallen, alleen hoort ie niet af te slaan. Bij mij ging ie vooral meer kloppen als het koud was, maar lopen zodra je de sleutel maar aanraakt. Zit de jouwe niet wat te laag in z’n toeren voor een Turbodiesel? Misschien helpt dat…
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Zo, het wordt weer eens tijd voor een update over de TZD Turbo. De kilometers schieten er aardig doorheen en de auto doet dat eigenlijk uitstekend, inmiddels al weer 8000 sinds aankoop. Daarom hoef ik me ook niet zo vaak te melden in dit topic.
2e paasdag was het toch wel lekker weer dus maar eens een aantal klusjes opgepakt.
Als eerste de handrem, tijdens de laatste vorstperiode heb ik de handremkabel overgetrokken (dacht ik)
Dat viel gelukkig nogal mee:
Daarna eens gekeken naar 1 van de mistlampen, daar zat vocht in. Helaas is die compleet vergaan. Bij deze dus opzoek naar 1 gele mistlamp. Iemand toevallig nog 1 in de schuur liggen?
Het hydraulisch systeem werkt niet helemaal naar behoren, de hoogte regelaar achter heeft wat kuren waardoor de auto meestal iets te hoog staat achter en de stuurbekrachtiging doet met name bij koud weer een beetje lastig. Daarom het LHM reservoir er maar eens uitgehaald en de filters gereinigd. De LHM was nog zo goed als nieuw en de filters waren ook vrij schoon dus ik heb dezelfde LHM maar weer terug gedaan. Waarschijnlijk moet de hoogteregelaar gewoon eens uit elkaar.
Daarna nog even gewassen en een mooi tochtje gemaakt door de limburgse heuvels. Mijn broer had een leuke route uitgestippeld met als gevolg dat ik weer opnieuw kan beginnen met wassen.
@banaanepit: we zijn nog wel langs de ijskraam gekomen maar ik vond het toch iets te fris voor een ijsje
Een paar videotjes:
http://youtu.be/zqz6hjzpA3U
http://youtu.be/5KSw53qro1Q
En de foto´s:
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Gele mistlampjes zijn erg moeilijk te krijgen, blank zijn ze er wel zowel nieuw als gebruikt.
Mooie BX hoor, nog wat foto’s van dat mooie interieur??
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Wat blijft het een fantastische wagen! En die turbo fluit
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Mooie wagen! Maar waarom heb je het hele hydraulische circuit niet gereinigd en er direct verse LHM in, dan ben je weer een tijd gerust. Hoogteregelaar zal waarschijnlijk vervuild zijn, nieuwe of ... kuisen en prutsen
succes!
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Dat staat ook nog op de planning voor dit voorjaar. Ik had nu nog wat tijd over omdat de handrem zo snel klaar was maar ik had sowieso niet voldoende LHM in huis, ik had wel dure LHM bij de dealer kunnen halen maar dan scoor ik het liever goedkoop op bv citromobile en dan kan ik ook op mijn gemak het systeem spoelen.
Foto’s van het interieur zal ik binnenkort eens maken
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Mooie wagen en een geweldige motor! Jaloersssss!
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Heerlijk geluid idd. Beetje een snelle stadsbus. Dat eerste filmpje is op de Gulperberg. Daar ben ik een aantal keer op vakantie geweest. Als je ‘s nacht met je dronken kop tegen die lantaarnpalen (op 2:11) aantrapt gaan ze 5 minuten uit.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Is inderdaad op de gulpenerberg. 2e filmpje is een sluiproute van Mechelen naar Wahlwiller want de gewone weg was afgesloten.
Lijstje met dingen die ik gedaan heb was overigens nog niet compleet:
- nieuw ruitenwissertje achter
- banden laten uitbalanceren, zat met name LV en forse onbalans op, auto rijd nu heerlijk trillingsvrij (getest tot 170)
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Ik heb de BX ook maar eens voorzien van gele kapjes op de lampen. Staat wat beter icm met de gele mistlichten:
Tevens een nieuw speeltje aangeschaft, van de zomer maar eens de wielkastrand van de BX onderhanden nemen:
Maar eerst maar eens oefenen op mijn Renault 4. Die heb ik afgelopen weekend maar eens uit de tuin geplukt na 2 jaar stilstand. Startkabels erop en direct lopen!
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat hoort zo bij een Renault 4. Lopen
Zonder dollen: leuk ding! Mijn pa heeft er een stuk of 3 gehad voordat ie mij verpeste door een Citroën te kopen
Twan238 schreef:Wat blijft het een fantastische wagen! En die turbo fluit
Mijn turbo fluit ook sinds gisteren bij vol gas, hoort dat of raak ik dan ergens lucht kwijt?
Mooie wagen trouwens, ik had eerst ook een bx in die kleur, al was die hier en daar ook roestbruin :p