39 van de 49
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 03 april 2013 10:49 PM
  [ # 571 ]

Grapjas Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 april 2013 11:01 PM
  [ # 572 ]
G-ikX schreef:

Een nokkenas van een gs breekt niet zomaar….......

Wanneer ik het geluid op het filmpje beluister vermoed ik dat de distributiesnaar te strak gespannen is geweest!

Het lijkt me stug dat een nokkenas daardoor breekt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 03 april 2013 11:32 PM
  [ # 573 ]

Bah… Errug zuur!!!

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 april 2013 12:59 AM
  [ # 574 ]

Dat is knap balen… Confused Succes Jochem!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 april 2013 01:07 AM
  [ # 575 ]

Dit is nét ietsjes te veel karakter. sword

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 04 april 2013 03:04 PM
  [ # 576 ]

Nou, zeg dat!

De motor is nu bijna klaar om te worden uitgebouwd, alleen de uitlaten, motorsteunen en bakmoeren moeten nog los. Wel heb ik de koeltunnel uitgebouwd, zodat ik een kijkje kon nemen op de plaats-delicht.

Hij is precies bij de twee smeergaatjes van het voorste glijlager compleet afgebroken. Nog weinig uit af te leiden qua oorzaak denk ik, daarvoor zal de as (en dus ook het blok) er eerst uitmoeten, maar wel ter leeringh ende vermaeck.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 april 2013 03:06 PM
  [ # 577 ]

Zit er ter hoogte van de tandwiel ook een breuklijn?

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 04 april 2013 04:40 PM
  [ # 578 ]

Shit zeg, dat ziet er slecht uit, precies op het oliekanaal. Heb je de riem wel volgens de voorschriften op spanning gebracht?
Waarschijnlijk een maandag morgen model of een keer uit het schap gevallen waardoor hij een oplawaai heeft gehad met een haarscheurtje als gevolg

Heb je een idee of je zuigers\ cilinders en kleppen nog heel zijn? Als je mazzel hebt is hij gebroken op het moment dat de as geen werk had te verzetten en zijn je kleppen geeindigd in de dichte stand.

Zonde van het werk en de nieuwe as, gelukkig heb je al weer iets anders gevonden!

Succes ermee

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 04 april 2013 05:41 PM
  [ # 579 ]

@Gert: Nee. Ik heb het tandwiel van het restje nokkenas af kunnen krijgen, er zitten verder geen zichtbare breuklijnen in. De kronkelinge lijntjes die op de foto te zien zijn zijn stofjes van de lap waarmee ik de boel even olievrij heb gemaakt.

@Karel: Dan moet ik héél veel mazzel hebben gehad, aangezien ik op dat moment 120 reed op de snelweg, wat bij een vierbak neerkomt op 5000 toeren per minuut. En bij mijn weten heb ik de riem wel normaal aangebracht, maar ik heb de laatste tijd zóveel gedaan dat de kans natuurlijk bestaat dat ik iets over het hoofd heb gezien of ben vergeten, al probeer ik altijd rustig aan te doen en gestructureerd te werken. We zullen zien Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 04 april 2013 06:27 PM
  [ # 580 ]
japv schreef:

... uit af te leiden qua oorzaak denk ik, daarvoor zal de as (en dus ook het blok) er eerst uitmoeten

Ik denk dat je niet meer info gaat krijgen met het andere as-eindje, één breukvlak moet al een heleboel vertellen. Ik zie op de foto te weinig detail om er iets zinnigs over te zeggen. Normaal gezien zie je in het breukvlak wel een verschil in de geleidelijke vermoeiingsbreuk en de overbelastingsbreuk zodra het dragende oppervlak te klein is geworden.

Met een sloot remmenreiniger en een camera met goeie macro-functie is er meer Leering. Vermaeck zie ik er zo gauw niet in, al blijft het een uitdaging confused

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 04 april 2013 08:23 PM
  [ # 581 ]

Ik heb thuis een spiegelreflexcamera, maar geen pure macrolens, alleen de standaard 18-55mm Caonon kitlens. Ik zal eens kijken of iemand in mijn omgeving een macrolens voor mijn camera heeft Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 04 april 2013 11:26 PM
  [ # 582 ]

Op het eerste gezicht lijkt het een pure geweldsbreuk, want de door MIGS gerefereerde vermoeiingsbreuk kenmerken zijn op deze foto niet zichtbaar. Maar een mooie macro-opname zal meer zeggen hopelijk.
Neem de as zaterdag maar mee Jochem.

Adri

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 04 april 2013 11:43 PM
  [ # 583 ]

Zal ik zeker doen, als alles een beetje meezit neem ik ook de betreffende cilinderkop mee. Er is verder ook geen verkleuring door oververhitting aan de as zichtbaar, dus een warmloper lijkt mij niet erg waarschijnlijk.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 april 2013 12:15 AM
  [ # 584 ]
japv schreef:

Ik heb thuis een spiegelreflexcamera, maar geen pure macrolens, alleen de standaard 18-55mm Caonon kitlens. Ik zal eens kijken of iemand in mijn omgeving een macrolens voor mijn camera heeft Smile

Je kan met de 18-55 lens ook wel macro opnamen maken. search
Objectief eraf halen, omdraaien en met de hand tegen de lens mount aanhouden.
En als je een kleiner diafragma wilt gebruiken moet je dat eerst laten instellen met het objectief in de normale stand gemonteerd.
Druk de knop in die het diafragma laat instellen (zit meestal links onder bij de lens mount) en houd de knop ingedrukt. Schroef nu het objectief er af en draai het om.
Scherpstellen doe je met het variëren van de afstand.
Er zijn zelfs speciale omkeerringen in de handel!
Voorbeeld http://users.telenet.be/beertjesfotosite/Beertjessite/macro-50mmlens.html 

Succes!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 05 april 2013 12:31 AM
  [ # 585 ]

Hé, goede tip, dankje!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
39 van de 49
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook