Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Even een foto van mijn ex-Xantia. Klikbaar voor vergroting!
Links van de accu, rechts van die dikke grijze ‘gevlochten’ slang, en net boven het zwarte cilindervormige potje waar bovenop 2 slangetjes uitkomen, zie je net die ‘kogel’ zitten met de stelbouten.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Mooie Activa met een heel mooie kleur!
citroofreak schreef:Als de kachelventilator in de hoogste stand gaat (automatisch of handmatig) houdt ie deze stand maar ongeveer 5 seconden vol. Dan gaat de ventilator helemaal uit. Een minuut of wat later gaat ie weer aan. Dit probleem doet zich alleen voor in standje orkaan. Alle tussenstanden geven geen problemen. Waar kan ik dit zoeken?
Ik vermoed dat er iets mis is met de powertransistoren van de ventilatorsturing. Op het Xantiaforum is er een FAQ die dit uitputtend beschrijft.
citroofreak schreef:Behalve de laatstgestelde vraag over de aanjager is er nog iets bij gekomen…: de koppeling. Is die ook af te stellen. Koppeling pakt pas op het laatste moment op, maar slipt niet! Iemand een how-to/ foto’s??
Volgens mijn gegevens heeft de TCT altijd een hydraulische koppeling. In dit draadje:
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=1&t=15372&start=285
staat op 21 juni een en ander beschreven. Door de eerste inschrijving van jouw Activa van mei ‘98, vermoed ik dat het reservoir listig verstopt zit achter de LHM tank.
citroofreak schreef:Boehoehoe…. Eenzaam!!! Niemand wil op mijn topic reageren… Ik ben toch niet vervelend geweest??
Niet huilen er is altijd hoop (hulp).
Subtip: Op het Xantiaforum zit veel kennis en gezelligheid .
Adri
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Kijk allemaal nuttige informatie!!! Ook Timo zn foto is mooi duidelijk. Weet ik in ieder geval waar ik bij elke ander Xant de stelschroef van de koppeling kan vinden. Maar goed: een hydraulische koppeling is dus niet te stellen?? Waarom zou de koppeling dan zo hoog gaan oppakken terwijl ie nog niet versleten is? Want hij slipt totaal niet…
Die transistoren van de ventilatorsturing, zijn dat die blokjes op het ventilatorhuis zelf?? Ik kan namelijk aan een vervangend huis komen.
Ik ben volgens mij al eens aangemeld op het Xantiaforum. En inderdaad, het is een gezellige bende daar. Volgens mij loopt er zelfs nog ergens een topic van m’n vorige Xant.
Enneh, bedankt voor het compliment. Ik ben zelf ook erg te spreken over het kleurtje. Het parelmoereffect is echt geweldig mooi. Onder elk licht heeft ie een andere kleur.
Edit: nope… gebruiker Citroofreak heeft nog nooit een bericht geplaats op het Xantiaforum…. Ik zal es een topicje aanmaken
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Inderdaad een hydraulische koppeling. En het reservoir is niet te vinden dus zal ergens onder het LHMvat zitten. Dat word weer uitbouwen…
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
citroofreak schreef:Maar goed: een hydraulische koppeling is dus niet te stellen?? Waarom zou de koppeling dan zo hoog gaan oppakken terwijl ie nog niet versleten is? Want hij slipt totaal niet…
Ja (nee) is niet na te stellen. Alleen ontluchten kan, maar of dat invloed heeft op de pedaalhoogte?? kdenketniet. Probeer eens te vergelijken met een ander Xantiazusje met hydr. koppeling.
citroofreak schreef:Die transistoren van de ventilatorsturing, zijn dat die blokjes op het ventilatorhuis zelf?? Ik kan namelijk aan een vervangend huis komen.
Dat dacht ik wel. Het staat als praatje met plaatje beschreven in de gerefereerde XCNL FAQ. Twee nieuwe transistors heb je voor minder dan 2 tientjes.
citroofreak schreef:En inderdaad, het is een gezellige bende daar.
Spot on .
citroofreak schreef:Ik zal es een topicje aanmaken
Alvast welkom.
Adri
Note to mods: het is zeker niet mijn bedoeling om CiFo-leden weg te lokken naar andere fora, maar ik vond ruim 2 maanden zonder enige reactie op een simpele technische vraag zó zielig.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Mods hoeven niet bang te zijn! Het CiFo blijft ook gewoon onder de favorieten staan.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Hoppa. Na het lassen van de uitlaat en het schoonmaken van een activa-cilinder is Tjitske weer goedgekeurd tot 24 april 2014.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ff een puutje tabak ophalen bij de pomp. Ik denk, ik neem ff de Xant mee. Als je uit een Bix stapt die pas vanaf 3000 toeren begint te brullen is dat wel ff schrikken. Sjeuzes wat sleurt die turbo er aan!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gewassen en gepoetst @wasdas Emmen. Die poetsstraat werkt echt heel goed!!!
Ook nog 2 minpuntjes:
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Komt me bekend voor…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Minpuntje 1 kan ik niet helemaal plaatsen qua exactie lokatie, minpuntje 2 is een bekend zwak punt, zij het vooral bij Breaks. Mist toevallig de afdichtdop met de dorpel in de wielkant LA?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Minpuntje 1 ben ik op XCNL ook wel eens tegengekomen. Links naast het rechter achterwiel. Net boven waar de achterbumper begint zeg maar. Ik heb eens horrorplaatjes gezien van een achterscherm wat van binnen compleet weg was.
Puntje 2 is natuurlijk de bekende Heuliezhoek. Ik kende het beruchte plekje al van m’n Break. Sinds ik de TCT heb ben ik er achter gekomen dat het sporadisch ook wel voor wil komen bij Berlines. Was wel een mooie manier om nog een dik bedrag van de vraagprijs af te praten. “normaal roesten Berlines nooit, meneer de verkoper, dus ik wil uw best van deze risicobak afhelpen maar wel voor een erg scherpe prijs” De dop in de wielkuip zit er nog wel, maar is half open gaan staan door uitgeharde tectyl. Ik heb ook het idee dat de hoek in mijn geval al redelijk ver heen is. Ach ik vergeef het Tjitske. Ze rijd er niet minder om.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ah, puntje 1 rechtsachter, dat is opmerkelijk, want doorgaans gebeurt dit linksachter, omdat de wielkuip daar niet hoog genoeg doorloopt.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
2e keer dat onze Toyota Xantia ons in de steek laat. Nynke staat met alweer een hydraulische lekkage langs de kant van de weg. Volgens haar kwam het van rechts achter. Ik vermoed dat de activa cilinder die tijdens de APK zweette nu de geest heeft gegeven. Aangezien dit onderdeeltje activa-specifiek is zal het wel een dure worden… Iemand die als ervaringsdeskundige een inschatting kan maken van de kosten?
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.