40 van de 49
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 05 april 2013 12:55 AM
  [ # 586 ]

Balen Jochem! Sad

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 06 april 2013 12:25 AM
  [ # 587 ]

Vandaag het blok eruit gehaald en de getroffen kop gelicht.

Getuige de sporen op de zuigers en kleppen lijken drie van de vier kleppen de zuigers te hebben geraakt, maar zitten op het oog wel netjes op hun plek, geen extreme kleppensoep in elk geval, ik had het erger verwacht. Maar ik gok het er natuurlijk niet meer op met deze kop, dat andere blok gaat er wel komen.

De rest van de nokkenas is ook uit de kop gehaald, hier is eigenlijk net zo weinig aan te zien als het voorste deel. Geen vastzittende lagers, geen gekkigheden te zien aan de nokken. Nokkenasdelen en cilinderkop neem ik morgen mee naar de meeting, voor wie er benieuwd naar is.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 april 2013 01:15 AM
  [ # 588 ]

Zo te zien aan de zuigers kun je het blok nog gewoon gebruiken. Kleppen zien er ook nog goed uit, maar het is niet te zien of de stelen krom zijn. Van hoe laat tot hoe laat ben jij er? Wel benieuwd naar die nokkenas.
Dit had dus veel en veel erger kunnen zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 06 april 2013 01:38 AM
  [ # 589 ]

Vanaf een uur of elf tot het einde van de middag. Iets met een knalrode Xantia Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 april 2013 02:00 AM
  [ # 590 ]

Blauwe sm of ooit witte saxo

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 april 2013 12:59 AM
  [ # 591 ]

Na op de meeting wat hoor en wederhoor te hebben toegepast op de meegenomen as-resten lijkt het er tot nu toe toch het meeste op dat de as toch een materiaalafwijking heeft gehad of eens gevallen is en daardoor wat aan sterkte heeft verloren. En een mogelijk niet helemaal optimaal opgespannen d-riem kan het proces mogelijk wat versneld hebben. Maar een 100% eenduidige oorzaak lijkt niet mogelijk vast te stellen, ik heb waarschijnlijk dus vooral veel pech gehad.

Afijn, sinds vanavond siert dit schatje onze schuur, klaar om te worden af- en ingebouwd.

Dit is het blok dat twee pagina’s terug door 2400gti is aangeboden, een 1129-blok uit een 79’er GS, wat een jaar of zeven in zijn 72’er GS heeft gelegen, en met momenteel pak ‘m beet 65000 km op de klok, dat is slechts iets meer dan 40 procent van wat het originele blok heeft gelopen (en geleden). Morgen beginnen met het overzetten van o.a. de koppeling, motorsteunen, dynamo, uitlaatspruitstukken, inlaatspruitstukken met carburateur en nog wat kleinere aanverwante zaken. Vanaf nu gaat het vrijwel allemaal weer in elkaar in plaats van wéér uit elkaar!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 09 april 2013 01:03 AM
  [ # 592 ]

Mooi dat het gelukt is Jochem.

Succes met de boel overbouwen en dan eindelijk genieten van die GSA w.b. rijden i.p.v. sleutelen! Very Happy

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 april 2013 09:43 AM
  [ # 593 ]

Waarom ga je alles overbouwen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 09 april 2013 11:22 AM
  [ # 594 ]

You win some, you lose some…

Ik zou het ook lekker overbouwen, dan weet je wat je hebt. Uitgezonderd de carburateur die heeft vermoedelijk minder slijtage dan die oude.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 april 2013 11:30 AM
  [ # 595 ]

Op het ‘nieuwe’ blok zitten geen dynamo, brandstofpomp, uitlaatspruitstukken, koppeling e.d. Die moeten dus van het ‘oude’ blok overgezet worden op het ‘nieuwe’ blok. Bovendien is van het ‘oude’ blok de koppeling vrijwel nieuw, de motorsteunen en de brandstofpomp splinternieuw en ga zo maar door. Vandaar Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 09 april 2013 01:21 PM
  [ # 596 ]

Goed bezig Jochem.
Zaterdag klaar?  Laughing .

Adri

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 09 april 2013 01:21 PM
  [ # 597 ]

Goed bezig Jochem, hoewel je dat al was, voordat alles afbrak…..

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 april 2013 03:57 PM
  [ # 598 ]

Zaterdag proefritje met alle Xantia-liefhebbers…

knuffel

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 april 2013 09:48 PM
  [ # 599 ]
Breeze schreef:

Zaterdag klaar?  Laughing

Take a guess:

Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 09 april 2013 10:03 PM
  [ # 600 ]
Profiel  
 
 
40 van de 49
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook