Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wat een snoepje! Of moet ik zeggen ‘chocolaatje’?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 653
- GS/GSA 1220 Club break
dank!
Tja, chocola is ook snoep toch?
Na al dat poetsen was het tijd voor fatsoenlijke foto’s, mocht de nikon D60 van mkatgert lenen, beter!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
- GS/GSA 1220 Club break
Goedemiddag,
Ik wil een setje nieuwe achterremblokken kopen, nu zijn er volgens mijn documentatie twee soorten, van voor en na (ergens in) 1972.
bij voorremblokken is het heel makkelijk te zien, wat zijn de verschillen bij achterremblokken?
- GS/GSA 1220 Club break
De buit is inmiddels binnen, klauwen zijn gereviseerd en liggen klaar met nieuwe blokken.
Kwam bij toeval op MP het oude type tegen, dus ter lering ende vermaak:
(deze plaatjes zijn schaamteloos van Marktplaats gekopieerd, hoop dat niemand daar moeite mee heeft)
Vandaag is MIGS (+ Breeze) dan toch begonnen om de Break aan te pakken op de zwakke plekken, want hij moet wel meerijden met LCP. Die plekken zien er zo uit:
Wielkast linksachter.
En zo:
Dorpel.
Dus dat wordt nieuw plaatmateriaal kopen en/of zetten en daarna inlassen. Gelukkig is er in de loods in Berkel professionele apparatuur en deskundig advies voorhanden.
En veilig werken begint hiermee:
En nog een sfeerplaatje:
Breeze mocht de remklauwen achter vervangen door gereviseerde exemplaren (met nieuwe blokjes) van de betreurde GS van mkatgert. Traditiegetrouw zaten de aansluitnippels van de remleidingen weer knettervast. Dan kan je kiezen uit: met de steeksleutel de zeskant rond te maken, gelijk de griptang pakken of speciaal gereedschap gebruiken:
De onderste is een open ringsleutel 10-11, speciaal door mij gekocht hiervoor, vele jaren geleden. Belzer, vroeger een top gereedschapmerk, gaf levenslange garantie want de bek ondergaat een grote buigbelasting en is extra versterkt. Maar helaas de aansluitnippel was slw 8. MiGS pakte de haakse slijper en sleep in ringsleutel 8 een groef en ziet, dat werkte ook feilloos.
De sleutelloods in Berkel R. is denk ik bij een aantal forummers goed bekend, want er staan flink wat Troenen. Een paar CXen en GSen in diverse staten van onderhoud, een DS en natuurlijk de HY van Ree met wat werk.
Adri
- GS/GSA 1220 Club break
Nog meer borstelen en slijpen… Inmiddels een GSA dorpel binnen (Wim en Paul bedankt!) die volgens mij goed pas gemaakt kan worden.
Het kofferbakgat aan bakboord was volledig van polyester, en ik zie aan stuurboord dat dat er een opgelegde plaat met verstijvingsril hte zitten die dus volledig verdwenen is.
ook aan die kant is er wel wat werk. Naast me werd een CX ontmanteld, dus heb de hoedenkplank en kofferbakboden mogen uitslijpen (dank Mick!), daar zitten vergelijkbare randen ingestampt dus wil die er vervolgens oplassen, en vervolgens wel kitten…
vandaag met Breeze de deuren eruit gehaald en hij heeft ook de uitlaat dichtgemaakt. Verder wat staan bikken aan de dorpelkap, wat eronder zit is ook niet best, zo eerst maar een puntlasboor bestellen.
Totaal aantal Berichten: 10261
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Breeze schreef:
De onderste is een open ringsleutel 10-11, speciaal door mij gekocht hiervoor, vele jaren geleden. Belzer, vroeger een top gereedschapmerk, gaf levenslange garantie want de bek ondergaat een grote buigbelasting en is extra versterkt. Maar helaas de aansluitnippel was slw 8. MiGS pakte de haakse slijper en sleep in ringsleutel 8 een groef en ziet, dat werkte ook feilloos.
Er zijn trouwens ook wartelsleutels met een zeskant. Lijkt me beter dan een 12-kant.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
- GS/GSA 1220 Club break
Afgelopen weekeind weer hard gewerkt: de dorpel is volledig losgeboord aan de onderkant, de plaat voor in de kofferbak is ruw op maat en de spatbordreparatie is goed onderweg:
met nog wat nabewerken kan het andere vert emerald donordeel er zo in.
vanavond een pleister geplakt onder het mom van nu kan ik er van de onderkant bij
plamuur erover en wat poepbruin, zie je straks niks meer van
Jij bent goed bezig man! .
Adri
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nog 10 dagen tot de technische keuring van de Pressé. Dit gaat helemaal goed komen!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nu nog 9 dagen tot de Pressé-keuring.
Vandaag weer echte voortgang geboekt, want MIGS had een snipperdag genomen en Breeze heeft altijd vakantie.
In de kofferbak naar links kijkend. Het gat is dicht.
En vanaf de andere kant kijkend naar het ex-gat.
Mooi spul dat MIG lassen.
In de constructiebranche gruwen ze van proplassen, maar bij restauraties is het haast onontkoombaar
Adri
Totaal aantal Berichten: 6316
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Mooi werk heren!
Waarom las je dat op elkaar?
Is proper gedaan dat wel maar dat gaat zo hard roesten, beter alles tussin passen en aflassen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- GS/GSA 1220 Club break
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik heb het zo gedaan enerzijds omdat het zo ook zat af fabriek, anderzijds omdat onze profi plaatwerker van mening is dat juist deze oplossing minder hard gaat roesten, meer laslengte = meer roest.
alle naden krijgen nog kit, dat moet de boel zodanig afsluiten dat er geen vocht tussenkomt.
- GS/GSA 1220 Club break
dit weekeind weer hard aan de bak, gisteren het spatbord en vandaag de dorpelkap erop geknetterd:
Het afwerken kan beginnen